Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2005, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Radio4 verdwijnt mogelijk uit de ether
De raad van bestuur van de publieke omroep onderzoekt of Radio4 mogelijk uit de ether kan worden gehaald. Dat zou betekenen dat de zender alleen nog maar via de kabel te beluisteren zou zijn. De vrijgekomen etherfrequentie zou beschikbaar worden gesteld aan FunXL, een popzender voor allochtone jongeren. Uiteindelijk beslist de staatssecretaris of Radio4 echt uit de ether verdwijnt. Wanneer de knoop wordt doorgehakt is nog niet bekend.

Op 5 oktober werd in Viertakt uitgebreid aandacht besteed aan dit bericht. Ruurd Bierman van de raad van bestuur heeft in dit programma gereageerd op het voorstel.

Echt enthousiast, zo vertelde hij, is hij niet over de keuze waarvoor hij staat. Van de overheid heeft de publieke omroep de opdracht gekregen meer jonge allochtonen te bereiken. Een radiozender als FunXL heeft voor een optimaal rendement eigenlijk een FM-frequentie nodig, aldus Bierman. Want het publiek van die zender maakt waarschijnlijk veel gebruik van de FM-band. Daarom is eens uitgezocht welke publieke radiozender zijn frequenties het minst benut. Dat bleek Radio 4 te zijn. “Voordat we daadwerkelijk besluiten om de FM-frequenties van Radio 4 aan FunXL te geven, willen we eerst weten of we zo daadwerkelijk meer jongeren zullen bereiken.”

Deze uitzending is terug beluisteren via de optie uitzending gemist op de Viertakt-site.
bron: http://portal.omroep.nl/radio?nav=pjzobDsHdDoBdDqEjHaxR

Het moet niet gekker worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2005, 08:52
Metal
Metal is offline
Het moet idd niet veel gekker worden
Oud 07-10-2005, 08:55
Verwijderd
Zonde van radio 4. Niet dat ik er naar luister, maar alles beter dan een lompe popzender.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 09:04
Verwijderd
Haha, dit is zo ontzettend slecht dat het bijna geniaal is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 09:06
Verwijderd
Ik wil een zender voor drugsverslaafden!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 09:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
OMG, laat die allochtonen lekker in hun land blijven in plaats van dat ze alles meenemen naar Nederland! Waarom kunnen zij niet gewoon naar Nederlandse zenders luisteren?! Dat lijkt mij beter voor hun inburgering.

Behoorlijk frustrerend vind ik zoiets. Het zou mij niets verbazen als wij als Nederlands er over 100 jaar niets meer aan toe doen omdat Nederland dan voornamelijk uit allochtonen bestaat.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 09:32
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
^

OT: lijkt me niet echt nodig. Er is vast nog wel een plekje vrij in de ether.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 09:54
Darko
Darko is offline
Belachelijk. Dan zijn we gelijk het enige land in Europa dat geen klassieke zender in het publieke bestel heeft.

Er zijn al meer dan genoeg 'populaire' popzenders. Daar zit ook voor ieder wel wat tussen. Ik snap niet dat de overheid hier mee toestemd. Eerst zeiken dat 3fm te commercieel zou worden en dan radio 4 uit de ether schoppen om ruimte te bieden aan een andere popzender.
Oud 07-10-2005, 10:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-10-2005 @ 10:32 :
^
Die rolleyes kunnen me niets schelen hoor meneer
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 10:14
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-10-2005 @ 10:28 :
OMG, laat die allochtonen lekker in hun land blijven in plaats van dat ze alles meenemen naar Nederland! Waarom kunnen zij niet gewoon naar Nederlandse zenders luisteren?! Dat lijkt mij beter voor hun inburgering.

Behoorlijk frustrerend vind ik zoiets. Het zou mij niets verbazen als wij als Nederlands er over 100 jaar niets meer aan toe doen omdat Nederland dan voornamelijk uit allochtonen bestaat.
Het is echt geen zender alleen voor allochtonen, het schijnt momenteel de populairste zender in de grote steden te zijn. Ook veel autochtone jongeren luisteren er naar. Er is momenteel behoefte aan een zender met RnB en rap en daar voldoet deze zender blijkbaar in. Niet dat ik het ermee eens ben dat daarvoor radio 4 uit de lucht geschopt moet worden. Ze hadden wat frequenties achter moeten houden in plaatst het meteen allemaal aan kansloze stations te verpatsen. Ik zeg: Kink Fm in de ether, dat is pas opvoeding.
Oud 07-10-2005, 10:23
Verwijderd
Jah idd, zo'n zender die muziek draait die op elke andere zender voorkomt krijgt voorrang boven klassieke muziek en metal, beiden dingen die je nergens anders hoort (althans, de niet-commerciële dingen). Tyf maar mooi op met dan FunXL.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:18
lovetear
lovetear is offline
Ik vind het een goed idee omdat ik hiphop leuker vind dan klassieke muziek .

En ik denk inderdaad dat er meer behoefte is aan een 'urban' radiozender onder de hedendaagse jeugd(oftewel mijn generatie ) dan aan een zender die alleen maar klassieke muziek (of metal) draait. Ik vind het niet zo'n ontzettend raar idee om een zender waar behoefte aan is te vervangen met een zender waar blijkbaar niet zoveel behoefte aan is, helemaal niet als de groep die er behoefte aan heeft ook de doelgroep is die bereikt moet worden.

Of vinden jullie het gewoon zo'n raar idee omdat jullie allemaal niet van hiphop houden?
Oud 07-10-2005, 11:19
Verwijderd
Als ze dan maar wel wat subliminale opvoedingsbevelen via die zender doorgeven, vind ik het wel best.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 07-10-2005 @ 12:18 :
En ik denk inderdaad dat er meer behoefte is aan een 'urban' radiozender onder de hedendaagse jeugd(oftewel mijn generatie ) dan aan een zender die alleen maar klassieke muziek (of metal) draait. Ik vind het niet zo'n ontzettend raar idee om een zender waar behoefte aan is te vervangen met een zender waar blijkbaar niet zoveel behoefte aan is, helemaal niet als de groep die er behoefte aan heeft ook de doelgroep is die bereikt moet worden.

Of vinden jullie het gewoon zo'n raar idee omdat jullie allemaal niet van hiphop houden?
Maar er is meer dan 'de hedendaagse jeugd'.

Hoezo is de groep die behoefte heeft aan hiphop, 'de doelgroep die bereikt moet worden'?

En nee, hiphop is niet om van te houden. Maar dat is misschien wel wat subjectief.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:26
Verwijderd
Ik vind de benaming allochtone zender nogal fout eigenlijk.... als het een zender met rap en R&B is, dan wordt het niet gelijk allochtoon....?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:27
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
hppa schreef op 07-10-2005 @ 12:21 :
Maar er is meer dan 'de hedendaagse jeugd'.

Hoezo is de groep die behoefte heeft aan hiphop, 'de doelgroep die bereikt moet worden'?
"Van de overheid heeft de publieke omroep de opdracht gekregen meer jonge allochtonen te bereiken"

Staat in de beginquote .
Oud 07-10-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 07-10-2005 @ 12:27 :
"Van de overheid heeft de publieke omroep de opdracht gekregen meer jonge allochtonen te bereiken"

Staat in de beginquote .
Oh ja.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2005 @ 12:26 :
Ik vind de benaming allochtone zender nogal fout eigenlijk.... als het een zender met rap en R&B is, dan wordt het niet gelijk allochtoon....?
Ja, nu ik de uitleg van Sultan_of_Swing gehoord heb, snap ik ook de benaming allochtone zender niet. Ik hou ook van die muziek maar ben toch echt wel puur natuur Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:37
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-10-2005 @ 12:32 :
Ja, nu ik de uitleg van Sultan_of_Swing gehoord heb, snap ik ook de benaming allochtone zender niet. Ik hou ook van die muziek maar ben toch echt wel puur natuur Nederlands.
Ach ja, je moet dat soort betitelingen niet te serieus nemen, ze bedoelen heus niet dat het verboden is voor autochtonen ofzo hoor .
Oud 07-10-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 07-10-2005 @ 12:37 :
Ach ja, je moet dat soort betitelingen niet te serieus nemen, ze bedoelen heus niet dat het verboden is voor autochtonen ofzo hoor .
Ja, maar noem het dan gewoon een R&B zender, ofzo. Nu gaat half Nederland helemaal steigeren... het is nou niet wat je zegt een vooroordelen-vrij woord, 'allochtoon'. Hoe erg of narrowminded dat ook is, dan.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 11:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Alsof 'die allochtonen' die zender meegesleept hebben. Dit is net zo belachelijk als die theorie dat allochtonen onze banen stelen.
Oud 07-10-2005, 11:53
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 07-10-2005 @ 11:14 :
Er is momenteel behoefte aan een zender met RnB en crap en daar voldoet deze zender blijkbaar in.
Hoezo is daar behoefte aan? Zijn die "luisteraars" te debiel om even af te stemmen op het merendeel van de crapzenders?

Trouwens, wel weer kanker dat het een zender is voor allochtone jongeren, die er voor het overgrote deel toch geen boodschap aan hebben.. kosten? VEEL. Dan wordt er weer vijftig miljoen in een of ander project gestoken voor allochtone huisvrouwen die onderdrukt worden door hun man. Jezus, voor die vijftig miljoen kan je ze ontvoeren en een eigen durp in friesland geven, tering.
Oud 07-10-2005, 11:56
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-10-2005 @ 12:45 :
Ja, maar noem het dan gewoon een R&B zender, ofzo. Nu gaat half Nederland helemaal steigeren... het is nou niet wat je zegt een vooroordelen-vrij woord, 'allochtoon'. Hoe erg of narrowminded dat ook is, dan.
Tja, dat zou beter zijn ja, maar ach.
Oud 07-10-2005, 11:57
Verwijderd
Yay, nog meer openbare verspreiding van vervelende hiphop cq. raptroep en voor de wat serieuzere allochtone luisteraar Arabisch gejengel met een fantasieloze dreun eronder, daar zaten we op te wachten
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:00
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-10-2005 @ 12:53 :
Hoezo is daar behoefte aan? Zijn die "luisteraars" te debiel om even af te stemmen op het merendeel van de crapzenders?

Trouwens, wel weer kanker dat het een zender is voor allochtone jongeren, die er voor het overgrote deel toch geen boodschap aan hebben.. kosten? VEEL. Dan wordt er weer vijftig miljoen in een of ander project gestoken voor allochtone huisvrouwen die onderdrukt worden door hun man. Jezus, voor die vijftig miljoen kan je ze ontvoeren en een eigen durp in friesland geven, tering.
FunX wordt best goed beluisterd voor zover ik weet. En bij andere radiozenders flikken ze het toch altijd om er racoon of metallica doorheen te draaien, dus een echte hiphop zender zou wel wat toevoegen, al wordt hiphop ook door andere zenders gedraaid.
Oud 07-10-2005, 12:02
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-10-2005 @ 12:57 :
Yay, nog meer openbare verspreiding van vervelende hiphop cq. raptroep en voor de wat serieuzere allochtone luisteraar Arabisch gejengel met een fantasieloze dreun eronder, daar zaten we op te wachten
Jij niet, ik wel (zonder dat arabische gejengel dan ).
Oud 07-10-2005, 12:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-10-2005 @ 12:51 :
Alsof 'die allochtonen' die zender meegesleept hebben. Dit is net zo belachelijk als die theorie dat allochtonen onze banen stelen.
Ik vind wel dat er te voorzieningen komen voor allochtonen. Dat vind ik helemaal nergens voor nodig. Ze kunnen toch de onze gebruiken? Ze hoeven toch niet hun complete cultuur mee naar Nederland te nemen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-10-2005 @ 13:13 :
Ik vind wel dat er te voorzieningen komen voor allochtonen. Dat vind ik helemaal nergens voor nodig. Ze kunnen toch de onze gebruiken? Ze hoeven toch niet hun complete cultuur mee naar Nederland te nemen?
Zoals ik al zei, ze nemen niets mee, er worden hier dingen voor ze gemaakt.
Oud 07-10-2005, 12:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Beetje retarded. Niets mis met "allochtone zenders"(WTF?! ) an sich, maar dit slaat gewoon nergens op.
Oud 07-10-2005, 12:47
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 07-10-2005 @ 13:02 :
Jij niet, ik wel (zonder dat arabische gejengel dan ).
Het gaat nu toevallig om een 'alloctone zender' maar eigenlijk erger ik me gewoon aan alle geluid dat niets met muziek te maken heeft, o.a. allerlei vervelende rapclips (zeg maar gewoon 90% van de zendtijd) op muziekzenders. En dat zijn voor het grootste deel kansloze blanke jongeren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:54
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-10-2005 @ 13:47 :
Het gaat nu toevallig om een 'alloctone zender' maar eigenlijk erger ik me gewoon aan alle geluid dat niets met muziek te maken heeft, o.a. allerlei vervelende rapclips (zeg maar gewoon 90% van de zendtijd) op muziekzenders. En dat zijn voor het grootste deel kansloze blanke jongeren.
Laat mij maar gewoon bepalen welke geluiden iets met muziek te maken hebben en welke niet .
Oud 07-10-2005, 13:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Beter kunnen ze radio 2 of 3 eruit gooien en het door Kink FM vervangen. Laat de publieke omroep zich nou maar met kwaliteit bezighouden, of het populair is daar moeten de commerciëlen zich maar druk over maken.
Oud 07-10-2005, 13:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Staat Kink FM dan garant voor kwaliteit? Nee.
Oud 07-10-2005, 14:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-10-2005 @ 14:59 :
Vergeleken met Radio 2 en 3FM (en vermodelijk FunXL) toch wel, lijkt me.
Oud 07-10-2005, 14:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-10-2005 @ 15:01 :
Vergeleken met Radio 2 en 3FM (en vermodelijk FunXL) toch wel, lijkt me.
Ze stellen geen van allen iets voor, imo.
Oud 07-10-2005, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-10-2005 @ 13:13 :
Je maakt een grapje he?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 14:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-10-2005 @ 15:03 :
Ze stellen geen van allen iets voor, imo.
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-10-2005 @ 18:24 :
snobbistische tuig.
Oud 07-10-2005, 14:17
Metal
Metal is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-10-2005 @ 14:51 :
Beter kunnen ze radio 2 of 3 eruit gooien en het door Kink FM vervangen. Laat de publieke omroep zich nou maar met kwaliteit bezighouden, of het populair is daar moeten de commerciëlen zich maar druk over maken.

het enige wat ik zou missen op 3fm is de zendtijd van de vpro ansich. En voor de rest zijn er nog wat wel wat leuke dingen.
Radio 2 moet sowieso blijven, vind ik.

Maar Kink FM in de ether zou zeer goed zijn, krijgt de jeugd van tegenwoordig ook nog wat mee.
Oud 07-10-2005, 14:17
Lugosi
Lugosi is offline
er is wel behoefte aan radio 4, veel ouderen vinden het leuk om te luisteren. ik vind het onzin om zo'n zender op te zetten, tmf, radio 538 en 3fm bevatten genoeg hiphop en r&b en zijn al hartstikke 'urban'.
Oud 07-10-2005, 14:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-10-2005 @ 15:14 :
Hey, nu lijkt het net alsof die E er niet bij hoorde
Oud 07-10-2005, 16:27
kalinho
kalinho is offline
ik wist voordat bericht niet eens dat er uberhaupt een radio 4 bestond
Oud 07-10-2005, 18:09
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-10-2005 @ 14:59 :
eh, jawel hoor.
Oud 07-10-2005, 18:29
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik vind Radio 4 een prima zender waar ik wel eens naar luister als ik de radio aan heb. Vorig jaar heb ik er nog een klassieke cd gewonnen.

Maar goed, het is jammer dat deze zender zou moeten wijken voor een zender waar er meer dan genoeg van zijn. Ik vind het ook jammer dat een of andere hoge piet zo nodig hip wil zijn en lekker op de markt wil inspringen (zgn. urban cultuur). Mijn inziens moeten de publieken ook de minder populaire stromingen vertegenwoordigen.
Oud 07-10-2005, 18:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 07-10-2005 @ 19:09 :
eh, jawel hoor.
Nee.
Oud 07-10-2005, 19:39
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
De vrijgekomen etherfrequentie zou beschikbaar worden gesteld aan FunXL, een popzender voor allochtone jongeren.
Beetje raar dat het een popzender is voor 'allochtone jongeren'. Zo'n zin komt nogal apart op me over. Ik bedoel, laat ze lekker uitzenden. Maar waarom dan 'voor allochtone jongeren'?

Ik vind het echt hokjeswerk. Krijgen we straks dan ook een autochtone zender?
Oud 07-10-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Yerli schreef op 07-10-2005 @ 20:39 :
Ik vind het echt hokjeswerk. Krijgen we straks dan ook een autochtone zender?
Nee, dat is racistisch.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 17:26
Stephan12345
Stephan12345 is offline
Ik luister best wel vaak naar FunX of schrijf je het Phanix?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 17:51
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
klassieke muziek, jazz, nederlandse cultuur über allochtoonse banaliteit.

dit is echt absurd.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 17:51
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
dit mag eigenlijk gewoon niet gebeuren. laten we met hooivorken naar den haag gaan
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 18:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten