je ritme ligt vooral in de eerste strofe erg fijn. verder denk ik dat er af en toe nog wel wat haperingen in liggen. in de tweede strofe vind ik bijvoorbeeld
dat maakt mij blij niet lekker lopen. inhoudelijk vind ik het ook niet zo denderend,
dat maakt mij blij en dan
mijn blijdschap duurt niet lang - niet helemaal de goede overgang. de laatste regel klinkt ook wat anders, ik twijfel er over of het juist goed is of juist niet

. op zich dat je hier niet rijmt is het probleem niet, maar de zinsbouw zelf is nogal vreemd. in de derde strofe is dat
noch kan ik terug, noch lijkt niet helemaal te kloppen als je het maar 1 keer gebruikt.
wat ik vooral jammer vind in de vierde strofe (die op zich erg mooi is), is je laatste zin. ik zou er zelf bijvoorbeeld
maar hoelang zullen mijn woorden voortbestaan? van maken, maar dan verdwijnt natuurlijk juist de betekenis die jij eraan gaf. kijk zelf eens.
ik vind dat je een erg mooie basis hebt voor een gedicht, en vooral je schema ligt best regelmatig. je boodschap is mooi gekozen, en mooi verwoord. je brengt je idee goed over op de lezer. ga zo door

.