Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 19:08
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Hier mijn verhaal, zeg jullie maar wat jullie er van denken...

Ik was nog nooit flauwgevallen, tot ongeveer 2 jaar terug..Midden in de nacht werd ik ineens ziek en ging ik naar de badkamer, daar ben ik knock out gegaan en de volgende dag mezelf daar teruggevonden.
's Middags belde mn papa op dat ik er een zusje bij had (halfzusje eigenlijk maar dat vind ik een stom woord) ze was geboren rond de tijd dat ik dus niet lekker was geworden..

Ikzelf denk dat een of andere speciale band hiervoor heeft gezorgd, wat denken jullie? Toeval misschien?
Oud 08-03-2005, 20:14
lady of the dark
lady of the dark is offline
als jij het zo voelt dan is het zo. daar kunnen wij niets van zeggen.
Oud 09-03-2005, 11:50
Verwijderd
Dat lijkt me dan toch geen positieve band...
Oud 09-03-2005, 15:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-03-2005 @ 12:50 :
Dat lijkt me dan toch geen positieve band...
ze hebben nu al een hekel aan elkaar
Oud 09-03-2005, 15:52
Verwijderd
Als je het op zo'n simpele manier gaat bekijken, kan dat ook inhouden dat het zusje haar dood zal vinden in een badkamer.
Oud 09-03-2005, 15:55
RanC
RanC is offline
Ik heb nu _zo_ de neiging om een heel verantwoord Star Wars verhaal op te hangen over Kracht-verbindingen.

Maar dat doe ik maar niet, want dan krijg ik (waarschijnlijk) een waarschuwing omdat ik niet serieus ben.

Ik denk dat het gewoon toeval is. En dat er helemaal niks aan de hand is.

(Hoewel... The Force kent geen écht 'toeval'... Dus tja... May the Force be with you!)

Kon het niet laten. FB's, vergeef het mij alsjeblieft.
Oud 09-03-2005, 17:04
igfy
igfy is offline
Ik ben een keer ongeveer tegelijk met mijn broertje flauwgevallen, terwijl we allebei ergens anders waren.. ik denk dat het toeval is, maar wie weet..
Oud 09-03-2005, 18:18
haplo
haplo is offline
Ja, dat is toeval.
Oud 09-03-2005, 20:37
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
idd een rare 'band' dan.. maar als ze nu twee is?
ik denk niet dat mensen dat hier zouden kunnen bepalen, maar persoonlijk denk ik toch echt aan toeval. als je dat wilt weten.

waarom zou er een verband zitten tussen je niet lekker voelen en hier en geboren worden daar? ik zou er (proberen) niets achter (te) zoeken.
Oud 10-03-2005, 14:32
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-03-2005 @ 21:37 :
idd een rare 'band' dan.. maar als ze nu twee is?
ik denk niet dat mensen dat hier zouden kunnen bepalen, maar persoonlijk denk ik toch echt aan toeval. als je dat wilt weten.

waarom zou er een verband zitten tussen je niet lekker voelen en hier en geboren worden daar? ik zou er (proberen) niets achter (te) zoeken.
hmja, over de Voorzienigheid valt veel te zeggen.

Ik denk wel dat nuchterheid en mystiek in de regel niet zo goed samen gaan. Bovendien heb ik niet zo veel met toeval. Zelfs wetenschappelijk is het begrip toeval loos. Als ik alle deeltjes die er zijn zou bevatten zou er ook geen toeval zijn. Voor mij is toeval ofwel een onvermogen om alles te bevatten of een hele hoop factoren die doorgaans te onbelangrijk zijn om te noemen en die het model voor de werkelijkheid te moeilijkheid zouden maken, om niet gek te worden, en daarom buiten beschouwing worden gelaten.

Zoals hierboven al gezegd: bij mystiek gaat het er vooral om wat het voor jou betekent in plaats van wat het objectief is, hoe gek dat misschien ook klinkt.
Oud 10-03-2005, 16:33
haplo
haplo is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 10-03-2005 @ 15:32 :
Zelfs wetenschappelijk is het begrip toeval loos. Als ik alle deeltjes die er zijn zou bevatten zou er ook geen toeval zijn.
Het is onmogelijk om alle deeltjes te "bevatten". Wetenschappelijk gezien is toeval geen loos begrip.

Citaat:
Voor mij is toeval ofwel een onvermogen om alles te bevatten of een hele hoop factoren die doorgaans te onbelangrijk zijn om te noemen en die het model voor de werkelijkheid te moeilijkheid zouden maken, om niet gek te worden, en daarom buiten beschouwing worden gelaten.
Toeval is onder andere het onvermogen alles te bevatten, het is zelfs principieel onmogelijk. Uit dit laatste kan inderdaad schijnbare willekeur voortkomen, dit betekent verder niet dat er helemaal geen willekeur is.
Oud 12-03-2005, 16:37
Releric
Releric is offline
Lijkt geen toeval, eerder synchronisch (C.G. Jung; synchroniciteit; een aanrader).

PSiet te verwarren met synchroon (gelijktijdig).
Oud 13-03-2005, 20:16
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik ben ook niet bang dat et een negatief teken is ofzo hoor..

maar ik vond t gewoon vreemd maar aan de andere kant wel n heel 'fijn' gevoel (klinkt mss gek maarja)

en we hebben geen hekel aan elkaar hoor, alsk dr zie is et altijd eerst n hele tijd knuffelen...
Oud 13-03-2005, 21:05
lady of the dark
het zou misschien ook op een sterke band tussen je moeder en jou kunnen duiden. Dat je pijn voelde en flauw viel is trouwens niet zo vreemd, een bevalling voelt ook niet echt prettig aan, zowel voor de moeder als voor het kind. Je reageerde heftig op een heftige gebeurtenis.
Oud 13-03-2005, 21:08
Chronocide
Chronocide is offline
Toeval.
Oud 13-03-2005, 22:21
Twanos
Twanos is offline
ach ja.. je hebt in ieder geval een leuk verhaaltje wat je aan d'r kunt vertellen als ze ouder is.

Zo moet ik al jaren aanhoren dat het zo stormde op mijn geboorte en dat mijn oma op weg hier naar toe uitgleed op straat en naar het ziekenhuis moest

maar iig.. Ik denk eigenlijk wel dat het toeval is, maar ja het is wel opmerkelijk
Oud 14-03-2005, 07:18
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Tis mn moeder niet, dus daar kan et niet aan liggen..
(mn zusje is het kindje van mn vader en zijn vriendin)

Maarja...
Oud 14-03-2005, 08:51
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
haplo schreef op 10-03-2005 @ 17:33 :
Het is onmogelijk om alle deeltjes te "bevatten". Wetenschappelijk gezien is toeval geen loos begrip.
Misschien is het voor ons onmogelijk, maar dat doet niets af aan mijn punt.

Citaat:
haplo schreef op 10-03-2005 @ 17:33 :

Toeval is onder andere het onvermogen alles te bevatten, het is zelfs principieel onmogelijk. Uit dit laatste kan inderdaad schijnbare willekeur voortkomen, dit betekent verder niet dat er helemaal geen willekeur is.
Dat denk ik dus juist van wel. Waarin zou er dan nog willekeur moeten zijn?
Oud 14-03-2005, 13:18
haplo
haplo is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 14-03-2005 @ 09:51 :
Misschien is het voor ons onmogelijk, maar dat doet niets af aan mijn punt.
Als er niets is wat het hypothetisch onderliggend determinisme kan waarnemen zou dat voor ons betekenen dat er wel toeval is. Dit aangezien we nergens aan kunnen afleiden dat er geen toeval is en er ook niets is wat dat wel kan.

Citaat:
Dat denk ik dus juist van wel. Waarin zou er dan nog willekeur moeten zijn?
Waarin niet? Als ik kan voorspellen wat A doet, wil dat niet zeggen dat ik ook kan voorspellen wat B doet.
Oud 14-03-2005, 19:54
MissCabaret
MissCabaret is offline
Misschien had je wel eerder contact met de moeder van je halfzusje.. Dat lijkt mij wat logischer namelijk...

Of heb je helemaal geen band met die vrouw?
Oud 14-03-2005, 20:40
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
MissCabaret schreef op 14-03-2005 @ 20:54 :
Misschien had je wel eerder contact met de moeder van je halfzusje.. Dat lijkt mij wat logischer namelijk...

Of heb je helemaal geen band met die vrouw?
Dat lijkt mij sterk..
Heeft lang geduurd voor ik haar kon accepteren en we hebben nou niet echt n megagoeie band ofzo...
Oud 14-03-2005, 20:45
MissCabaret
MissCabaret is offline
Citaat:
carlijntje15 schreef op 14-03-2005 @ 21:40 :
Dat lijkt mij sterk..
Heeft lang geduurd voor ik haar kon accepteren en we hebben nou niet echt n megagoeie band ofzo...
hmhm.. oké, maar ik zie het verband niet.. tussen flauwvallen en geboren worden.. als het die vrouw was geweest, dan was het wel te verklaren geweest..
Oud 15-03-2005, 13:40
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Nja het heeft niet alleen mn twijfels door dat flauwvallen...Maar meer doordat ik ineens ziek werd (normaal voel ik me dan n paar dagen al niet helemaal lekker voordat ik echt ziek wordt) en de volgende dag weer redelijk beter was.. en dat ik flauwviel rond de tijd dat mn zusje werd geboren vintik gewoon raar maarja
Oud 15-03-2005, 13:46
lady of the dark
Citaat:
carlijntje15 schreef op 14-03-2005 @ 08:18 :
Tis mn moeder niet, dus daar kan et niet aan liggen..
(mn zusje is het kindje van mn vader en zijn vriendin)

Maarja...
okay, dat vind ik wel een beetje vreemd.... misschien is het dan toch de sterke band met je zusje...
Oud 16-03-2005, 19:25
bij
bij is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 13-03-2005 @ 22:05 :
het zou misschien ook op een sterke band tussen je moeder en jou kunnen duiden. Dat je pijn voelde en flauw viel is trouwens niet zo vreemd, een bevalling voelt ook niet echt prettig aan, zowel voor de moeder als voor het kind. Je reageerde heftig op een heftige gebeurtenis.
idd
Oud 17-03-2005, 17:58
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
Kitty schreef op 16-03-2005 @ 20:25 :
idd
Voor de 2e keer; de moeder van mn zusje is niet mijn moeder..
Oud 21-03-2005, 17:28
MikeyMo
MikeyMo is offline
Waarschijnlijk had je ergens al gehoord dat het kindje snel geboren kon worden. Dat het in je ontwetende zat en dat je die nacht toevallig out gegaan bent.
Oud 22-03-2005, 14:37
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 21-03-2005 @ 18:28 :
Waarschijnlijk had je ergens al gehoord dat het kindje snel geboren kon worden. Dat het in je ontwetende zat en dat je die nacht toevallig out gegaan bent.
Wat bedoel je daar mee?
Ze was te vroeg dus eigenlijk nog niet verwacht...

Regels voor berichten