Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 08:20
Shinosu
Shinosu is offline
Als je op kamers gaat, hoeveel kost dat dan gemiddeld? Studiekosten en huisvesting niet meegerekend. Ik heb het dan over voeding, kleding, vrije tijd... enz.

M'n vader wil dat graag weten, maar ik heb geen flauw idee.

Anybody?
Oud 13-04-2005, 08:42
Verwijderd
ik geef iets meer dan 100 euro/maand uit aan eten (ben zo'n 3 weekenden per maand bij m'n ouders), van 4 à 5 euro per dag kun je uitstekend leven.
Ik geef zo'n 25 euro/maand aan kleding, maar ik koop dus geen dure kleding en ook niet heel vaak; ik denk dat je als student niet echt meer of minder aan kleding uit geeft dan nu. Als je geen kleedgeld krijgt kun je kijken naar wat je het afgelopen jaar hebt gekregen aan kleding en hoe duur dat was, en dat dan door zes delen.
Hoe duur je vrijetijdsbesteding is ligt er maar net aan wat jij als vrijetijdsbesteding doet he, uitgaan is duurder dan tv kijken.

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 08:44.
Oud 13-04-2005, 08:45
ganralph
ganralph is offline
----> werk, geld en recht?

iig hangt het heel erg van jezelf/ je leefsituatie af. ik woon met 3 anderen in een huis. zo delen we de kosten voor het eten vaak (voor meerdere mensen koken is relatief goedkoper). daarnaast is een krat bier van de supermarkt goedkoper dan een avondje in de kroeg staan.

qua kleding weet je helemaal zelf het beste wat dat gaat kosten. draag je dure merken? koop je iedere week nieuwe schoenen?

afgezien van alle vaste lasten, overleef ik de gemiddelde week met minder dan 20 euro... maar ik ken ook studenten die met 80 euro per week niet altijd uitkomen...
Oud 13-04-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 13-04-2005 @ 09:45 :
----> werk, geld en recht?
Idd en daar staan al veel topics over dit onderwerp.

@TS: Zoek even op het forum wek, geld & recht met de zoekfunctie, als je dan niet vindt wat je zoekt kun je daar altijd nog een topic openen.

Maar dingen als voeding, kleding, vrije tijd ligt idd heel erg aan jezelf. Als jij 7 dagen zelf kookt en bij de AH boodschappen doet (an dan de A-merken), heel gezond eet en veel drinkt en snackt ed ben je veel minder kwijt dan wanneer je overal koopjes vandaan sprokkelt en de helft van de week bij je ouders eet enz. En het scheelt of jij elke week uitgebreid gaat stadten of dat je alleen nieuwe kleding koopt als je het echt nodig hebt. En vrije tijd is zo mogelijk nog lastiger 'vast te stellen'. Enz. Ik denk dat je het beste op papier kunt zetten wat JIJ nodig denkt te hebben (zet eerst op papier wat je allemaal wilt ed en dan de bedragen er achter, werkt vaak prima).
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten