Net als wat Orsino* zegt: Ze boft wel dat ze zulke goede vriendinnen heeft!
Ik zelf heb weinig vrienden overgehouden aan de periode toen ik erg veel afgevallen was, terwijl ik eigenlijk helemaal niet dik was, nooit geweest ook. Mijn 'vrienden' vonden dat ik niet moest zeuren en ik had zelfhet gevoel dat ik niks kon, tot ik goed kon afvallen, dat was eens iets waar ik wel goed in was en wat me wel een goed gevoel gaf. Maar die 'vrienden' van mij hadden het niet door eerst, pas toen ik een vriendin maanden niet had gezien en ze zei dat ik erg dun was geworden, vroeg ze hoe het kwam. Er was trouwens wel een meisje uit mn klas die het wel door had, maar iedereen die er iets over zei stootte ik gewoon af, ik vond namelijk dat ik alles wel alleen kon. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je gewoon probeert er zoveel mogelijk voor haar te zijn en naar haar te luisteren als ze iets wil vertellen. Probeer er anders achter te komen wat haar dwars zit, wat dus de oorzaak is van dat ze zo weinig eet.
Dat ze een broodje is gaan kopen, kan ook betekenen dat ze aan jullie wil laten zien dat het helemaal niet zo is dat ze te weinig eet. Ze wil bewijzen dat ze best wel dingen eet, maar als jullie er niet bij zijn eet ze gewoon helemaal niks meer. Tenminste dat was bij mij wel het geval. Maar het is iig al wel een begin, dan krijgt ze misschien het honger-gevoel weer terug...want het klinkt misschien raar, maar hoe weinig je ook eet, je krijgt geen honger.
Ik ging het beseffen dat ik meer moest gaan eten, toen mijn moeder zei dat ze me naar een kliniek zou sturen als het zo door zou gaan. En toen ze zei dat het heel slecht is enzo, dat weet je natuurlijk zelf wel, maar als je er zo mee geconfronteerd wordt gaat er wel een lichtje branden.
Maar iig veel succes met de vriendin en vooral veel sterkte. Het kan nog erg lang gaan duren, want ook al eet ze wel weer 'normaal', de gedachten enzo blijven nog wel even doorgaan. Als je iets wilt weten, mag je me mailen ofzo

.
knuffel!