Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 21:14
Verwijderd
Ik hoor het mensen vaak zeggen. Laatst is het bij een vriendin van mij uitgegaan, omdat ze teveel zouden verschillen (wat overigens altijd bij haar het geval is).

Wat ik me dan altijd afvraag is, wat maakt dat uit?! Als ik naar mezelf kijk, mijn vriend is echt heel anders dan ik ben, wij verschillen echt veel. Natuurlijk zijn er uiteindelijk wel dingen die samen gaan, dat blijkt maar weer. Maar als je heel expliciet naar ons als personen kijkt, zijn we 2 totaal verschillende mensen.

Hoe staan jullie hier tegenover? Wil je ook niet teveel verschillen van je partner, of juist wel? Is het een reden om de relatie kapot te maken? En verschil je van je partner of ben je eigenlijk zijn ''spiegelbeeld''?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 21:17
Gadje
Gadje is offline
Je kan van elkaar verschillen, maar dan moet je het wel accepteren en er goed mee omgaan, er geen probleem van maken.
Tot nu toe heb ik jongens gehad die natuurlijk verschillde, maar die wilde zich ook niet aanpassen, nee duh dat t dan niet werkt.
Het is geven en nemen in een relatie, zelf heb ik wel de voorkeur om een relatie met iemand te hebben die overeenkomt met mij, van dezelfde dingen houdt etc. Dat is gewoon makkelijker en leuker.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:17
Verwijderd
Ik denk dat het niets uitmaakt of je verschilt in kleine dingetjes, maar wel als je in dingen die belangrijk zijn voor de relatie verschilt. Als de een graag 1 x per week samen uit wil en meer niet en de ander wil elke middag en avond samen huiswerk maken en tv kijken, dan gaat het niet werken.

En zelf ben ik nogal koppig, dus als iemand het vaak met mij oneens is zijn we gewoon té vaak aan het kibbelen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:24
Roos
Roos is offline
Het maakt niet uit als je veel van elkaar verschilt.

Het maakt wel uit als je je daaraan gaat ergeren
Oud 06-04-2005, 21:28
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Tsja 'opposites attract' zeggen ze. En bij mij klopt dat eigenlijk wel. Ik vind het juist leuk als mijn vriendje heel anders is dan ik ben. Met mijn ex had ik dat ook, we waren zowat elkaars tegenpolen, maar daardoor was onze relatie juist heel erg leuk.
Oud 06-04-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-04-2005 @ 22:14 :
Wil je ook niet teveel verschillen van je partner, of juist wel? Is het een reden om de relatie kapot te maken? En verschil je van je partner of ben je eigenlijk zijn ''spiegelbeeld''?
noemde ik al in een ander topic;
teveel verschil is gewoon slecht. Je krijgt ruzie over voorkeuren, je krijgt ruzie over hoe je met dingen om gaat, je krijgt ruzie over uitgaan/thuisblijven and so on. Teveel op elkaar lijken is ook niet leuk, het wordt saai, het wordt voorspelbaar en de leukigheid is er snel uit als je dat niet goed op kunt vangen.

Het is best een reden om een relatie te verbreken. Je kunt jezelf wel aanpassen en vechten/werken voor je relatie, maar er zijn grenzen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:34
Verwijderd
Nou ja goed om daar maar een voorbeeld van te geven. Mijn vriend vindt uitgaan niet echt leuk. Ik ga ook niet zo bijster veel uit, maar dan nog wel regelmatig (zeker in het begin van onze relatie). Nou ja daar vonden we dan onze weg in, we hadden daar nooit ruzie over.
Hij ging wel eens mee, ik ging wel eens met vrienden, ik ging wel eens niet (maar had dan toch een leuke avond met hem), zo zijn er van die dingen waar je wel een probleem van kan maken, maar wat niet per see nodig is.

Mijn vriend houdt erg veel van gamen (uhuh nerd ).. Ik totaal niet. Aangezien ik hem alleen in het weekend zie, en hij in het weekend eigenlijk ook vooral tijd heeft om te gamen, tsjaa. Dan vinden we daar onze weg in. Ik doe mijn dingen, en hij de zijne. Nooit ruzie over hoor!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:35
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
je kan wel van elkaar verschillen, maar er moet wel een bepaalde evenwicht zijn tussen beide partijen.. bijvoorbeeld je hebt dezelfde muzieksmaak, maar de één houdt van een filmpie op tv en de ander gaat liever naar de bios.. kleine verschillen zijn altijd over één te komen, als je maar niet over een verschil gaat ergeren is er niks aan de hand volgens mij?

een beetje verschil is nou juist wel goed, zou saai zijn als je alles hetzelfde deed...

* oh lekker spaghetti, "oh ja vind ik ook lekker"
* zullen we naar heavy metal bladiebla gaan, "oh ja leuk lekker haedbange"
* zullen we van de week niks doen "oh ja daar had ik nu ook al zo`n zin in"

mm zo`n relatie lijkt me ook niks hoor, mag gerust wel een beetje weerstand in zitten..
Oud 06-04-2005, 21:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Alle mensen zijn uniek en dus verschillend dus een persoon vinden die precies hetzelfde is zal niet lukken. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je over essentiele dingen ongeveer hetzelfde denkt. Dat je over de kleine dingetjes anders denkt vind ik niet zo belangrijk en juist wel goed ook. Dan heb je gespreksstof en zorgt ervoor dat je kritisch blijft.
Oud 06-04-2005, 21:48
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou het juist erg vinden als ik een vriend had die puntje precies hetzelfde als mij is. daar zou ik me juist dood aan ergeren. ik vind dat 'verschillend' zijn juist leuk. mijn vriend zijn aan de ene kant verschillend en aan de andere kant ook weer niet. eigenlijk is alles est, zodra het niet ergerlijk voor je wordt!
Oud 06-04-2005, 22:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-04-2005 @ 22:24 :
Het maakt niet uit als je veel van elkaar verschilt.

Het maakt wel uit als je je daaraan gaat ergeren
Exactly.
Oud 06-04-2005, 22:11
WolterB
WolterB is offline
Zolang je het allebei accepteert van elkaar en het niet tot onoverkomelijke problemen leidt moet het zeker kunnen.

Niemand is gelijk en je verschilt altijd op een aantal punten ontzettend erg van elkaar.

Ook moet ik er absoluut niet aan denken dat ik iemand tegenkom die hetzelfde zou doen en denken als ik. Daar zou ik gillen dgek van worden

Offtopic: @ MevrouwM:
Ik moet echt wennen aan je nieuwe avatar
Oud 06-04-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 06-04-2005 @ 23:11 :
Offtopic: @ MevrouwM:
Ik moet echt wennen aan je nieuwe avatar
Offtopic: wil mijn oude weer terug maar ben zo dom geweest om dat ding nergens op te slaan op mijn pc...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 23:28
Verwijderd
bullshit natuurlijk

als je geen raakvlakken met mensen hebt, raak je er niet mee in gesprek/contact. simpel. dat komt niet later pas aan het licht.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 23:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik hoef echt geen vriendin die op elk punt met mij overéénkomt, want dat zou wel saai worden. Wel had ik graag een vriendin die op hetzelfde opleidingsniveau zit als ik en ook qua mening over politiek en maatschappelijke issue's op één lijn met mij zit.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 00:07
Touché
Touché is offline
Als je met 'van elkaar verschillen' 'niet kunnen praten' bedoeld, ja, dat is reden genoeg om een relatie te beeindigen.
Oud 07-04-2005, 01:18
Verwijderd
Op bepaalde punten is het voor mij belangrijk dat hij hetzelfde denkt en wilt.
- toekomst van je relatie
- kinderen willen
- religie

Wanneer deze punten verschillen, haak ik al snel af. Denk dat je het jezelf dan te moeilijk maakt.
Verder zijn die verschillen vaak juist wel leuk, leer je ook eens iets nieuws kennen...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 06:26
A*
A* is offline
Citaat:
Touché schreef op 07-04-2005 @ 01:07 :
Als je met 'van elkaar verschillen' 'niet kunnen praten' bedoeld, ja, dat is reden genoeg om een relatie te beeindigen.
Ja inderdaad. Hoe stom het vaak ook klinkt, maar praten met elkaar is gewoon kei belangrijk.

Mijn vriend en ik verschillen ook wel op bepaalde vlakken. Ik ben bijvoorbeeld best pessimistisch en hij totaal niet. Maar juist door erover te praten leer ik er allereerst van, en krijgen we geen irritaties over dingen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 08:36
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-04-2005 @ 00:56 :
Ik hoef echt geen vriendin die op elk punt met mij overéénkomt, want dat zou wel saai worden. Wel had ik graag een vriendin die op hetzelfde opleidingsniveau zit en dezelfde maatschappelijke visie
mmm opleidingsniveau heb je gedeeltelijk gelijk in, je moet op dezelfde lijn zitten qua denken, niet qua kennis, dat mag gerust verschillen kan je iemand ook eens wat bijleren ... Maatschappelijk op gelijke lijn vind ik wel belangrijk, heb eens een vriendin gehad die geen Turk in haar buurt wilde hebben en dat ze al ging schreeuwen, nou dat heeft ook niet lang geduurd voordat het uit was.. Iedereen is voor mij gelijk, tenminste ze krijgen van mij evenveel kans om zich te laten zien wat ze zijn, Turk, Albanees, Nederlander of Fransman het maakt me niet uit, dat idee had mijn ex er niet over.. En zo`n verschil kan ik dus niet hebben..
Oud 07-04-2005, 08:40
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-04-2005 @ 22:14 :
Ik hoor het mensen vaak zeggen. Laatst is het bij een vriendin van mij uitgegaan, omdat ze teveel zouden verschillen (wat overigens altijd bij haar het geval is).

Wat ik me dan altijd afvraag is, wat maakt dat uit?! Als ik naar mezelf kijk, mijn vriend is echt heel anders dan ik ben, wij verschillen echt veel. Natuurlijk zijn er uiteindelijk wel dingen die samen gaan, dat blijkt maar weer. Maar als je heel expliciet naar ons als personen kijkt, zijn we 2 totaal verschillende mensen.

Hoe staan jullie hier tegenover? Wil je ook niet teveel verschillen van je partner, of juist wel? Is het een reden om de relatie kapot te maken? En verschil je van je partner of ben je eigenlijk zijn ''spiegelbeeld''?
in veel opzichten lijken mn vriendje en ik wel op elkaar, maar toch ook weer niet. we denken hetzelfde, maar voor de rest hebben we ook erg veel andere interesses.
zolang je elkaar daarin blijft respecteren is er niets aan de hand lijkt me
Oud 07-04-2005, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Touché schreef op 07-04-2005 @ 01:07 :
nou ja ik vind het altijd zo klinken van mwah ik heb echt genoeg van de relatie, en gooi het hier maar op, om het aannemelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 09:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-04-2005 @ 00:56 :
Ik hoef echt geen vriendin die op elk punt met mij overéénkomt, want dat zou wel saai worden. Wel had ik graag een vriendin die op hetzelfde opleidingsniveau zit als ik en ook qua mening over politiek en maatschappelijke issue's op één lijn met mij zit.
Dat lijkt misschien heel belangrijk, maar in de praktijk merk je er niet veel van als iemand bijvoorbeeld Groenlinks stemt terwijl jij VVD wilt stemmen. Ja, soms natuurlijk wel, maar niet vaak.
Oud 07-04-2005, 09:18
Smobbo
Smobbo is offline
Mijn vriendin en ik lijken echt sick veel op elkaar. Dit vind ik juist hardstikke leuk! We vinden de zelfde muziek leuk, denken het zelfde over uitgaan, school, etc.
Dit wil bij ons juist helemaal niet zeggen dat het saai is, we hebben elkaar extreem veel te vertellen (over boeiende dingen, maar ook over 'niets' kunnen we vrij lang babbelen ).
Als je veel van elkaar verschilt en het accepteert blijft het toch op veel gebieden schikken, en natuurlijk is het niet erg om soms water bij de wijn te moeten doen, maar het moet natuurlijk wel wijn blijven.
Het wordt bij ons ook niet saai, omdat juist als de één iets voorstelt de ander het (nagenoeg) altijd ook een leuk idee vindt, dus je krijgt niet het probleem dat de éne dit wil, maar de ander daar helemaal geen zin in heeft en de éne het dus maar niet doet (of juist wel natuurlijk ).
Het is overigens echt niet zo dat ik het heel belangrijk vind dat we het overal over eens zijn, als ze iets leuk vindt en ik juist helemaal niet dan moet je het daar gewoon ff over hebben. Als je allebeide niet al te 'dominant' bent dan is d'r niets aan de hand.
Oud 07-04-2005, 09:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-04-2005 @ 10:17 :
Dat lijkt misschien heel belangrijk, maar in de praktijk merk je er niet veel van als iemand bijvoorbeeld Groenlinks stemt terwijl jij VVD wilt stemmen. Ja, soms natuurlijk wel, maar niet vaak.
Ik denk zelf dat het wel zeker tot problemen kan leiden hoor als je erg veel van elkaar verschilt in politieke opvatting.
Als je allebei redelijk geïnteresseerd bent in de politiek kan dat zorgen voor heftige discussies, waar helemaal niets mis mee is natuurlijk, maar je kan op bepaalde punten dan zo ver uiteen liggen dat je gedachtes totaal botsen.
Ik denk niet dat ik (goed) met een heel rechts persoon samen kan leven
Oud 07-04-2005, 09:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ik denk dat dat nog vies tegenvalt. Immers, iemand die VVD stemt, heeft een heel andere kijk op de samenleving en de wereld dan iemand die GroenLinks stemt. Anders zou die persoon net zo goed óók GroenLinks kunnen stemmen. Maar door zijn/haar wereldbeeld/beeld van de maatschappij kiest hij/zij voor rechts. Met kennissen is het leuk om daarin te verschillen en discussiëren, maar volgens mij zou het met m'n vriendin me al gauw de keel uit gaan hangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 10:12
Verwijderd
Ik denk dat je niet per se hetzelfde hoeft te zijn, maar je moet wel in staat zijn elkaar te begrijpen en met elkaar om te kunnen gaan. Als hij heel koppig is, moet jij minstens zo koppig zijn óf in staat zijn daar op een goede wijze mee om te kunnen gaan, anders erger je je gewoon te veel aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:00
Luna
Luna is offline
ja pff, dat verschilt natuurlijk per relatie, per combinatie van 2 personen.
Ik en mn ex zijn uit elkaar gegaan omdat we teveel van elkaar verschilden. Dat ging gewoon niet. Hij was té gesloten voor mij en ik te open, voor hem. Maar als je in staat bent elkaar daarin tegemoet te komen kan het ook best goed gaan natuurlijk.
Oud 07-04-2005, 11:10
leucomelas
leucomelas is offline
sommige woorden gebruikt hij anders, heeft bhij een andere betekenis bij. hij wil zich niet inspannen voor school, heeft geen innerlijke drang zich te ontplooien, beter te worden. ziet wel wat er met zijn toekomst gebeurrd... terwijl ik heel graag 'goed' wil zijn, me best doe op school, en heel erg me toekomst wil plannen.

*en ja, dat vind ik dus bijzonder vervelend*

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:34
Vice
Vice is offline
Ik heb liever dat we van smaak verschillen dan van mening. Ik zou het niet erg vinden als ze naar hele andere muziek luistert, andere series kijkt en andere kleding draagt, maar het is wel fijn als haar ideeën een beetje overeenkomen met die van mij.
Oud 07-04-2005, 13:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-04-2005 @ 12:34 :
Ik heb liever dat we van smaak verschillen dan van mening. Ik zou het niet erg vinden als ze naar hele andere muziek luistert,
Nou, die ex van mij luisterde het liefst de hele dag naar Evanescence... Ik dacht dat ik gek werd.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 13:48
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-04-2005 @ 14:36 :
Nou, die ex van mij luisterde het liefst de hele dag naar Evanescence... Ik dacht dat ik gek werd.
We hadden het over muziek he geen takke herrie.

*begint met wegrennen van horde doorgedraaide Evanescence-fans*
Oud 07-04-2005, 15:35
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ja.. Ik denk dat dat best mogelijk is.. Tenzij je er idd aan gaat ergeren.. Zelf vind ik het juist fijn dat ik verschil van mijn vriendje, zo leer je ook weer nieuwe dingen toch..? Dat vind ik juist leuk.. Maar als je je echt gaat ergeren aan karaterverschillen ofzo, is het idd erg moeilijk
Oud 07-04-2005, 17:40
Shitonya
Shitonya is offline
Is geen reden om het uit te maken. Behalve wanneer de verschillen tot zulke grote problemen leid dat nog langer zo doorgaan echt niet meer mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 16:45
filia dei
filia dei is offline
Ik begreep juist dat als je qua karakter heel erg op elkaar leek dat je je dan bij hem aan dingen gaat storen die waar je je bij jezelf onbewust ook aanstoort enzo.

Dus volgens mij moeten de karakters wel voldoende verschillen.

Maar qua intresses, levensvisies, en prioriteiten enzo moet het wel bij elkaar passen. Ook niet precies hetzelfde maar gewoon dat het op elkaar aansluit.

Dus niet dat een top ballerina gaat met een gast die een gruwelijke hekel heeft aan ballet en dat gehops in tutu's. Dan verschil je wel teveel.

Maar precies hetzelfde is ook niet goed. Ik denk dat er een soort evenwicht moet zijn. Dat je bij elkaar pas en elkaar aanvult zegmaar.
Oud 08-04-2005, 19:19
Sade
Sade is offline
Kleine verschilletjes zijn idd niet erg, grote verschillen kunnen wel een probleem zijn als het absoluut niet samen kan gaan. Mijn vriend en ik zijn wel verschillend, maar over veel dingen denken we hetzelfde. Qua karakter zijn we allebei wel twee verschillende typjes, en ja, dat botst weleens. Maar ik kan me daar nu niet zo druk om maken, omdat we veel van elkaar kunnen hebben en elkaar goed kennen en accepteren. Ik denk wel, dat áls het uitgaat, het zal zijn omdat blijkt dat we toch te verschillend zijn
Oud 08-04-2005, 19:56
Bo
Bo is offline
Soms ben je verschillend op punten, waar je constand mee geconfronteerd wordt.

Bijvoorbeeld wanneer jij een andere visie op het leven hebt dan je partner (m.b.t. normen en waarden), waardoor je elkaar niet begrijpt. Of wanneer je beiden totaal andere interesses hebt en geen interesses deelt.

Dat zou een reden kunnen zijn om uiteindelijk uit elkaar te gaan. Je hebt elkaar niks meer te melden of het kan irritaties veroorzaken.
Oud 08-04-2005, 19:58
Verwijderd
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen zich het meest aangetrokken voelen tot mannen die genetisch veel van ze verschillen. Dus, einde discussie.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 20:58 :
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen zich het meest aangetrokken voelen tot mannen die genetisch veel van ze verschillen. Dus, einde discussie.
Genétisch. Het lijkt me dat het hier meer gaat om persoonlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 08-04-2005 @ 21:26 :
Genétisch. Het lijkt me dat het hier meer gaat om persoonlijkheid.
...wat grotendeels wordt bepaald door de genen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad

Tenminste, als je gewoon niet continue over politiek praat merk je daar echt niks van.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:53
Verwijderd
tegenpolen trekken elkaar aan

Maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je een beetje hetzelfde over dingen denkt, en dan bedoel ik waarden/normen/opvattingen. Niet dat je exact hetzelfde moet zijn. Maar bijv de 1 is heel gelovig de ander totaal niet, dat gaat niet gauw werken.
En tis ook wel leuk als je een beetje dezelfde dingen leuk vindt want je moet natuurlijk ook wel samen dingen kunnen doen. Stel de een houdt van films kijken, de ander totaal niet. De een houdt van uitgaan de ander totaal niet. En er zijn helemaal geen dingen die je samen leuk vindt om te doen ja dat is ook niks
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:07
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
mijn vriend en ik zijn zooo not alike!
hij is druk en makkelijk
en ik redelijk rustig en doe graag moeilijk
We houden elkaar juist in balans
Als ik ergens geen zin in heb, omdat ik phat lui ben, schopt mn vriend me zodat ik het wel ga doen
En als hij pissed is ofzo of weer eens een TE drukke bui heeft, ga ik zooo tegen um bleren dat hij rustig wordt en zn mond houdt!
Hij is soms ook makkelijk in dingetjes als afspraken op het laatste moment afzeggen, iets waar ik dus een ontzettende hekel aan heb, en dat vertel ik hem dan ook gewoon netjes
Hebben we dan wel eens ruzie om, maarja zo leer je erlkaar beter kennen en begrijpen toch?!

Ik zou echt gek worden als iemand wel hetzelfde zou zijn als mij..
Dan zouden we echt hele dag lui zijn, niks doen en nergens zin in hebben haha!
Oud 09-04-2005, 14:32
Verwijderd
Ik word zelf juist altijd verliefd op mensen die totaal anders zin dan ik, dat vind ik interessant maar het hoeft inderdaad geen enkel probleem te zijn als er grote verschillen zijn, zolang ze maar geaccepteert worden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:12
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 09-04-2005 @ 15:32 :
Ik word zelf juist altijd verliefd op mensen die totaal anders zin dan ik
Omg, hoe vaak is dat dan al gebeurd? (sorry, normaal zeik ik niet over leeftijd, maar deze x moet het ff...).

Nog meer:Offtopic: @ je sig, I dare to differ
Oud 09-04-2005, 16:29
edinora
edinora is offline
mijn vriend is in veel opzichte precies het tegenovergestelde.
ik vind het niet zoveel uitmaken, die verschillen die we hebben. we vullen elkaar mooi aan en leren van elkaar. en het zijn niet zulke grote verschillen dat ze niet te overbruggen zijn. gelukkig.
waarden/normen/opvattingen over belangrijke dingen en onze toekomst zijn wel grotendeels gelijk.
Oud 11-04-2005, 14:10
groovy
groovy is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2005 @ 21:44 :
Inderdaad

Tenminste, als je gewoon niet continue over politiek praat merk je daar echt niks van.
Zoals MarkAlmighty en Wolter B zeggen, dat kan dus vies tegenvallen. Ik heb bijna 2 jaar een vriend gehad die dus een andere politieke mening toegedaan was, soms was dat heel vervelend. Je merkt het toch al in kleine dingetjes, je ergert je op iets in de maatschappij, denkt daar lekker met je vriend over te kunnen klagen, en dan vindt hij opeens iets heel anders. Nu heb ik een vriend die hetzelfde denkt op politiek gebied als ik, we praten er niet gek veel over, maar als 1 van ons een opmerking maakt, is de ander het er wel altijd mee eens, en dat scheelt ook wel . Dan kun je er ook over doorgaan en lekker er over praten wat voor oplossingen jij zou willen zien in de maatschappij.

Vaak heeft de ander dan nog een paar oplossingen waar je niet over gedacht had enz. Ook als ik iets in de krant heb gelezen, dan kan ik daar met hem over praten en dat is gewoon fijn om te doen. Dus ja voor mij scheelt het wel echt dat ik nu een vriend heb die hetzelfde zou stemmen als ik .
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 20:58 :
Nee hoor. Je hebt gelijk wat betreft die genen. Maar....

In de praktijk zie je, dat vrouwen toch een partner kiezen die in veel opzichten veel op ze lijken. Bijvoorbeeld opleidingsniveau, uiterlijk, ras, etc.

Je kiest namelijk niet alleen een partner, puur op je instinct, maar andere feiten zoals sociale druk, geld, etc. spelen ook een hele belangrijke rol.

Dus de bocht is minder kort dan jij beweert
Oud 11-04-2005, 23:26
Daevrem
Daevrem is offline
Ik geloof ook dat verschillen aantrekken. Maar je moet wel op dezelfde manier verschillend zijn. Hmm, of op een ander niveau als je het over de persoonlijkheid van iemand hebt.
Reageren

Regels voor berichten