Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 15:05
Thaksie
Thaksie is offline
De Fc-Twente verdediger Daniel Majstorovic is vrijgesproken, na twee "ellebogen" op Martin Drent van Fc Groningen.

Is deze uitslag terecht, of had de verdediger zeker gestraft moeten worden?

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 15:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 15:11
Supersuri
Supersuri is offline
huh vrijgesproken door de tuchtcommissie? die hadden hem d8 ik 6 wedstrijden schorsing opgelegt. of is de politie die zijn aan het behandelen ook, net als van die spartaan?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:15
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
nee einstein, hoger beroep
Oud 16-03-2005, 15:16
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 16-03-2005 @ 16:15 :
nee einstein, hoger beroep
Ow joh, d8 dat dat al 6 wedstrijden waren. Dacht namelijk eerst dat hij er 7 kreeg en dat dat in hoger beroep 6 zijn geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:21
Ketjing
Ketjing is offline
schandalig gewoon dat hij is vrijgesproken
Oud 16-03-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 16-03-2005 @ 16:21 :
schandalig gewoon dat hij is vrijgesproken
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:57
Wawl
Wawl is offline
Vreemde zaak, kijk vooral eens de momenten terug waarop die Zweed Drent raakt. Lijkt me toch evident dat dit allemaal bewust zo is bedoeld. Misschien dan 6 wedstrijden een buitensporige schorsing was, maar nu kan hij gewoon weer verder alsof er niets is gebeurd.
Oud 16-03-2005, 16:02
M@niac
M@niac is offline
Hoe kunnen ze op het ene moment zeggen 7 wedstrijden schorsing, en 2 weken later, nee toch geen schorsing ?!?

Hadden ze de bril weer niet op bij de KNJB
Oud 16-03-2005, 16:02
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-03-2005 @ 16:57 :
Vreemde zaak, kijk vooral eens de momenten terug waarop die Zweed Drent raakt. Lijkt me toch evident dat dit allemaal bewust zo is bedoeld. Misschien dan 6 wedstrijden een buitensporige schorsing was, maar nu kan hij gewoon weer verder alsof er niets is gebeurd.
Inderdaad, 5 wedstrijden geven met 2 voorwaardelijk lijkt me beter. Zal wel weer hoop aand8 aan besteeds worden zondag met studio voetbal. Kan Hugo weer zeuren over de elleboog van de week enzo
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:12
Thaksie
Thaksie is offline
word ook gezegd dat die elleboog een natuurlijke beweging is wanner je de lucht ingaat voor een kopduel. Als dat echt zo is, dan is het natuurlijk terecht dat hij niet geschorst word.

Wel opvallend dat dan net die twee momenten met bloed aflopen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 16:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Terecht vrijgesproken natuurlijk, de aanklacht was onterecht. Of het nou ellebogen waren of niet, Bossen heeft verklaard dat hij het geen overtreding vond en dus moet hij worden vrijgesproken.

Daarnaast zie ik liever vrijspraak dan belachelijke schorsingen van 7 wedstrijden...
Oud 16-03-2005, 16:32
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ok 7 wedstrijden vond ik ook wel te veel,
maar om direct vrij te spreken..

NEE
Oud 16-03-2005, 16:32
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
dit vind ik nou echt onzin, die gast is zo schuldig als wat
Oud 16-03-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-03-2005 @ 17:21 :
Terecht vrijgesproken natuurlijk, de aanklacht was onterecht. Of het nou ellebogen waren of niet, Bossen heeft verklaard dat hij het geen overtreding vond en dus moet hij worden vrijgesproken.

Daarnaast zie ik liever vrijspraak dan belachelijke schorsingen van 7 wedstrijden...
Bossen verklaarde direct na de wedstrijd, niets gezien te hebben
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 17:12 :
word ook gezegd dat die elleboog een natuurlijke beweging is wanner je de lucht ingaat voor een kopduel. Als dat echt zo is, dan is het natuurlijk terecht dat hij niet geschorst word.

Wel toevallig dat het 2x drent is en kort na dat opstootje na de eerste. Die eerste was gewoon een Wouters, daar kwam geen koppen aan te pas
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:14
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-03-2005 @ 18:09 :
Wel toevallig dat het 2x drent is en kort na dat opstootje na de eerste. Die eerste was gewoon een Wouters, daar kwam geen koppen aan te pas
Dat zei de aanklager ook ; Advocaat van Majstorovic wist toen te melden ; mijn client is een centrale verdediger, dan ga je duels aan met Drent, immers hij is de spits.
Oud 16-03-2005, 17:32
Thaksie
Thaksie is offline
weet nog dat in het vorige seizoen Mateja Kezman een paar ellebogen had uitgedeelt. Hij werd hier volgens mij drie wedstrijden voor geschorst.

Blijkbaar is bij de KNVB nog niet voor 100% duidelijk wanneer een elleboog, een elleboog is,.,..,
Oud 16-03-2005, 17:38
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-03-2005 @ 18:08 :
In zijn wedstrijdverslag staat dat hij de 'ellebogen' gezien heeft en als een normaal duel zag. Hij heeft het dus wel gezien én beoordeeld. Op grond daarvan kan hij niet meer geschorst worden.
Oud 16-03-2005, 18:00
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-03-2005 @ 18:08 :
Wat hij na de wedstijd verklaart, maakt helemaal niets uit. Het gaat erom wat hij in het onderzoek heeft verklaard en daar heeft hij aangegeven dat het volgens hem om een normaal duel ging. Terechte vrijspraak dus
Oud 16-03-2005, 18:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hoorde het net ja van een studiegenoot. Ach ja, 7 duels vond ik gewoon wat overdreven, maak er gewoon 2, 3 of 4 duels van, dan is het prima.
Vergeleken met alle andere ellebogen is dit toch wel een heel erg door de media "naar voren gebrachte" zaak.
Oud 16-03-2005, 18:30
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-03-2005 @ 19:00 :
Eens

Ik ben trouwens sowieso tegen schorsen op basis van tv beelden omdat er op die manier teams kunnen worden voorgetrokken.

Ik heb niet het idee dat aanklagers alle wedstrijden live zien, dus als Hugo toevallig geen ellebogen van team B wil laten zien zullen spelers van team B ook niet geschorst worden en dat kan natuurlijk niet.
Oud 16-03-2005, 18:36
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 16-03-2005 @ 19:30 :
Ik heb niet het idee dat aanklagers alle wedstrijden live zien, dus als Hugo toevallig geen ellebogen van team B wil laten zien zullen spelers van team B ook niet geschorst worden en dat kan natuurlijk niet.
Die gedachte leefde ook aan Twente-kant.
Men kon zich niet voorstellen dat 1 aanklager op zondagavond 9*90minuten voetbal kijkt, om te beoordelen of hij een onderzoek gaat instellen en een aanklacht in gaat dienen bij de tuchtcommisie.
Oud 16-03-2005, 18:37
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 16-03-2005 @ 19:36 :
Die gedachte leefde ook aan Twente-kant.
Men kon zich niet voorstellen dat 1 aanklager op zondagavond 9*90minuten voetbal kijkt, om te beoordelen of hij een onderzoek gaat instellen en een aanklacht in gaat dienen bij de tuchtcommisie.
dat kun je ook moeilijk eisen, en natuurlijk laten ze dit soort momenten zien, deze zijn zeker het bekijken waard.
Oud 16-03-2005, 18:59
kalinho
kalinho is offline
bron? was gisteravond nl. op studio sport dat gisteravond zn hogr beroep was en vanmorge stond in krant dattie alsnog 6 wedstrijden had
Oud 16-03-2005, 19:02
Thaksie
Thaksie is offline
De manier van interviewen van Martin Drent na de wedstrijd, had voor mij ook wel een grote invloed.

Ik vond dat er gesproken werd op een manier alsof er een grote moordpoging gepland was. Mede de journalist van studio sport heeft het zaakje een beetje doen opwaaien.

Oke, het is natuurlijk niet goed te praten als je een elleboogstoot krijgt, maar ik vind niet dat je je zo als Drent zijnde moet uiten.

Hoeveel spelers krijgen wel geen elleboogstoot, en melden hier helemaal niets over???
Oud 16-03-2005, 19:03
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
kalinho schreef op 16-03-2005 @ 19:59 :
bron? was gisteravond nl. op studio sport dat gisteravond zn hogr beroep was en vanmorge stond in krant dattie alsnog 6 wedstrijden had
één van de vele bronnen:
http://www.nu.nl/news/497600/41/Majs...schorsing.html
Oud 16-03-2005, 19:17
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 20:02 :

Hoeveel spelers krijgen wel geen elleboogstoot, en melden hier helemaal niets over???
ik ken een hele bank van PSV die hier over ging klagen, waardoor een verdediger van mijn club geschorst werd...
Oud 16-03-2005, 19:44
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 16-03-2005 @ 20:17 :
ik ken een hele bank van PSV die hier over ging klagen, waardoor een verdediger van mijn club geschorst werd...
HET eerste PSV?
Oud 16-03-2005, 19:56
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 17:12 :

Wel opvallend dat dan net die twee momenten met bloed aflopen
Het is inderdaad een natuurlijke beweging en het is ook net zo natuurlijk dat als je in aanrakeing komt met een elleboog gaat bloeden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:09
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 16-03-2005 @ 20:56 :
Het is inderdaad een natuurlijke beweging en het is ook net zo natuurlijk dat als je in aanrakeing komt met een elleboog gaat bloeden.
Dan had ik al aardig wat bloedneuzen moeten hebben
Oud 16-03-2005, 20:26
USPalermo
USPalermo is offline
Martin Drent valt niet zo veel te verwijten.

Hij verliest van aardsrivaal FC Twente met 0-1.
Hij heeft 2 klappen tegen zijn hoofd gehad - opzettelijk of niet -.
Komt met een bebloed hoofd van het veld.
Heeft er 90 minuten lang 'onder' gezeten bij zijn directe tegenstander.

Vervolgens vraagt de betrokken journalist hem hoe hij zich voelt en hoe hij over de situatie denkt.
Tja, (bijna) elke speler zou reageren zoals hij deed.

Belangrijker is het feit dat de acties van Majstorovic uit den treure getoond zijn in méérdere uitzendingen van Studio Voetbal én Studio Sport, én het feit dat het commentaar van Jack van Gelder en Hugo Borst nogal ver ging. Ook het níet tonen van de persconferentie ná het duel is kwalijk te noemen.
Ron Jans - trainer fcgroningen - geeft aan dat hij vond dat er geen sprake van opzet was, en dat dit soort dingen gebeuren in het heetst van de strijd. Hélaas dit heeft niemand op tv gezien.

Stemmingmakerij dát wordt de NOS verweten!
Oud 16-03-2005, 20:29
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 16-03-2005 @ 21:26 :
Martin Drent valt niet zo veel te verwijten.

Hij verliest van aardsrivaal FC Twente met 0-1.
Hij heeft 2 klappen tegen zijn hoofd gehad - opzettelijk of niet -.
Komt met een bebloed hoofd van het veld.
Heeft er 90 minuten lang 'onder' gezeten bij zijn directe tegenstander.

Vervolgens vraagt de betrokken journalist hem hoe hij zich voelt en hoe hij over de situatie denkt.
Tja, (bijna) elke speler zou reageren zoals hij deed.

Belangrijker is het feit dat de acties van Majstorovic uit den treure getoond zijn in méérdere uitzendingen van Studio Voetbal én Studio Sport, én het feit dat het commentaar van Jack van Gelder en Hugo Borst nogal ver ging. Ook het níet tonen van de persconferentie ná het duel is kwalijk te noemen.
Ron Jans - trainer fcgroningen - geeft aan dat hij vond dat er geen sprake van opzet was, en dat dit soort dingen gebeuren in het heetst van de strijd. Hélaas dit heeft niemand op tv gezien.

Stemmingmakerij dát wordt de NOS verweten!

Zo is het, en NIET anders
Oud 16-03-2005, 23:03
Verwijderd
Volkomen terecht!

Het zag er allemaal wat erger uit dan het was... hij "landde" gewoon met z'n elleboog op het hoofd van Martin Drent, er was totaal geen opzet in het spel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 06:54
Verwijderd
Citaat:
vijf schreef op 17-03-2005 @ 00:03 :
Volkomen terecht!

Het zag er allemaal wat erger uit dan het was... hij "landde" gewoon met z'n elleboog op het hoofd van Martin Drent, er was totaal geen opzet in het spel.
Bij de eerste stond hij toch echt gewoon stil en die tweede is daarna wel erg toevallig bovendien was er duidelijk een versnellende beweging naar beneden. Maar goed, die 2e is discutabel dan, maar die eerste...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:07
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-03-2005 @ 07:54 :
Bij de eerste stond hij toch echt gewoon stil en die tweede is daarna wel erg toevallig bovendien was er duidelijk een versnellende beweging naar beneden. Maar goed, die 2e is discutabel dan, maar die eerste...
Dan nog blijft het een feit dat het niet uitmaakt of het ellebogen waren of niet.
Oud 17-03-2005, 11:34
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Thaksie schreef op 16-03-2005 @ 20:03 :
één van de vele bronnen:
http://www.nu.nl/news/497600/41/Majs...schorsing.html
ok, kheb nog ff gekeke, stond, dat de aanklager 7 wedstrijde ging eisen, niet dat 't al gedaan was
Oud 17-03-2005, 14:19
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-03-2005 @ 07:54 :
Bij die eerste heb ik ook mijn twijfels of er sprake was van opzet. Voor zover ik heb kunnen zien kwam Drent een paar meter van achter Majstorovic vandaan naar voren, terwijl Majstorovic naar de bal blijft kijken die van voren kwam. Het lijkt mij dan dat hij Drent nooit heeft zien aankomen.
Maar goed, ik heb de beelden ook niet 100x bestudeerd
Oud 03-05-2005, 16:28
Thaksie
Thaksie is offline
GAbber wil nu blijkbaar toch liever geschorst worden....afgelopen weekend weer gore overtreding gemaakt...

En dan eerst word er ook nog beweerd dat het een kalme rustige jongen is.
Oud 04-05-2005, 11:01
Fatality
Fatality is offline
Ik vond het er meer uitzien als een ongeluk dan als een overtreding, die onnatuurlijke beweging van zijn been kon imho alleen maar duiden op een koersverandering door een graspol of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 13:56
Verwijderd
wat een NOS Studio Sport zeikerds zijn jullie allemaal zeg... ze moeten die achteraf schorsingen maar eens afschaffen.. weg met die videobeelden... t hoort bij het voetbal dus leer ermee leven...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:09
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik kan er wel op blijven reageren maar sommige mensen geloven eerst de NOS en gaan in sommige gevallen daarna zelf nog een keer nadenken
Oud 04-05-2005, 16:45
Gimme more beer
Citaat:
vijf schreef op 04-05-2005 @ 14:56 :
wat een NOS Studio Sport zeikerds zijn jullie allemaal zeg... ze moeten die achteraf schorsingen maar eens afschaffen.. weg met die videobeelden... t hoort bij het voetbal dus leer ermee leven...
Dat is een ander verhaal. Daar zou ik het wel mee eens kunnen zijn
Oud 04-05-2005, 16:45
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 04-05-2005 @ 17:09 :
Ik kan er wel op blijven reageren maar sommige mensen geloven eerst de NOS en gaan in sommige gevallen daarna zelf nog een keer nadenken
Het gaat niet om geloven, het gaat om zien en inschatten en de overtreding is en blijft een gore.
Oud 04-05-2005, 17:13
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Inderdaad! Kunnen we meteen de helft van de nababbelprogramma's van de buis doen, want die gaan ook alleen maar over "welke speler had dit weekend weer geschorst moeten worden"
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:26
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-05-2005 @ 17:45 :
Het gaat niet om geloven, het gaat om zien en inschatten en de overtreding is en blijft een gore.
Dan hebben we een meningsverschil
Oud 05-05-2005, 11:09
AGH
AGH is offline
Citaat:
Goeie discussies zijn dat man!
Komen wij ook eindelijk eens uitgebreid op televisie.
Inclusief beelden van open vleeswonden, zielig kijkende Marokkaantjes en de mening van het hele volk over hoe schandalig het wel allemaal niet was.

Mocht iedereen trouwens klaar zijn met het uitkotsen van Majstorovic, kots hem dan alsjeblieft naar Deventer toe.
Mag hij volgend jaar Lim-Duan keurig platleggen, het liefst voor onze neus.
En of dit dan komt door een onnatuurlijke beweging dankzij een koersverandering door een graspol, dat het per ongeluk is gebeurt of dat hij bewust gokte op een dubbele beenbreuk maakt dan allemaal allang niet meer uit.
Alsof er achteraf in de voetballerij überhaupt nog iets toe doet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 12:15
Gimme more beer
Ik kots hem niet uit, maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen roepen dat hij geen overtredingen maakt, want die maakt hij wel en het zijn flinke...
Oud 08-05-2005, 14:48
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-05-2005 @ 13:15 :
Ik kots hem niet uit, maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen roepen dat hij geen overtredingen maakt, want die maakt hij wel en het zijn flinke...
Heb je gelijk in.
Hij maakt overtredingen en dat mag (moet) ook, want hij is verdediger.

Er is alleen één klein mannetje die bij Sparta speelt die geen overtredingen mag maken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 15:29
qwnm
qwnm is offline
Jullie zouden ook allemaal gewoon korfbal kunnen gaan kijken
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 20:14
Gimme more beer
Citaat:
AGH schreef op 08-05-2005 @ 15:48 :
Heb je gelijk in.
Hij maakt overtredingen en dat mag (moet) ook, want hij is verdediger.
En dat vind ik ook prima, waar het mij om gaat is dat meneer konijn probeert te zeggen dat hij ze niét maakt. En hij maakt ze wel. Ik houd van een goede overtreding, zolang ze nog door de beugel kunnen. Dus ik kan die majstorofiets wel lijen, maar als hij een schorsing verdient kan hij die dus ook verwachten.
Reageren

Regels voor berichten