Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 21:01
AtOx
AtOx is offline
Hey,

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik vind het één van mn minder goede teksten...

Bedankt voor jullie comments!

Grtz,
Atox

Citaat:
Daar staan ze beiden in hun hoekje. Elk om beurt kijken ze elkaar vluchtig aan in een poging meer van elkaar te kunnen zien. Ze kijken nooit tegelijk, dat is een regel. Een wet. Het houdt de spanning erin. En elke voorbijganger die het zicht belemmert wordt stilletjes vervloekt, maar de negatieve gedacht is al even snel verdwenen als ze opkwam wanneer ze elkaar terug bekijken.

Men mag nog duizenden keren schreeuwen dat het allemaal maar chemie is, en dat de liefde niets anders is dan een paar stofjes die losgelaten worden in de hersenen, dat maakt hier niks uit. Want alleen zij voelen hun hart sneller slaan. En alleen zij willen geen chemie betrekken bij dit zalige gevoel.

Hij ziet haar naar de toog stappen, ze gaat iets bestellen. Hij voelt dat hij iets moet doen, maar z'n lichaam wil niet vooruit. Uiteindelijk vindt hij toch de kracht om zich naar de toog te gaan, achter haar aan. Hij voelt zich een beetje een verlaten ridder, die vlug achter zijn prinses rent. Zijn laatste kans. Die gedachte maakt hem niet minder zenuwachtig, integendeel, maar toch heeft hij het gesprek overleefd. Meer zelf, hij heeft haar emailadres kunnen bemachtigen. Ze leek zelf gecharmeerd dat hij het gevraagd had.

En 's avonds liggen ze beiden in hun bed terug te denken aan aan de avond. Het was ongelooflijk saai geweest. Niemand was echt in de stemming. Maar nu voelen ze de adrenaline door hun lichaam stromen, toch chemie, en ze hebben zich nog nooit zo gelukkig gevoeld. Beiden vallen ze in slaap met de gedachte dat ze elkaar nooit zullen laten gaan...
Oud 14-04-2005, 16:13
AtOx
AtOx is offline
Wauw, nul comments...

Iemand?
Oud 14-04-2005, 16:29
I C U
I C U is offline
Vooruit, ik zal reageren
Ik vind het best aardig, maar toch, ik mis wat. Die enerlaatste alinea vind ik niet zo. Waar dat aan ligt, ik heb geen idee, maar toch. De tweede alinea vind ik dan wel weer goed!
Oud 14-04-2005, 18:14
snoodaard
snoodaard is offline
zelfs

emailaddres, je bent wel lekker bij de tijd he
Oud 14-04-2005, 19:29
AtOx
AtOx is offline
Citaat:
I C U schreef op 14-04-2005 @ 17:29 :
Vooruit, ik zal reageren
Ik vind het best aardig, maar toch, ik mis wat. Die enerlaatste alinea vind ik niet zo. Waar dat aan ligt, ik heb geen idee, maar toch. De tweede alinea vind ik dan wel weer goed!
Ja, dat gevoel heb ik er eigenlijk ook bij. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het verhaal verder ging gaan, maar daar is het nooit van gekomen

Bedankt voor je comments!

@snoodaard: Zelfs zal ik verbeteren, gaat niet meer in startpost.

Wat ben ik met die emailopmerking?

Grtz,
Atox
Oud 14-04-2005, 20:39
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Meer zelf, hij heeft haar emailadres kunnen bemachtigen. Ze leek zelf gecharmeerd dat hij het gevraagd had.

Dit vond ik nogal storend. Dat emailadres verbreekt alle mogelijke romantiek die in dit stukje kon opbloeien.

Maar ook dat deed het niet echt, het is te oppervlakkig, je beschrijft niet heel erg gevoelens ofzo en het is allemaal zo bekend. Nee niet echt bijzonder.

edit: waarom post je iets wat minder goed is van jezelf?? Waarom niet iets waar je echt trots op bent? Of wil je dat niet delen met ons letteraars
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 22:31
AtOx
AtOx is offline
Hehe, technologie... Tblijkt toch nog niet echt bij te kunnen dragen tot romantiek

Mja het stukje begon ik gewoon na verloop van tijd wel te appreciëren op zijn eigen manier. Maar het blijft inderdaad niet mn lievelingsstukje.

En ik heb iets geschreven waar ik wel fier op ben, dat staat hier

Bedankt voor je reactie!

Grtz,
Atox
Oud 14-04-2005, 22:47
Changshan
Changshan is offline
Ik vind het iets te hard gesproken dat een stuk technologie de romance zou kunnen verbreken. Dat je scheikunde aanhaalt in je stuk stoort ook niemand, dus niet zeuren.

Het is wel een lief klein stukje, mooi in vier alinea's met ieder een verschillend moment verdeeld. Eigenlijk zijn het dus vier situatiebeschrijvingen, niet echt een verhaal. Ook leuk, maar misschien is dat de reden dat niet iedereen er de lijn in kan vinden die 'raakt' bij dit soort onderwerpen.
Oud 15-04-2005, 07:26
AtOx
AtOx is offline
Hey! Ik zeur niet!

Heel leuk dat je het een lief klein stukje vind, I like that comment In ieder geval: het was niet de bedoeling van dat stukje om te 'raken'. Er was eigenlijk geen bedoeling denk ik... Gewoon iets geschreven. Heel snel en heel impulsief. Waarschijnlijk daarom dat het ook zo brokkig is.

Wel handig om samen met 'publiek' ff je eigen teksten te analyseren. Leve het bijleren!

Grtz,
Atox
Oud 15-04-2005, 14:48
Roosje
Roosje is offline
Ik vind hem wel... een beetje... lief, maar meer ook niet.
Oud 15-04-2005, 15:18
AtOx
AtOx is offline
lief is ok hoor, ik weet dat het beter kan

Bedankt voor je comment!

Grtz,
Atox
Oud 15-04-2005, 15:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
AtOx schreef op 15-04-2005 @ 16:18 :
lief is ok hoor, ik weet dat het beter kan

Bedankt voor je comment!

Grtz,
Atox
Dat jij nog steeds bestaat en die grappige avatar hebt

En comment vind ik echt een raar woord, gebruik wat Nederlands of zo

Ik vind hem wel oké
Oud 15-04-2005, 17:02
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Changshan schreef op 14-04-2005 @ 23:47 :
Ik vind het iets te hard gesproken dat een stuk technologie de romance zou kunnen verbreken. Dat je scheikunde aanhaalt in je stuk stoort ook niemand, dus niet zeuren.

Het is wel een lief klein stukje, mooi in vier alinea's met ieder een verschillend moment verdeeld. Eigenlijk zijn het dus vier situatiebeschrijvingen, niet echt een verhaal. Ook leuk, maar misschien is dat de reden dat niet iedereen er de lijn in kan vinden die 'raakt' bij dit soort onderwerpen.
Ik zeur nooit chang, dat heb ik al zo vaak uitgelegd
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:23
AtOx
AtOx is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-04-2005 @ 16:19 :
Dat jij nog steeds bestaat en die grappige avatar hebt

En comment vind ik echt een raar woord, gebruik wat Nederlands of zo

Ik vind hem wel oké
Uhu ik besta nog! Still alive and kicking! (oeh, engels )

Wie bent u eigenlijk?

Ok, ik zal in plaats van comment vanaf nu reactie of opmerking gebruiken, speciaal voor u dan nog wel!

Groetjes,
Atox
Oud 15-04-2005, 18:10
Changshan
Changshan is offline
Niemand zeurt, ik waarschuw alleen maar, voor ALS...

Maar als we dan toch zo gezellig aan het analyseren zijn; het is wel handig als we met z'n allen een doel voor dit stukje bedenken, als je dan niet direct ermee wil 'raken'.
Oud 15-04-2005, 18:22
AtOx
AtOx is offline
Sounds like fun

Het begin van een reclamespot voor anticonceptiemiddelen?

Grtz,
Atox
Oud 15-04-2005, 18:26
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
AtOx schreef op 15-04-2005 @ 19:22 :
Sounds like fun

Het begin van een reclamespot voor anticonceptiemiddelen?

Grtz,
Atox
Sterk, zeer sterk. Dan moet je hun gedachten zover uitbouwen dat hun verlangens het hele verhaal beslaan, en uiteindelijk lees je dan waar dat toe leidt: men vergeet de o zo belangrijke condoom. Een climax.
Oud 15-04-2005, 18:48
AtOx
AtOx is offline
Ja, en om het technologie idee te implementeren:

Reclame voor een manier om via sms condooms te bestellen Aan huis geleverd
Oud 15-04-2005, 20:57
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
AtOx schreef op 15-04-2005 @ 19:48 :
Ja, en om het technologie idee te implementeren:

Reclame voor een manier om via sms condooms te bestellen Aan huis geleverd
Hehe, tweede smsje naar condoomwinkel gratis, als je toch naar je (toekomstige) vriendin smst...
Oud 15-04-2005, 21:05
Roosje
Roosje is offline
Oud 15-04-2005, 22:30
AtOx
AtOx is offline
Citaat:
Changshan schreef op 15-04-2005 @ 21:57 :
Hehe, tweede smsje naar condoomwinkel gratis, als je toch naar je (toekomstige) vriendin smst...
en een gratis gsm abonnement voor jou en de kleine als de condoom scheurt
Oud 16-04-2005, 09:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
AtOx schreef op 15-04-2005 @ 18:23 :
Uhu ik besta nog! Still alive and kicking! (oeh, engels )

Wie bent u eigenlijk?

Ok, ik zal in plaats van comment vanaf nu reactie of opmerking gebruiken, speciaal voor u dan nog wel!

Groetjes,
Atox
Vroeger heette ik Monrath, weet niet of je dat nog iets zegt? Met een schildpad die op stenen leek als avatar en fel tegen de verengelsing

Daar ben ik blij om!
Oud 16-04-2005, 11:22
AtOx
AtOx is offline
Ja, de naam Monrath herinner ik me nog Alleen weet ik niet meer zo goed hoe die persoon was enzo. Ik kan er geen karakter op plakken, zeg maar.

In ieder geval fijn om je terug te zien

(Jij kent me wss nog uit mn spam periode op onzin? )

Grtz,
Atox
Oud 16-04-2005, 20:44
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-04-2005 @ 10:29 :
Vroeger heette ik Monrath, weet niet of je dat nog iets zegt? Met een schildpad die op stenen leek als avatar en fel tegen de verengelsing
Volgens mij nog steeds tegen de verengelsing, en je hebt Mirruh aangestoken!
Oud 17-04-2005, 12:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
AtOx schreef op 16-04-2005 @ 12:22 :
Ja, de naam Monrath herinner ik me nog Alleen weet ik niet meer zo goed hoe die persoon was enzo. Ik kan er geen karakter op plakken, zeg maar.

In ieder geval fijn om je terug te zien

(Jij kent me wss nog uit mn spam periode op onzin? )

Grtz,
Atox
Precies, en uit mijn eigen spam periode uiteraard. Maar daar denken we zo min mogelijk aan terug

@ Roosieh: Nu wel wat minder dan vroeger, ik ben er echt heel fel op geweest, maar je zult me inderdaad nog steeds geen Engelse zinnen horen gebruiken.
Oud 17-04-2005, 18:54
Roosje
Roosje is offline
Spam is best wel een Engels woord.
Reageren

Regels voor berichten