Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 08:18
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Combineert er ook iemand hbo met universiteit? En hoe heb je dat geregeld? Ik kan er niet zo goed uitkomen wat de mogelijkheden zijn etcetra. Ik ben straks tweedejaars hbo, maar zou graag een (deeltijd) opleiding of losse vakken volgen op de universiteit.

En ik zou dat willen doen op de RUG en de Hanzehogeschool in Groningen, maar informatie over andere hogescholen en universiteiten is ook welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 11:03
Verwijderd
Waarom wil je dat precies? Het lijkt me dat je beter gewoon geheel over kunt stappen naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 12:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 12:03 :
Waarom wil je dat precies? Het lijkt me dat je beter gewoon geheel over kunt stappen naar de universiteit.
Een groot voordeel zou wel de praktijkervaringen kunnen zijn...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 12:16
Verwijderd
Ik was er dit jaar mee begonnen, maar ook weer mee gestopt. 't was erg lastig te combineren met stage ed (en ik werd ziek). En als je wat meer (of wat meer dagen) les hebt (ik heb maar een halve tot een dag les per week - altijd op dinsdag), dan maakt dat het ook erg lastig.

Hoe ik dat geregeld had? Ik had me ingeschreven als bijvakstudent van pedagogische wetenschappen in Leiden en ik ging dus gewoon naar de college's toe daar. Wat wil je verder weten?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:33
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-04-2005 @ 12:03 :
omdat ik nu kunstacademie doe, en dat wil blijven doen, maar ik zou er wel iets bij willen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-04-2005 @ 13:14 :
Een groot voordeel zou wel de praktijkervaringen kunnen zijn...
Niet dat die op het HBO nou zo geweldig zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-04-2005 @ 14:52 :
Niet dat die op het HBO nou zo geweldig zijn.
Lijkt me nogal erg aan je stage ed liggen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-04-2005 @ 14:57 :
Lijkt me nogal erg aan je stage ed liggen.
Inderdaad. Er zijn universitaire opleidingen waar enorm de nadruk wordt gelegd op stage en er zijn HBO's die alleen maar bestaat uit slappe, aan elkaar gehangen lesjes zondere enige praktische relevantie.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
qwertyuiop schreef op 20-04-2005 @ 09:18 :
Combineert er ook iemand hbo met universiteit? En hoe heb je dat geregeld? Ik kan er niet zo goed uitkomen wat de mogelijkheden zijn etcetra. Ik ben straks tweedejaars hbo, maar zou graag een (deeltijd) opleiding of losse vakken volgen op de universiteit.

En ik zou dat willen doen op de RUG en de Hanzehogeschool in Groningen, maar informatie over andere hogescholen en universiteiten is ook welkom.
Ben ik ook van plan om te gaan doen. Ik studeer nu IB&L op de Hanzehogeschool en ik wil volgend jaar Spaans erbij gaan doen op de RuG. Dat is geen "hele" studie, maar gewoon wat colleges om wat extra taalvaardigheid op te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 14:55
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Maar het is dan kosteloos om je op de Rug in te schrijven bij die vakken als je al collegeld aan de hanze betaald toch?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:35
Verwijderd
Bij mijn weten wel ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten