Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 14:57
Thaksie
Thaksie is offline
Veel leerlingen vinden de lessen maar saai zo. Dit omdat ze de helft van de lessen niets doen.

Bij mij is het zo dat ik van de 50 minuten, 30 minuten bezig ben met huiswerk in de les. 20 minuten hou ik over.

Mij lijkt het beter dat je dan na dat half uur gelijk verder gaat met de volgende les. Dan ben je eerder vrij, maar toch aan één stuk door bezig. Zo zal ook de leerkracht zich minder aan je storen..

Is dit iets?
Oud 16-03-2005, 15:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nee. Bij ons was het zo dat je 5 tot 10 minuten moest beginnen (zitten, boek pakken, etc.) en 5 tot 10 minuten eerder ophield (tsja, mensen die snel wilden roken etc.). Als je de lessen nóg korter maakt blijft er eigenlijk geen les over. En als de docent nog wat wil uitleggen blijft er geen tijd meer over om wat te doen (als er tenminste iemand is die wat uitvreet). Ik denk dat er dan geen hond meer overblijft die wat aan zn huiswerk gaat doen, de tijd is toch te kort om uberhaupt je concentratie te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik vind het wel beter eigenlijk. Als iedereen dan ook efficienter ging werken. Snel boek pakken, beginnnen, geconcentreerd werken en wegwezen. Want kom op zeg, wie heeft nou wat aan dat eeuwige rondhangen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:10
Verwijderd
Een docent van me probeerde altijd blokuren door te voren; dan heb je 100 minuten lang 1 vak. Van die 100 minuten vallen dan de eerste vijf minuten af (aan gaan zitten, boeken pakken, kletsen) en de laatste vijf minuten (aan boeken inpakken, kletsen en weggaan). Dan heb je dus 90 minuten waarin je les kan krijgen (dus uitleg of zelfwerkzaamheid, dat ligt een beetje aan de indeling die de docent er aan geeft). Maar het is nooit doorgevoerd, in ieder geval niet voor vakken anders dan gym.
Dat idee vind ik heel goed. Om de 100 minuten pauze van tien minuutjes á een kwartiertje kan ook geen kwaad. (Zo heb ik het nu op het HBO.)

(Zelf heb ik het in de klas zitten nooit leuk gevonden; voor uitleg wel, geen probleem, maar voor zelfwerkzaamheid vind ik het niet fijn. Er zijn altijd mensen die dat niet kunnen, en als jij wel in stilte wil werken, heb je er last van. Ik doe dat liever ergens alleen )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:13
Verwijderd
Mij lijkt het een slecht plan...er zijn maar weinig leerlingen die ook meteen zullen beginnen als ze in de les komen. De eerste 5 minuten zijn idd vaak geklets, gerommel met plekken, boeken, enz. en de laatste vijf minuten worden vaak ook niet echt besteed aan de les...als je les maar een half uur duurt heb je amper les, dat is bijna de moeite niet. Plus dat het voor sommige mensen prettig is hun huiswerk iig voor een deel in de les te maken: als je dan iets niet snapt kun je het tenminste vragen aan de docent.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:19
Balance
Balance is offline
Slecht plan. Volgens mij hebben leerlingen niet een spanningsboog van 30 minuten, zoals jij suggereert, maar passen leerlingen hun spanningsboog aan, aan de lengte van de les.
Dus als ze 30 minuten les hebben verknoeien ze er alsnog 10.

Bovendien lijkt het me voor de leraar onmogelijk. 30 minuten is soms veel te kort als je iets wil uitleggen.
Oud 16-03-2005, 15:22
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2005 @ 16:19 :
Slecht plan. Volgens mij hebben leerlingen niet een spanningsboog van 30 minuten, zoals jij suggereert, maar passen leerlingen hun spanningsboog aan, aan de lengte van de les.
Dus als ze 30 minuten les hebben verknoeien ze er alsnog 10.

Bovendien lijkt het me voor de leraar onmogelijk. 30 minuten is soms veel te kort als je iets wil uitleggen.
Het hoeft niet na 30 minuten te zijn. Het gaat erom dat je met de volgende les kunt beginnen, als je je werk van de les op dat moment af hebt...

Als je dus zit te keten tijdens de les, betekend dat dus dat je zelf langer moet zitten in de les, en later vrij bent....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 16:22 :
Het hoeft niet na 30 minuten te zijn. Het gaat erom dat je met de volgende les kunt beginnen, als je je werk van de les op dat moment af hebt...

Als je dus zit te keten tijdens de les, betekend dat dus dat je zelf langer moet zitten in de les, en later vrij bent....
Hoe zie je dat voor je? Je hebt toch verschillende docenten? En die docenten hebben toch ook verschillende klassen?

En als je dan de hele dag zit te kletsen, moet je dan overnachten op school?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:31
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Wij hebben n 45-minuten rooster, die 5 minuutjes korter zijn top!

Ik ben tegen het feit dat sommige leraren het HELE lesuur uitleggen, ik ben voor het idee dat er in de klas wordt uitgelegd voor de mensen die daar behoefte aan hebben en dat de rest van de klas het laatste half uur in n ander lokaal mag zitten werken (met evt. surveillance)
Oud 16-03-2005, 15:32
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 16:25 :
Hoe zie je dat voor je? Je hebt toch verschillende docenten? En die docenten hebben toch ook verschillende klassen?

En als je dan de hele dag zit te kletsen, moet je dan overnachten op school?
Nee.. Als je de hele dag zit te kletsen, hou je dus de gewone lesuren (50 min) aan. Als je na bijvoorbeeld 20 minuten met je werk klaar bent, ga je alvast naar het volgende vak, waar je daar weer verder kunt gaan werken.

Het is daarbij wel zo dat je meerdere leerkrachten nodig zult hebben, of iemand anders die kan beoordelen dat je je werk af hebt
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
gekmeisje18 schreef op 16-03-2005 @ 16:31 :
Wij hebben n 45-minuten rooster, die 5 minuutjes korter zijn top!

Ik ben tegen het feit dat sommige leraren het HELE lesuur uitleggen, ik ben voor het idee dat er in de klas wordt uitgelegd voor de mensen die daar behoefte aan hebben en dat de rest van de klas het laatste half uur in n ander lokaal mag zitten werken (met evt. surveillance)
Wij hadden dat vorig jaar. De lessen werden toen veel beter vernut en er werd minder tijd verspild.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 16:32 :
Nee.. Als je de hele dag zit te kletsen, hou je dus de gewone lesuren (50 min) aan. Als je na bijvoorbeeld 20 minuten met je werk klaar bent, ga je alvast naar het volgende vak, waar je daar weer verder kunt gaan werken.

Het is daarbij wel zo dat je meerdere leerkrachten nodig zult hebben, of iemand anders die kan beoordelen dat je je werk af hebt
Waarom zou de leraar zelf niet kunnen beoordelen of je je werk af hebt? Maar je kunt niet allemaal op een verschillend tijdstip naar de volgende les gaan. Wat als daar nog leerlingen zitten die nog niet klaar zijn? Zo makkelijk is het ook weer niet... maar het kan zeker korter. 40 Minuten vind ik eigenlijk wel best goed.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:53
Wawl
Wawl is offline
Het lijkt me sowieso onzinnig om ruim de helft van een lesuur structureel te vullen met het maken van huiswerk.
Oud 16-03-2005, 15:59
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-03-2005 @ 16:53 :
Het lijkt me sowieso onzinnig om ruim de helft van een lesuur structureel te vullen met het maken van huiswerk.
Sja.....ik maak liever dan mijn huiswerk, dan dat ik een half uur naar buiten ga staren.....het word er heus niet leuker van
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 16:22 :

oh, ik snap wat je bedoelt. maar het lijkt me praktisch onhaalbaar. Het zou betekenen dat er altijd een docent moet klaar staan om het volgende vak te kunnen geven wanneer jij klaar bent. Bovendien heeft een docent dan ook geen klassikale momenten meer waarop hij dingen kan bespreken of uitleggen.
Oud 16-03-2005, 16:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dat is een slecht idee! aangezien ik soms na 1 lesuur (45 min) pas dingen begrijp van een vak. ik ben al niet iemand die gauw iets snapt, dus ik vind het zo wel best.

