Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 18:05
Hayden
Hayden is offline
Hey

Ik sta dus nooooit goed op foto's.
Wie heeft er tips? (hoe te lachen, hoe je te gedragen tijdens die 5 seconden dat je stil zit om te lachen voor de camera)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:05
Hayden
Hayden is offline
serieuze antwoorden plz.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:38
phink
phink is offline
eehm...juist net niet overdreven je best gaan doen om leuk op een foto te staan, dan word 't niks!
En dan nog iets; bijna niemand vind dat ie zelf leuk op een foto staat
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:51
Verwijderd
er niet te veel over nadenken

maar in elk geval: niet je kin naar je nek trekken, bij een glimlach wel je boventanden en niet je ondertanden laten zien, niet te veel je best doen om je ogen open te houden, en vooral: niet denken 'aah help een camera' en wegduiken met je arm voor je hoofd, want dan sta je er pas echt stom op.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 18:55
Lynn
Lynn is offline
Niet als een plumppudding erbij gaan staan. Recht op, buik in, schouders naar achteren. Uiteraard niet te overdreven.
Oud 04-04-2005, 19:18
Muchacha
Muchacha is offline
Heb ik ook. Ofwel sta ik er op met mijn ogen dicht (op het moment dat ik knipper, gaat de flits af zeg maar ) ofwel doe ik zo mijn best om mijn ogen niet te doen knipperen, dat ik stoned lijk
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 19:29
Fieneke
Fieneke is offline
je moet proberen te lachen, zonder je mondhoeken echt op te trekken, dus zeg maar net tegen het lachen aan. daardoor zie je er natuurlijk vrolijk uit
Oud 04-04-2005, 20:35
blurred
blurred is offline
Ik denk dat alle tips hierboven zeker kunnen helpen, maar ik denk ook dat fotogeniek zijn iets is wat je hebt of niet hebt, en dat je niet echt aan kunt leren. Net zoiets als een bepaalde uitstraling, die heb je of die heb je niet.
Oud 04-04-2005, 20:59
Verwijderd
En nog steeds ziet het lachen er 't natuurlijkst uit als je écht lacht, hoe stom je er dan ook uit ziet af en toe, uiteindelijk zal dát vaker leuk zijn dan neplachen..
Of lach gewoon niet, maar kijk leuk, of mooi. .
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 21:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
ik stond er vroeger altijd op met wijd-open ogen omdat ik altijd knipper majah zo niet dus
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 21:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-04-2005 @ 19:51 :

maar in elk geval: niet je kin naar je nek trekken, bij een glimlach wel je boventanden en niet je ondertanden laten zien, niet te veel je best doen om je ogen open te houden, en vooral: niet denken 'aah help een camera' en wegduiken met je arm voor je hoofd, want dan sta je er pas echt stom op.
Hehe, precies.
Oud 04-04-2005, 21:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
en vooral: niet denken 'aah help een camera' en wegduiken met je arm voor je hoofd, want dan sta je er pas echt stom op.
najah, behalve als je net wakker wordt en iemand met de camera voor je kop staat
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 22:15
Balance
Balance is offline
ga voor de spiegel staan en kijk hoe je vindt dat je er leuk uit ziet. Denk vervolgens aan wat je nu anders doet dan wanneer je op de foto gaat.
Oud 04-04-2005, 22:28
Raven
Raven is offline
en dit lijkt me ook lifestyle
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 22:56
Verwijderd
Zoals Sarah al omschreef, in één woord nonchalant.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 07:06
Kathelijn
Kathelijn is offline
Als je erop gaat letten, dan sta je er vaak alleen maar 'nep' op. Je kunt beter gewoon spontaan op foto's staan. Dan sta je er misschien niet altijd even charmant op, maar beter dan te gemaakt, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 07:31
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ligt eraan wat voor soort foto's je wilt maken. modelfoto's moeten er mooi uitzien en niet 'fake', dus dan is de symmetrie vaak erg belangrijk, niet dat je je bovenlip iets te veel naar links optrekt ofzo en je moet er ontspannen bij zijn.
voor gewone foto's zou ik gewoon spontaan zijn, er niet teveel bij nadenken
Oud 05-04-2005, 12:29
Emoboy
Emoboy is offline
ik hoor vaak van mensen dat ik heel erg fotogeniek ben, ik ben niet knap, vind ik zelf objectief gezien. maar ik sta wel vaak leuk op fotos. misshien moet je het dan toch fotogeniek zijn?

ik weet het niet
Oud 05-04-2005, 13:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Vaak is de flits ook een boosdoener, waardoor veel mensen met de ogen gaan knijpen. (Ik ook...) Geen idee dat je daarna kan doen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn lach beviel me nooit. Mn mondhoeken trokken te ver omhoog. Ik heb mijn lach toen geoefend voor de spiegel totdat ik het gevoel van tot hoe ver te pakken had. Sindsdien lukt t me wel regelmatig om wél leuk op foto's te staan
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 16:55
Silverchoice
Silverchoice is offline
Wat Chloe zegt. Een keer oefenen met digicam of iets dergelijks kan wonderen doen
Oud 05-04-2005, 18:09
Verwijderd
je kan niet fotogeniek worden, dat ben je of dat ben je niet..
maar je kan idd een beetje oefenen met hoe je moet lachen en vanuit welke hoek je hoofd het mooiste is

k sta echt altijd te lomp op foto's.. k heb een scheve bek als k lach.. etc etc
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 21:13
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vind 'gemaakte foto's' nooit leuk. Dus niet speciaal gaan poseren, dat werkt niet.
Oud 05-04-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:

Ik doe dus áltijd alles verkeerd

Nonchalant zijn is dé tip. Gewoon doorgaan met wat je doet. Als je moet poseren, gewoon net doen alsof degene voor je geen camera vast heeft en iets leuks verteld... Moet ik zelf ook eens toe leren passen. Vooral met flits met ik verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 13:35
Verwijderd
Gewoon niet op letten dat er een foto wordt gemaakt. Geposeerde foto's zijn suf. Probeer vooral niet in de lens te kijken.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 14:03
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Fotogeniek is juist de term voor mensen die uit zichzelf goed op foto's staan, aangeleerd fotogeniek bestaat niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 14:18
Billy_bob
Billy_bob is offline
heeft dit iets te maken met lichaam en gezondheid?
Oud 07-04-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 07-04-2005 @ 15:03 :
Fotogeniek is juist de term voor mensen die uit zichzelf goed op foto's staan, aangeleerd fotogeniek bestaat niet.
Tuurlijk bestaat dat wel. Sommige mensen schieten in paniek wanneer er een camera in de buurt is, en zien er daarom raar uit op foto's. Wanneer je die paniek wegneemt, zien ze er heel normaal uit. Toch een soort aangeleerd fotogeniek-zijn. Fotogeniek betekent gewoon dat je goed op foto's staat over het algemeen, dat is echt niet aangeboren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-04-2005 @ 15:20 :
Tuurlijk bestaat dat wel. Sommige mensen schieten in paniek wanneer er een camera in de buurt is, en zien er daarom raar uit op foto's. Wanneer je die paniek wegneemt, zien ze er heel normaal uit. Toch een soort aangeleerd fotogeniek-zijn. Fotogeniek betekent gewoon dat je goed op foto's staat over het algemeen, dat is echt niet aangeboren ofzo.
Ik zei niet dat het aangeboren was, en mensen die normaal op foto's staan zijn niet fotogeniek maar gewoon normaal.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 07-04-2005 @ 17:45 :
Ik zei niet dat het aangeboren was, en mensen die normaal op foto's staan zijn niet fotogeniek maar gewoon normaal.
Fotogeniek is dat je 'voordelig op foto's staat', dus fatsoenlijk/normaal, niet per sé mooier dan normaal.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten