Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 17:49
suusch
suusch is offline
Ik heb sinds vorige week dinsdag een ontstoken nagelriem bij mn duim. Het was helemaal rood en dik eromheen, en op woensdag was het op een gegeven moment blauw. Donderdag ben ik naar de dokter geweest, en hij zei dat ik 2 x per dag in de soda moest en daarna betadine erop moest smeren. Dit doe ik elke dag, en het is wel minder geworden. Maar het is nog steeds rood en soms klopt het nog een klein beetje.

Ik heb al een keer met een naald erin geprikt omdat de zooi eruit moet, maar dat mislukte.

Ik vind het vervelend om voor elk wissewasje naar de dokter te gaan, en hij zei dat het vanzelf wel weg zou gaan. Maar het zit er nu al een week, en ik blijf er maar aan denken.

Heeft iemand van julle wel eens een ontstoken vinger gehad, en heeft tips/advies?
Oud 07-11-2005, 19:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In plaats van soda kan je ook biotex proberen. Dat hielp bij mijn broertje erg goed toen zijn vinger ontstoken was doordat ie tussen de deur had gezeten.
Oud 07-11-2005, 19:24
suusch
suusch is offline
Zit er veel verschil in?
Oud 07-11-2005, 19:42
Verwijderd
Goed warm (misschien richting heet) water nemen (ik stop 't zelf in een glas wanneer ik iets ontstoken heb) en dan twee theelepels biotex (of soda, is geloof ik hetzelfde) erdoor, goed roeren, je duim er een flinke tijd in laten hangen, daarna het ontstoken gebied masseren. Dat drie keer per dag doen doet bij mij wonderen. Betadine er daarna op klinkt ook niet slecht, ik smeer wel eens van dat andere ontsmettingsspul erop (ik ben de naar vergeten; 't zit in een wit met groen flesje, wordt ook voor het schoonmaken gebruikt...).

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 19:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-11-2005 @ 20:42 :
Goed warm (misschien richting heet) water nemen (ik stop 't zelf in een glas wanneer ik iets ontstoken heb) en dan twee theelepels biotex (of soda, is geloof ik hetzelfde) erdoor, goed roeren, je duim er een flinke tijd in laten hangen, daarna het ontstoken gebied masseren. Dat drie keer per dag doen doet bij mij wonderen. Betadine er daarna op klinkt ook niet slecht, ik smeer wel eens van dat andere ontsmettingsspul erop (ik ben de naar vergeten; 't zit in een wit met groen flesje, wordt ook voor het schoonmaken gebruikt...).
Detol?

@ suusch: ik geloof niet dat er veel verschil in zit maar als het ene niet goed werkt kan je altijd het andere nog proberen toch?
Oud 07-11-2005, 19:53
suusch
suusch is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2005 @ 20:47 :
Detol?

@ suusch: ik geloof niet dat er veel verschil in zit maar als het ene niet goed werkt kan je altijd het andere nog proberen toch?

dat is waar. Ik word er alleen nogal gek van. Ik denk alleen nog maar de hele dag aan die vinger.
Oud 07-11-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2005 @ 20:47 :
Detol?

Ja, Detol
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 07:47
paarden_girly
paarden_girly is offline
heey,

ik heb verschillende keren gehad 1x bij m'n duim en een paar x bij andere vingers. de eerste x ben ik direct naar de dokter geweest toen hebben ze het gezwel kapot geprikt en kwam alle zooi eruit. de 2de x hebben ze me geadviseerd om nat verband erom te doen zodat het vanzelf open gaat ( helpt wel!) als het dan open is alle rommel weg en geneest het best wel snel weer. idd wat je zei over int soda dat heb ik ook gedaan en moet je daarna ff nat verband erom heen doen ik denk dat dat het beste is voor je duim!
heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 09:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kan ook tea-tree olie erop doen. Dat ontsmet ook.
Oud 14-11-2005, 14:38
someone17
someone17 is offline
ik heb dit ook een hele tijd gehad. niets gaf en ben er aan geopereerd. de chirurg had mijn nagelbedden? verbrand en heb er nooit meer last van gehad.
Oud 29-11-2005, 17:51
Verwijderd
Hoe issie afgelopen met je vinger suusch?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:12
suusch
suusch is offline
Citaat:
Zazana85 schreef op 29-11-2005 @ 18:51 :
Hoe issie afgelopen met je vinger suusch?
Hij is weer helemaal heel.
Oud 01-12-2005, 13:14
Verwijderd
Mooi zo
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten