Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Jij bent toch, wat ik begrijp, niet het huis uitgeweest? En dat je je door je verliefd kop hebt laten leiden is begrijpelijk, maar dan kan je toch nog wel het huis uit? Welke kosten willen ze dan niet voor een 2e keer betalen, want voor zover ik weet zijn je ouders, als je op kamers gaat, verplicht een deel aan jou te betalen ![]()
||
Citaat:
En als je ouders je het huis uit willen hebben, werken ze daar heus wel aan mee, want ik kan me geen ouders indenken, die je zomaar op staat gooien...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En trouwens, de hele dag op je kamer zitten en alleen voor het eten naar beneden komen geeft natuurlijk ook geen extreem goede indruk. Het zijn wel je ouders. Toon eens wat belangstelling, en zie dan maar eens verder. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oh en ps: een baantje heb ik al hoor werk al 15 uur op een week, vind ik meer dan genoeg eerlijk gezegd met mijn studie ernaast.. |
![]() |
||
Citaat:
Eerst zeg je weglopen, en daarna moet je de confrontatie aangaan... Weglopen heeft absoluut geen nut, je toont alleen maar je eigen zwakte en dat wil je neem ik aan niet
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gevoelens, die je waarschijnlijk in een gesprek met je ouders niet zonder emotionele reacties zou kunnen uitten omdat dat toch keer op keer uitloopt op ruzie. Waarom mag je je eigen gevoel niet tonen tegenover je ouders? |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien zie ik huilen ook niet als een zwakte. Eigenlijk vind ik het juist heel sterk als je durft te huilen (of een andere vorm van gevoel uiten) waar anderen bij zijn.. maw, we bedoelen hetzelfde maar verwoorden het anders? Ontopic: TS, je zegt dat je niet genoeg geld hebt, maar dat heb je wel. Verkoop je motorboot, je auto en je bespaart een hoop geld. Kun je wel zeggen dat je dat echt verdient hebt voor jezelf, als jij echt op jezelf wilt, heb je dit geld gewoon nodig. Het is in jouw situatie (hoe jij die schetst) een overbodige luxe... (heb je al met je ouders gepraat?)
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop voor je dat het gesprek met je ouders positief verloopt, maar liefde kun je niet kopen of eisen. Ook kunnen je ouders je dat niet ineens geven. Toen ik nog thuis woonde had ik ook vaak ruzie met mijn ouders (vooral mijn moeder). Ze waren wel heel aardig voor me, maar ik kreeg toch vaak ruzie. En eigenlijk vanaf het moment dat ik op kamers ging is het veel beter gegaan. Je hebt dan niet meer dat je de hele dag met je ouders 'opgescheept' zit, maar je komt alleen langs als je daar zin in hebt. Zoiets is heel goed voor de band met je ouders! Bovendien zal je altijd, op het moment dat je voor het eerst het huis uit gaat, wat van je luxe moeten laten staan. Je kan nu eenmaal niet ineens een smak geld hebben. Ik denk dat je moet inzien dat de oplossing van je probleem niet ligt in het veranderen van het gedrag van je ouders. Dat zal toch niet gaan. Maar als je toch graag wat aan de situatie wil veranderen, zul je zelf een stap moeten nemen. [edit] Ik had vroeger ook een motorbootje, was ik heel trots op, heel hard voor gewerkt, maar die heb ik uiteindelijk ook moeten verkopen. Ben er niet slechter op geworden hoor! [/edit] |
![]() |
||
Citaat:
Maar genoeg over boot en geld.. Ik kan ook heel goed met mijn vader opschieten, het is dat door mijn moeder het hele dagen ruzie is, heb een week met mijn vader alleen gezeten, niks aan het handje, we hadden zelfs een paar echte gesprekken van meer dan 20 minuten das echt superlang bij mijn ouders, en dat deed me toch zo goed... Dat zou ik liever vaker willen zien.. Maar goed ik weet dat mijn moeder ook heel veel om me geeft en waarschijnlijk geen ruzie wilt, maar het komt er toch elke keer van.. En als mijn moeder begint verdedigt mijn vader zijn huwelijk en dus mijn moeder.. En het wordt bij de keer erger.. Maar morgen gaan we rond de tafel, heb gezegd dat ik er nu eerlijk gezegd niet zoveel zin had om gelijk rond de tafel te zitten en dat we het beter morgen konden doen, na nog een nachtje goed slapen en wat meer te kunnen nadenken over vanalles.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou na zo'n gesprek denken, waar is die nou weer mee bezig, ik kom helemaal niet aan het woord. Maar jij hebt er vast een verklaring voor
||
Citaat:
![]() Als jij het niet meer uithoudt thuis moet je op kamers gaan, het is onzin om te zeggen dat je het niet kan betalen: - verkoop je auto (1000-paar duizend euro?) - verkoop je boot (€€€€€) - ga minder of goedkoper uit - ga minder dansen (2 keer in de week is toch ook goed?) (- ga meer werken, aangezien je dan dus tijd over hebt) Maar ik weet niet wat voor auto jij hebt en wat voor boot, maar voor een fiat panda is al 1000 euro te krijgen, dus daar kan je best een hele tijd van op kamers. Bovendien bespaar je heel erg veel geld. Je moet voor jezelf dus bedenken: óf minder luxe leven (Want als ik dit zo hoor dan leef jij ZEER luxe, of je er nou zelf voor gewerkt hebt of niets, dat maakt niet uit) óf je luxe behouden en elke keer ruzie met je ouders.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
probleem met ouders miesmo | 14 | 11-10-2010 19:19 | |
Liefde & Relatie |
Op vakantie met ouders tinklebell | 51 | 25-12-2004 15:21 | |
Liefde & Relatie |