Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2002, 17:28
McMotion
McMotion is offline
hey luitjes..

zijn hier mensen die ervaring hebben met zelfhypnose??? en zo ja, wat voor dingen heb je ermee bereikt?? ik heb het zelf een tijdje geleden geprobeerd maar ik heb het niet echt lang volgehouden dus echt veel effect heeft het op mij nog niet gehad

ik heb dit ook wel es gepost op het psychologieforum, en daar heb ik nauwelijks reacties gehad.. misschien hier?
Oud 08-06-2002, 17:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik ben er een tijdje mee bezig geweest, maar binnekort ga ik er weer mee beginnen. Wat ik ermee bereikt heb? Nou ik wou mijn rechterarm laten zweven, maar dat lukte nog maar 1 cm.
En wat wil jij bereiken?
Oud 08-06-2002, 17:39
McMotion
McMotion is offline
dan kan je beter vragen wat ik niet wil bereiken

ik wil m'n gitaarspel kunnen verbeteren, ik wil minder verlegen zijn, ik wil vervelende gedachtes kunnen blokken, ik wil zoveel in m'n innerlijk veranderen eigenlijk
Oud 08-06-2002, 17:40
McMotion
McMotion is offline
ik ga er binnenkort ook maar weer mee verder... ik heb er steeds de tijd niet voor
Oud 08-06-2002, 17:53
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik ga er binnenkort ook maar weer mee verder... ik heb er steeds de tijd niet voor
Ik doe het ook altijd s'nachts, maar welke techniek gebruik jij?
Oud 08-06-2002, 18:42
McMotion
McMotion is offline
ik weet niet hoe die technieken heten... bij een boek dat ik had geleend zat een CD om het te doen, door middel van staren naar 1 punt en dan naar beneden tellen vanaf 500... en ik probeerde het ook op een andere manier gewoon zelf.. een voor een fixeren op al je lichaamsdelen en dan ontspannen enzo..

wat is volgens jou de beste methode?
Oud 08-06-2002, 18:43
McMotion
McMotion is offline
of weet je nog goeie websites ofzo met uitleg over hoe je het kan leren ofzo?
Oud 08-06-2002, 21:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik weet niet hoe die technieken heten... bij een boek dat ik had geleend zat een CD om het te doen, door middel van staren naar 1 punt en dan naar beneden tellen vanaf 500... en ik probeerde het ook op een andere manier gewoon zelf.. een voor een fixeren op al je lichaamsdelen en dan ontspannen enzo..

wat is volgens jou de beste methode?
Ik gebruik deze methode:
Ga liggen, sluit je ogen en relax. Nu maak je hoofd leeg, doe net als of al je gedachtes in een prullebak gaan, als je geen gedachtes meer hebt verwijder de prullebak dan. Ga nu weer ff relaxen. Nu ga je de delen van je lichaam relaxen, als je dit doet zeg je tegen jezelf: nadat ik elk deel van m'n lichaam relax maak word ik rustiger. Je begint bij je hoofd, doe net als of je hersenen rustig zijn, ga zo naar je tenen en vergeet niet alles te relaxen vinger voor vinger enz. Als je alles hebt gedaan concentreer je je op je arm. Nu ga je denken dat je arm heel licht is, als je dat een tijdje denkt dan ga je denken dat je arm zo licht is dat hij naar het plafond stijgt. Ik krijg hem net een cm hoog. Maar het wil niet echt lukken, ik zal dus meer moeten oefenen.

P.S. Denk eraan, sommige mensen kunnen NIET worden gehypnotiseerd.
Oud 08-06-2002, 22:33
McMotion
McMotion is offline
er zijn maar weinig mensen die echt totaal niet gehypnotiseerd kunnen worden.. vaak is dan gewoon het probleem dat ze er te pessimistisch tegenover staan of denken dat het toch niet zal lukken.. dan lukt het ook niet maar dat is bij mij het probleem niet
Oud 09-06-2002, 09:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
McMotion schreef:
er zijn maar weinig mensen die echt totaal niet gehypnotiseerd kunnen worden.. vaak is dan gewoon het probleem dat ze er te pessimistisch tegenover staan of denken dat het toch niet zal lukken.. dan lukt het ook niet maar dat is bij mij het probleem niet
Ja maar die mensen heb je veel hoor hier op het forum.
Oud 09-06-2002, 09:48
Verwijderd
Ik gebruik ongeveer dezelfde methode als Ki Fighter, en ik krijg mijn arm best ver de lucht in (over rare zinnen gesproken ). En McMotion: had jij een boek van de bieb geleend? Bij onze bieb hebben ze letterlijk geen boeken over zelfhypnose, helaas .
Oud 09-06-2002, 10:26
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
Ik gebruik ongeveer dezelfde methode als Ki Fighter, en ik krijg mijn arm best ver de lucht in (over rare zinnen gesproken ). En McMotion: had jij een boek van de bieb geleend? Bij onze bieb hebben ze letterlijk geen boeken over zelfhypnose, helaas .
Hee hoe lang doe je al aan hypnotiseren? En hoe doe je dat zo ver je arm de lucht in. Ik krijg hem echt niet verder dan 1 cm, en soms helemaal niet. Wil je me alsteblief wah tips geven?
Oud 09-06-2002, 11:49
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
ikkes doe niet echt bewust aan zelfhypnose, maar laatst toen ik bijna sliep en me concentreerde op mijn voet, leek het of hij zweefde. zal wel verbeelding zijn geweest hoor. ben wel eens licht gehypnotiseerd, en dat lukte heel erg goed, ben erg ontvankelijk. dat was echt
Oud 09-06-2002, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja maar die mensen heb je veel hoor hier op het forum.

De truc met hypnose is eigenlijk dat je juist gehypnotiseerd wil worden. Ik ben vergeten hoe het precies zat, iets met jezelf willen overgeven of zo... *kijkt hulpzoekend naar Legatus*

Was laatst iets over op discovery... mh.
Oud 09-06-2002, 14:32
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
~*ErOs*~ schreef:
ikkes doe niet echt bewust aan zelfhypnose, maar laatst toen ik bijna sliep en me concentreerde op mijn voet, leek het of hij zweefde. zal wel verbeelding zijn geweest hoor. ben wel eens licht gehypnotiseerd, en dat lukte heel erg goed, ben erg ontvankelijk. dat was echt
zonder dat je jezelf suggesties hebt gegeven om je voet te laten zweven? vaag
maareuh iedereen is wel es licht gehypnotiseerd ze weten het alleen niet... het schijnt dat je ook in een lichte hypnose komt net voordat je in slaap valt
Oud 09-06-2002, 14:34
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Inge13 schreef:
yep 2 boeken zelfs... misschien boeken over gewone hypnose?? daar kan ook wel een stuk over zelfhypnose in staan
Oud 09-06-2002, 20:14
Verwijderd
Hmm, zal toch eens goed zoeken in de bieb...

En tips? Tsjah... ik doe nog niet zo heel lang aan zelfhypnose eik, dus heb niet zo heel veel tips, gewoon volhouden denk ik... *voelt zich heel dom nu*
Oud 09-06-2002, 20:16
Verwijderd
Oh jah vergeten: McMotion, doe je alleen aan zelfhypnose of ben je ook wel eens door iemand anders gehypnotiseerd? *Just curious*
Oud 09-06-2002, 20:37
McMotion
McMotion is offline
nee jammer genoeg niet
Oud 09-06-2002, 20:56
Verwijderd
Hehe same here........
Advertentie

Regels voor berichten