natuurlijk zou het wel lekker zijn, om vroeger uit te zijn, maar ik denk niet dat het veel succes zou hebben.
Oud 16-03-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 16:32 :

Beetje een probleem als er dan weet ik het hoeveel mensen tegelijk bij een docent moeten zitten...en voor de docent ook enorm lastig als er steeds mensen binnen komen vallen, er leerlingen uit verschillende klassen door elkaar zitten, enz. Kortom: niet echt handig (tenzij er echt goed over na gedacht is, maar dan nog).

Meerdere leerkrachten is vaak nogal een probleem: er is te weinig geld en er zijn sowieso vaak te weinig leerkrachten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:31
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik ben het r wel mee eens

deze laatste paar maanden, merk je gewoon dat je
bij elke les gewoon de laaste 20 minuten niets meer doet,

en of dat nou aan de leraar ligt.. dat is nu net maar de vraag

als je gewoon die 20 minuten als naar een ander vak kunt gaan, zou ik veel eerder vrij zijn..

en daar ben ik dus echt wel voor

want in de 20 minuten leer je toch niets meer !
Oud 16-03-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
*** Sido *** schreef op 16-03-2005 @ 17:31 :
als je gewoon die 20 minuten als naar een ander vak kunt gaan, zou ik veel eerder vrij zijn..

en daar ben ik dus echt wel voor
Ik vraag me alleen af hoe jullie dat voor je zien...?

Citaat:

want in de 20 minuten leer je toch niets meer !
Heb je dat voor een groot deel niet zelf in de hand?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
of je maakt de lessen facultatief voor iedereen die voldoende staat
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 16-03-2005 @ 17:38 :
Nouja, voldoende... Ik vind een 6 niet echt goed, maar voor iedereen die een 7 of hoger staat vind ik wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Wat ze bij ons op de havo hadden gedaan als voorloper op de tweede fase: eerste vijf uur klassikale lessen, daarna één of twee lesuren die je zelf in moest vullen met bv. extra lessen (die wel op bepaalde tijden gegeven werden), extra uitleglessen (werden ook op bepaalde tijden gegeven) of zelfstudieuren (daarvan mocht je er max. 3 nemen, geloof ik). En als je overal voldoende voor stond op je rapport (of max. 1 of 2 onvoldoendes had oid, weet niet meer precies), dan mocht je die zelfstudie-uren thuis doen. Scheelde ook weer.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:46
I love stars
I love stars is offline
Ik denk dat man meer aan blokuren heeft. Ik heb ook een beter idee maar dat is niet doorvoerbaar op een middelbare school, omdat de leerlingen daar misbruik van zullen gaan maken. (lesuren waar je niet hoeft te komen etc.)
Oud 16-03-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik had op de Havo geschiedenis en economie min of meer facultatief, je moest wel af en toe laten zien of je op schema liep, maar als dat zo was en je haalde een voldoende, dan hoefde je niet bij de les te zijn. Dat vond ik heel fijn

Ik snap eigenlijk niet waarom ze het hele 'nieuwe' HO-systeem niet al door gevoerd hebben naar de bovenbouw middelbare school.. (Blokken, opkomstplicht van 70% oid, een soort puntensysteem..)

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Waarom moet je per se 'op schema' lopen? Hun schema zeker? Als je van jezelf weet dat je met iets 1 dag van tevoren kunt beginnen, en nog een goed cijfer kunt halen... Is daar iets mis mee? Zou je daarop afgerekend moeten worden? Ik vind dat de leraar alleen naar je cijfers moet kijken, hoe je daar bent gekomen... moet je zelf weten (behalve spieken etc.).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 16:53
I love stars
I love stars is offline
een opkomstplicht is een goed idee

of een cijfergebonden opkomstplicht

bijv.

<6 85%
6-7 75 %
7-8 68 %
8-9 63 %
9-10 60 %

en je mag op je eigen tempo werken

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
I love stars schreef op 16-03-2005 @ 17:53 :
een opkomstplicht is een goed idee

of een cijfergebonden opkomstplicht

bijv.

<6 85%
6-7 75 %
7-8 68 %
8-9 63 %
9-10 60 %
<6 lijkt me 100%... En als je een 9-10 haalt 60%? Eerder 10 % ofzo...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 17:50 :
Ik vind dat de leraar alleen naar je cijfers moet kijken, hoe je daar bent gekomen... moet je zelf weten (behalve spieken etc.).
Ik vind juist dat leraren wat meer afstand moeten nemen van cijfers...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:57
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 17:54 :
<6 lijkt me 100%... En als je een 9-10 haalt 60%? Eerder 10 % ofzo...
Er zijn mensen die <6 halen omdat ze niks doen tijdens de lessen en aangezien je er ook niet ben als je ziek bent .

en 60% is niet zoveel hoor

als je een rooster heb van 30 uur in de week dan hoef je maar 18 uur per week naar school!

Maar mischien dat het nog ietsjes lager kan.
Van 85% tot 50 %
Oud 16-03-2005, 16:59
Hanneke
Hanneke is offline
dus het idee van bg-uren maar dan de hele dag door??
maar krijg je dan het huiswerk per dag?? anders maak je in 1 dag je huiswerk voor d ehele week...
Oud 16-03-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 17:50 :
Waarom moet je per se 'op schema' lopen? Hun schema zeker? Als je van jezelf weet dat je met iets 1 dag van tevoren kunt beginnen, en nog een goed cijfer kunt halen... Is daar iets mis mee? Zou je daarop afgerekend moeten worden? Ik vind dat de leraar alleen naar je cijfers moet kijken, hoe je daar bent gekomen... moet je zelf weten (behalve spieken etc.).
In mijn ogen zeggen cijfers niet zo veel. Het gaat er meer om dat je laat zien dat je volgens dead-lines kan werken etc. Daarom vind ik het kijken of je op schema loopt helemaal niet erg. Je zal toch ooit eens een schema moeten maken voor jezelf, anders kom je nergens. (Je moet kunnen verantwoorden wat je doet, wanneer je vijf weken de tijd hebt om je voor te bereiden op een toets, moet je imo ook elke week kunnen laten zien wat je gedaan hebt. Wanneer je pas de dag voor de toets iets gaat doen, dan werk je imo slecht.) Misschien is het wel een idee om mensen hun eigen schema te laten samenstellen, maar ja, die moet dan natuurlijk wel realistisch zijn in binnen een schooljaar passen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:00
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 17:56 :
eigelijk zeggen cijfers minder dan wat men denkt. Maar waarop kan je dan zo systeem op baseren. Ik denk niet dat de doorsnee middelbare scholier genoeg zelfstandigheid en motivatie heeft om naar school te gaan. Waar op zou je dan zo iets als opkomst plicht kunnen baseren?

Hoewel ik graag op zo'n school zo zitten in sommige lessen doe ik geen flikker , of heb ik de stof al binnen 3 weken af!
Oud 16-03-2005, 17:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 17:56 :
Omdat.............. je best doen meer telt dan cijfers? Ga je daarmee over? Reflecteert dat hoe het met je resultaten gaat?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-03-2005 @ 17:59 :
In mijn ogen zeggen cijfers niet zo veel. Je zal toch ooit eens een schema moeten maken voor jezelf, anders kom je nergens. (Je moet kunnen verantwoorden wat je doet, wanneer je vijf weken de tijd hebt om je voor te bereiden op een toets, moet je imo ook elke week kunnen laten zien wat je gedaan hebt. Wanneer je pas de dag voor de toets iets gaat doen, dan werk je imo slecht.)
Inderdaad. Een schema maken voor jezelf. Niet hun schema opvolgen. Dus als hun ingepland hebben dat je elke week wat doet... en volgens jouw schema hoef je maar een dag van te voren leren, wat maakt zijn schema beter? Volgens mij kun je dat zelf best goed inschatten. Voor sommige vakken begin ik al gelijk of werk ik zelfs voor, bijv. voor wiskunde. Voor andere vakken... zoals economie, m&o, etc. die laat ik gewoon tot het einde liggen, en ik kom er goed vanaf. Waarom zeggen cijfers niet veel? Een deadline, tuurlijk dat hoort erbij. Maar mag je zelf niet je eigen planning maken zoals die het beste op jezelf aansluit? Zodat je die deadlines als nog, op je eigen manier haalt? Waarom is het slecht om pas een dag voor een toets te beginnen als je een 9 haalt? Waarom al die weken moeite verspillen? Kijk, sommigen van ons hebben geen pretpakketjes, en kunnen onze tijd beter aan echte vakken besteden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:08
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:04 :
Omdat.............. je best doen meer telt dan cijfers? Ga je daarmee over? Reflecteert dat hoe het met je resultaten gaat?
Ik ken inteligente mensen die blijven zitten alleen omdat ze niet weten hoe ze moeten leren.

maar het is meer dan cijfer....

Maar uiteindelijk moet je hoe dan ook presenteren anders bereik je in het leven niks.

Maar wat dacht je dan van faalangst , blockouts dat kan je cijfer ook naar beneden halen.
Oud 16-03-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt er dat ik het eens ben met het waarop je over gaat? En hoe het met je resultaten gaat ligt er nogal aan wat je definitie van resultaten is. En nee, alleen je best doen telt niet meer dan cijfers, alleen je best doen is niet genoeg, maar ik vind het alleen maar gericht zijn op cijfers ook niet goed. Daar kan ik een heel betoog over schrijven, maar dat lijkt me hier een beetje offtopic, dus dat doe ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
I love stars schreef op 16-03-2005 @ 18:00 :
eigelijk zeggen cijfers minder dan wat men denkt. Maar waarop kan je dan zo systeem op baseren. Ik denk niet dat de doorsnee middelbare scholier genoeg zelfstandigheid en motivatie heeft om naar school te gaan.
Als die niet genoeg zelfstandigheid en motivatie heeft, dat is zijn eigen risico dan. Als het echt zo'n slecht systeem gaan, zullen de cijfers dus omlaag gaan, en moeten ze vaker op school verschijnen. Dus misschien zullen ze hun best doen zodat ze niet hoeven te komen? Of als ze hun best niet doen, dan moeten ze sowieso wel komen? Tenzij ze goede cijfers halen zonder hun best te doen, maar dat is geen probleem toch?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:10
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Laten we ff wat meer bij t plan blijven
Met citaat reageren
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 18:08 :
Wie zegt er dat ik het eens ben met het waarop je over gaat? En hoe het met je resultaten gaat ligt er nogal aan wat je definitie van resultaten is. En nee, alleen je best doen telt niet meer dan cijfers, alleen je best doen is niet genoeg, maar ik vind het alleen maar gericht zijn op cijfers ook niet goed. Daar kan ik een heel betoog over schrijven, maar dat lijkt me hier een beetje offtopic, dus dat doe ik niet.
Je zou je betoog kunnen inkorten

*nieuwsgierig is*
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:09 :
Tenzij ze goede cijfers halen zonder hun best te doen, maar dat is geen probleem toch?
Daar leer je niets van en de kans dat je dan later in de problemen komt is vrij groot. Schiet niet echt op dus.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ja duh, tuurlijk reflecteren planning etc. de resultaten niet. Was sarcastisch bedoelt, maar waarom zouden cijfers niet zo belangrijk zijn als de manier waarop je eraan gekomen bent? Ik vind dat nogal bullshit.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 18:10 :
Daar leer je niets van en de kans dat je dan later in de problemen komt is vrij groot. Schiet niet echt op dus.
Wat moeten ze dan doen? Uren werken aan stof dat ze in 1 uur kunnen maken? Wat wil je daarmee bereiken? Mensen leren nutteloze dingen te doen?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:11 :
Ja duh, tuurlijk reflecteren planning etc. de resultaten niet. Was sarcastisch bedoelt, maar waarom zouden cijfers niet zo belangrijk zijn als de manier waarop je eraan gekomen bent? Ik vind dat nogal bullshit.
Ik snap deze post niet echt?
Met citaat reageren
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:09 :
Als die niet genoeg zelfstandigheid en motivatie heeft, dat is zijn eigen risico dan. Als het echt zo'n slecht systeem gaan, zullen de cijfers dus omlaag gaan, en moeten ze vaker op school verschijnen. Dus misschien zullen ze hun best doen zodat ze niet hoeven te komen? Of als ze hun best niet doen, dan moeten ze sowieso wel komen? Tenzij ze goede cijfers halen zonder hun best te doen, maar dat is geen probleem toch?
Diegene waarover ik het had die zit bij wiskinde phi uittereken en bij natuurkunde de tijdsdistilatieof hij doet niks. Maar de echte stof kent ie niet. Maar dit jaar gaat ie het wel halen hoor .

*ik dwing hem*

Maar hij moet ook leren zelf huiswerk te maken en op tijd op school te komen.

Maar het is zeker dom om zo'n werkhouding te hebben.
Oud 16-03-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:12 :
Wat moeten ze dan doen? Uren werken aan stof dat ze in 1 uur kunnen maken? Wat wil je daarmee bereiken? Mensen leren nutteloze dingen te doen?
Dat zeg ik niet; daarmee zou ik dus ook niets willen bereiken.

Mensen leren leren, dat lijkt me om te beginnen een goed idee. En niet alles is nutteloos; het nut van dingen laten zien lijkt me daarom ook een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:14
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2005 @ 18:10 :
Dat is het probleem van zulke mensen ze zijn niet gewend om te leren en doen niks tot dat het niveau te hoog is om helemaal niks te doen en dan blijf je zitten.

Ik heb gelukkig mijn lesje in de eerste gehad (ben gelukkig niet blijven zitten )
Oud 16-03-2005, 17:16
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:12 :
Dat is de oplossing

Ik weet het ook niet voor zulke mensen moet de lesuren worden verminderd. Maar hoe kan je dat goed doorvoeren op een school?
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik heb dat nu ook een beetje hoor. Vroeger hoefte ik absoluut niets te doen. Maar nu wordt het best wel zwaar voor mij. Maar daarvoor leer je je toch aan te passen? Waarvoor zou ik vorig jaar uren moeten leren, alleen zodat ik dat dit jaar ook zou doen? Want dat deed ik vorig jaar niet, en nu best wel. Genoeg iig.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 16-03-2005 @ 18:14 :
Dat is het probleem van zulke mensen ze zijn niet gewend om te leren en doen niks tot dat het niveau te hoog is om helemaal niks te doen en dan blijf je zitten.
Dat snap ik en dat is dus mijn punt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-03-2005 @ 18:16 :
Ik heb dat nu ook een beetje hoor. Vroeger hoefte ik absoluut niets te doen. Maar nu wordt het best wel zwaar voor mij. Maar daarvoor leer je je toch aan te passen? Waarvoor zou ik vorig jaar uren moeten leren, alleen zodat ik dat dit jaar ook zou doen? Want dat deed ik vorig jaar niet, en nu best wel. Genoeg iig.
Dan moet je dat aanpassen wel leren en je moet het ook door hebben en ik vind het eigenlijk een beetje (te) laat om het pas in een hogere klas te leren. Ook een beetje lullig als het niet (op tijd) lukt en je blijft zitten. Lijkt me zonde en bovendien onnodig (en daardoor nog meer zonde).

Had je het vorig jaar gedaan en/of iig geleerd te doen, dan had het je dit jaar waarschijnlijk minder moeite gekost en had je dus dit jaar tijdwinst gehad. Is daar iets mis mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten