Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 17:29
Pyriet
Pyriet is offline
Haay,
ik ga binnenkort studeren in Delft,
maar ik kan maar niet beslissen welke van de 2 studies (TA of TW) ik nou uiteindelijk zal kiezen.
Heb mentale voor/nadelen-lijstjes, baat vooralsnog niet.
Dus misschien dat msnnen (liefst) of mailen etc, me iets meer op weg kan helpen.

Alvast bedankt,

- Tamar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2005, 21:34
Pyriet
Pyriet is offline
mjah?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 21:40
DZHAW
DZHAW is offline
Weet je al wat je later wil doen? Echt zeker?

Je weet vast wel wat je later zoal met aardwetenschappen kan. Wil je perce zoiets doen? Als niet, doe dan wiskunde.

Ik had eerst ook een specifieke technische studie gedaan. Maar ik kwam er vrij snel achter dat ik nog helemaal geen richting wil kiezen. Daarom studeer ik nu natuurkunde en wiskunde
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 22:49
Verwijderd
Ik studeer technische natuurkunde, dat komt in het eerste jaar voor zo'n 75% overeen met technische wiskunde. Bevalt me prima. (zit nu in het tweede jaar)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:00
Integer
Integer is offline
Hoi, ik studeer TW (eerstejaars) en kan je er van alles over vertellen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:23
Integer
Integer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-03-2005 @ 23:49 :
Ik studeer technische natuurkunde, dat komt in het eerste jaar voor zo'n 75% overeen met technische wiskunde. Bevalt me prima. (zit nu in het tweede jaar)
Ik denk dat dat met die 75% wel meevalt, eerder in de richting van de 35%
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Integer schreef op 13-03-2005 @ 23:23 :
Ik denk dat dat met die 75% wel meevalt, eerder in de richting van de 35%
Bij ons was het zo dat de mensen van TW al onze vakken volgden, behalve het practicum en enkele minder belangrijke (niet zo wiskundige) vakken. Omgekeerd kregen wij ook bijna alle wiskundevakken. Als ik me niet vergis kregen de mensen van TW bijvoorbeeld ook Mechanica 1 en 2, Elektriciteit en Magnetisme 1 en 2, enzovoorts. In het tweede jaar is het verschil veel groter.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 22:57
Pyriet
Pyriet is offline
Wat hadden jullie op je eindexamen voor wisk ?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Pyriet schreef op 16-03-2005 @ 23:57 :
Wat hadden jullie op je eindexamen voor wisk ?
Een 5,8 voor het centraal examen. Schoolexamencijfer 6,8.

Resultaten op de middelbare school zeggen bijzonder weinig over je resultaten op de universiteit. Zelf sta ik nu nominaal minus één vak en heb ik 73 ECTS, waarmee ik beter scoor dan de gemiddelde TN-student.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:36
Pyriet
Pyriet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 00:01 :
Een 5,8 voor het centraal examen. Schoolexamencijfer 6,8.

Resultaten op de middelbare school zeggen bijzonder weinig over je resultaten op de universiteit. Zelf sta ik nu nominaal minus één vak en heb ik 73 ECTS, waarmee ik beter scoor dan de gemiddelde TN-student.
Het is niet eens zoiets als een indicatie? De easy grace waarmee je je door de sommetjes heenwerkt, al dan niet met voorafgaande oefening?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Pyriet schreef op 17-03-2005 @ 10:36 :
Het is niet eens zoiets als een indicatie? De easy grace waarmee je je door de sommetjes heenwerkt, al dan niet met voorafgaande oefening?
Nou ja, het is wel zo dat mensen die op de middelbare school hogere punten halen gemiddeld vaker het eerste jaar doorkomen. Maar eigenlijk staat dat los van de werkelijke reden: het gaat er simpelweg om hoe veel tijd je in je studie steekt en iemand die op het VWO hogere punten haalt werkt over het algemeen ook harder op de universiteit. De voorkennis die je op het VWO krijgt is zo minimaal dat het er eigenlijk nauwelijks toe doet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:02
jbtq
jbtq is offline
he,

Ik studeer dan geen tech aardwetenschappen, maar gewoon aardwetenschappen aan de UU. Aardwetenschappen zelf is behoorlijk breed en je kan er ook veel kanten mee op. Zowel "olie zoeken" als analyeren van aardbevingen etc. Je kan binnen aardwetenschappen ook nog verschillende kanten op. De meest "wiskundige kant" is geofysica. Dat is de natuurkunde van de aarde. Moet je denken aan seismologie. En zo zijn er nog meer kanten, zoals geologie etc. Aardwetenschappen is verder nog een relatief jonge wetenschap. Zijn nog veel dingen onduidelijk, en dus nog genoeg kansen voor onderzoek. Verder is het gewoon een leuke opleiding, genoeg kans op werk later en het is overal om je heen te zien. Dat overgens wel een nadeel ook. Een berg zie je nadat je bent begonnen met aardwetenschappen niet meer als als een simpele berg.......

Mocht je nog vragen hebben kun je pm en
Oud 23-03-2005, 09:40
Pyriet
Pyriet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 13:17 :
Nou ja, het is wel zo dat mensen die op de middelbare school hogere punten halen gemiddeld vaker het eerste jaar doorkomen. Maar eigenlijk staat dat los van de werkelijke reden: het gaat er simpelweg om hoe veel tijd je in je studie steekt en iemand die op het VWO hogere punten haalt werkt over het algemeen ook harder op de universiteit. De voorkennis die je op het VWO krijgt is zo minimaal dat het er eigenlijk nauwelijks toe doet.
Ik heb professoren bij Civiel nog weleens horen schelden op ex-havo/hbo-klanten, die ze nog integreren moesten uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Pyriet schreef op 23-03-2005 @ 10:40 :
Ik heb professoren bij Civiel nog weleens horen schelden op ex-havo/hbo-klanten, die ze nog integreren moesten uitleggen.
Daar word je in het eerste jaar direct mee doodgegooid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten