Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 16:48
Liefs_Lau
Liefs_Lau is offline
Hey!

Ik ga deze zomer weer drie hele weken op vakantie! Voor die tijd moeten mijn vetjes wel een beetje verdwenen zijn vind ik, dus heb ik besloten te gaan sporten! Ik ga nu fitnessen. Heb alleen een paar vragen aan diegenen die er verstand van hebben, Hoe raak ik voor 1 juli mijn buikje kwijt, + 6kilo??
Kan dat door middel van fitness? zo ja, hoe dan?

Liefs en kusje,
Lau
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:51
Gothic
Gothic is offline
Niet. Post eerst maar eens hoeveel je weegt + je lengte...

Zie het gezondheidstopic...

Laatst gewijzigd op 24-03-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:53
HoloDoc
HoloDoc is offline
kan nog veel simpeler

ga op je rug op de grond liggen,onderbenen leg je op je bed.
en je bovenbenen tegen je bed aan.
en dan omhoogkomen 20 keer per dag maar let op: na de 1e keer mogen je schouders de grond niet meer raken
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:05
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 24-03-2005 @ 17:53 :
kan nog veel simpeler

ga op je rug op de grond liggen,onderbenen leg je op je bed.
en je bovenbenen tegen je bed aan.
en dan omhoogkomen 20 keer per dag maar let op: na de 1e keer mogen je schouders de grond niet meer raken
En dit werkt dus gewoon niet... Je kan niet plaatselijk afvallen. Deze en andere buikspier-oefeningen trainen je buikspieren (+eventuele ondersteunende spieren) wel, maar dat betekent gewoonweg dat je sterkere buikspieren krijgt -of buikspier als je net als de meeste mensen alleen je middelste buikspier traint- en dus een wat stevigere/hardere buik. Je zal ook wel wat vet verbranden mits je lichaam door zijn voorraad koolhydraten is, maar cardio-oefeningen zijn veel geschikter daarvoor.
En bij cardio-oefeningen moet je denken aan hardlopen, touwtjespringen, wielrennen en bijv. zwemmen.

Oftewel met sit-ups ed gaat het vet op je buik niet (echt) weg, beter kan je gaan hardlopen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 17:09
dead person
dead person is offline
Van die situps wordt je wel strakker en krijg je sowieso een mooier figuur, maar je buikje gaat er niet echt van weg

Wat leuk is om te doen en ook nog werkt is Tae-bo, leuker zijn de filmpjes met muziek, je bent lekker bezig en dit voel je ook echt. Als je na een tijdje buikspier oefeningen doet voel je daar ook weinig meer van
Oud 24-03-2005, 17:18
annetjuh
annetjuh is offline
bruikspieroefeningen en elke dag een rondje om je huis rennen, helpt het beste + voor die 6 kilo, oppassen wat je eet, oftewel goed eten, maar oppassen voor snoep en andere calorie rijkvoedsel.
Voor jou lijkt mij gewoon het weglaten van snoepgoed, patat in de pauze, en het drinken zoals cola vervangen door water wil ook vaak helpen
Oud 24-03-2005, 21:17
aap777
aap777 is offline
Ga op fitness en doe 3 keer per week minimaal 40 minuten cardio (rennen, lopen, fietsen, roeien, etc.). Daarnaast kun je natuurlijk wat buikspieroefeningen doen.

Zorg dat je niet veel vette/zoete dingen eet. Drink veel water.
Dan moet 6 kilo afvallen vóór 1 juli wel te doen zijn.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:26
jinx
jinx is offline
Radicaal stoppen met snoepen, dus geen dikke koeken en chips meer, maar kaakjes, geen gebakjes op verjaardagen, geen chocola en andere zoetigheid meer. Verder gewoon gezond blijven eten, en veel water drinken. Heel veel succes
Oud 25-03-2005, 10:32
Verwijderd
Met school hebben we nu de clinic spinnen, doe dat twee uur per week en je bent het zo kwijt.

Want bij spinnen verbrand je extreem veel calorieën. En niet plaatselijk maar over het hele lichaam.

Tevens is het goed voor de conditie.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:36
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
sybje schreef op 25-03-2005 @ 11:32 :
Met school hebben we nu de clinic spinnen, doe dat twee uur per week en je bent het zo kwijt.

Want bij spinnen verbrand je extreem veel calorieën. En niet plaatselijk maar over het hele lichaam.

euhmm wat houd dat in.. ?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:47
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 25-03-2005 @ 12:36 :
euhmm wat houd dat in.. ?

spinnen is op een soort van hypermoderne hometrainer heel snel fietsen, steeds met oplopende weerstand. je moet ook oefeningen doen zoals op je trappers staan, de voorste handvaten van je stuur vasthouden en dit volhouden, als je het een tijdje gedaan hebt kun je ht wel twintig minuten volhouden. en dan steeds de trappers op een tandje meer weerstand. je zweet je te pletter, je bent echt heel intensief bezig. ik heb dit ook gedaan voor een clinic voor school, drie weken twee uur per week, en in die tijd ben ik van 45 kilo naar 43 kilo gegaan, waarbij mijn voeding niets is veranderd, ik heb zelfs veel suiker gegeten in die periode ( paaseitjes) ( ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik maar 1.55 meter ben, dus niet denken dat ik te dun ben ofzo)

ik vind het echt een leuke sport, je voelt echt dat je aanzienlijk je conditie verbetert en dat je vet verbrand. wel ALTIJD zorgen dat je een flesje water bij hebt anders droog je echt uit, je verliest ontzettend veel zweet.
Oud 25-03-2005, 11:52
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 25-03-2005 @ 12:47 :
spinnen is ...
Thanx voor je uitleg
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 12:43
Built to last
Built to last is offline
plakband wil ook wel helpen tegen buikjes,

alleen zorg er dan wel voor dat je recht voor een pesoon blijft staan, of blijft liggen op je handdoekje
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 16:35
You suck!!
You suck!! is offline
Pff zucht. Als je denkt dat je nu nog snel een strakke buik krijgt heb je het goed mis. Mensen moeten niet denken dat je binnen 2 a3 maanden een strakke buik kan trainen je moet gewoon het hele jaar door trainen maarja de meeste n00bs snappen dat niet
Oud 25-03-2005, 19:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
sybje schreef op 25-03-2005 @ 11:32 :

Je kan überhaupt niet plaatselijk calorieen verbranden. Wat zeg ik, technisch gezien ga je dan vet verbranden, niet de calorieen. Het vet levert alleen calorieen, energie dus.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 21:11
Verwijderd
mwah sit-ups is bagger....

deed n vriend van mij ook, met als gevolg dat zn buik alleen maar dikker leek te worden, omdat er zoveel buikspier onder zat zag er wel grappig uit
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 00:22
Verwijderd
Citaat:
ik vind het echt een leuke sport, je voelt echt dat je aanzienlijk je conditie verbetert en dat je vet verbrand. wel ALTIJD zorgen dat je een flesje water bij hebt anders droog je echt uit, je verliest ontzettend veel zweet.
Zweet 'verlies' je per definitie niet. Als je denkt dat je 2 kg kwijtraakt door 'zweetverlies' zit je er mooi naast, je lichaamsgewicht kan wel meer dan anderhalve kilo fluctueren alleen al door een keer goed te schijten en je 's ochtends voor het ontbijt te wegen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 00:34
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2005 @ 01:22 :
Zweet 'verlies' je per definitie niet. Als je denkt dat je 2 kg kwijtraakt door 'zweetverlies' zit je er mooi naast, je lichaamsgewicht kan wel meer dan anderhalve kilo fluctueren alleen al door een keer goed te schijten en je 's ochtends voor het ontbijt te wegen.
Je zult verbaast staan hoeveel je kunt zweten, bij langdurige inspanning kun je gerust 2kg verliezen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 00:46
Nanaki
Nanaki is offline
Ik heb eens onder gecontroleerde omstandigheden (+/- 30 graden en lage luchtvochtigheid) binnen een half uur een halve kilo aan zweet verloren. En dat was niet bij bijzonder hoge inspanning. Leg eens uit waarom je zweet niet zou kunnen verliezen?
Oud 27-03-2005, 17:51
Lelle_*
Lelle_* is offline
Als je buikspier oefeningen doet, zoals sit-ups,. dan wordt het vel om je buik heen veel dikker. Daar lijkt je buik dus niet slanker of dunner van. Gezond eten, niet meer snoepen en spinnen of op zo'n band lopen, daar val je val af.
Dat lijkt mij het beste..
Oud 27-03-2005, 21:33
Tugurio
Tugurio is offline
Citaat:
Marc schreef op 27-03-2005 @ 19:59 :
Bullshit... je buikspieren zijn spieren zoals kuiten en groeien amper, en vooral niet door buikspieroefeningen omdat dat een oefening is met veel herhalingen. Iedere spier groeit op weinig herhalingen, en niet op een heleboel, want dan bouw je een conditionele spier op, en geen massa spier.

ohhhhh disss
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:00
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
shit, en ik mijzelf iedere keer maar voorhouden, als je t zat bent om n dikke pokkel te hebben ga je gewoon vet buikspier-oefeningen doen.

maar ik begrijp dus dat dat geen nut meer heeft
ik moet op n sport haha
Oud 27-03-2005, 22:02
Zup
Zup is offline
Zover ik weer loopt er in iedere sportschool wel een fitnes instructeur rond en die kan je waarschijnlijk alles vertellen over vet verbranding en hoe je kunt trainen met het beste resultaat.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 23:45
bracelance
bracelance is offline
12x sex per dag
Oud 28-03-2005, 09:28
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
spinnen is op een soort van hypermoderne hometrainer heel snel fietsen, steeds met oplopende weerstand. je moet ook oefeningen doen zoals op je trappers staan, de voorste handvaten van je stuur vasthouden en dit volhouden, als je het een tijdje gedaan hebt kun je ht wel twintig minuten volhouden. en dan steeds de trappers op een tandje meer weerstand. je zweet je te pletter, je bent echt heel intensief bezig. ik heb dit ook gedaan voor een clinic voor school, drie weken twee uur per week, en in die tijd ben ik van 45 kilo naar 43 kilo gegaan, waarbij mijn voeding niets is veranderd, ik heb zelfs veel suiker gegeten in die periode ( paaseitjes) ( ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik maar 1.55 meter ben, dus niet denken dat ik te dun ben ofzo)

Vergeet de muziek niet!!
Oud 28-03-2005, 15:26
Verwijderd
Ik wil ook een wat strakker figuur voor de zomer en ik doe dat door veel cardiofitness te doen (steppen, fietsen, hardlopen op een tredmill, crosstrainer, roeien) maar ook oefeningen met gewichten te doen voor mijn benen, taille en borst. Daarbij eet ik gewoon gezond en ik moet zeggen, het helpt niet heel snel maar ik ben sinds ik dit doe wel afgevallen. Als ik naar de sportschool ga ben ik meestal wel zo'n 2,5-3 uur bezig.
Daarnaast schijnt het te kunnen helpen dat je stopt met de pil. Dat ga ik nu ook doen, hopelijk val ik dan nog iets sneller af, want het wordt alweer lekker weer.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:49
*Primo
*Primo is offline
Duur-oefeningen.
Hardlopen, fietsen, touwtje springen, tae bo (ik zelf prefereer mn Tae Kwon Do maargoed ), zwemmen enz.
buikspieroefeningen versterken alleen buikspieren zoals eerder genoemd.
Verder nauwelijks tot geen chips meer, nauwelijks tot geen snoep (maar vooral chips is een erge) + de totale kwantiteit aan voedsel die je binnenkrijgt verminderen, minder eten dus. En als je eet; gezond eten, en fruit is ook
Dit gecombineerd met de cardio oefeningen en je kilo's gaan er met gemak af voor de zomer

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 19:53.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten