Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 20:07
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Een tijdje geleden mezelf eens aan wat drone-ish soundscapespul gewaagd. Gitaar, synths en div. randgeluiden. 't is een beetje amateuristisch opgenomen en gemixt(laag over laag in soundforge.. dus heel veel toevalstreffers , maar dat is niet zo'n punt met dit soort zweverige prut) maar dat mag de pret niet drukken.

drugs, licht uit en vol volume ofzoiets.

http://student-kmt.hku.nl/~lennart4/drone.mp3
Oud 25-03-2005, 20:10
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
15 MB
It better be good...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 25-03-2005 @ 21:10 :
15 MB
It better be good...
Oud 25-03-2005, 20:19
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
Het stuk rond 4:00-5:00 vind ik erg tof gedaan met die "stotende" bassen.
Wanneer de gitaarstukken erin komen vind ik het alleen minder worden, heb je ze rechtstreeks via de line out van een amp opgenomen of via een multi effect ofzo? De sfeer van het nummer past perfect in een freak flim, alleen de gitaartoon is veel te direct naar mijn mening. Past niet helemaal met de rest.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:21
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 25-03-2005 @ 21:19 :
Het stuk rond 4:00-5:00 vind ik erg tof gedaan met die "stotende" bassen.
Wanneer de gitaarstukken erin komen vind ik het alleen minder worden, heb je ze rechtstreeks via de line out van een amp opgenomen of via een multi effect ofzo? De sfeer van het nummer past perfect in een freak flim, alleen de gitaartoon is veel te direct naar mijn mening. Past niet helemaal met de rest.
yep, via een multi-effect.. als ik ooit nog eens een prive-studio heb wordt het wel beter Ik vond trouwens het directe van de gitaren wel passend in de opbouw, maar dat is natuurlijk ieder zn smaak.. Maar bedankt voor het luisteren iig
Oud 25-03-2005, 20:30
Mr.Gibson
Mr.Gibson is offline
"Vroegah" (tot vorige week) had ik een SM-57, mooie mic om voor je amp te hangen. Dat was echt een uitkomst! Nu ben ik ook weer terug bij af, met mijn multi effect. Wat gebruik je? Ik heb zon klote korg ax100g. Check anders mijn eerdere post, dr komt zo nog eentje.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:30
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik heb de 13 minuten en 18 seconden achter de rug (/oren) en ik moet zeggen dat ik het heel relaxed vond om te luisteren gave soundscapes niet omver gevallen erdoor maar het klonk zeker gaaf. jammer vind ik ook de directe gitaar sound die er op een gegeven moment inkomt past naar m'n smaak niet echt in de context van het nummer en rukt het nummer een beetje los de duidelijk hi-hat sound is gaaf alleen het had wel wat afwisselender gemogen naar mijn smaak, dus wat andere drum geluiden erbij ofzo. verder puik nummer!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:38
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Mr.Gibson schreef op 25-03-2005 @ 21:30 :
"Vroegah" (tot vorige week) had ik een SM-57, mooie mic om voor je amp te hangen. Dat was echt een uitkomst! Nu ben ik ook weer terug bij af, met mijn multi effect. Wat gebruik je? Ik heb zon klote korg ax100g. Check anders mijn eerdere post, dr komt zo nog eentje.
ik heb ax1000g dus een iets betere Maar mijn amp staat altijd in t opberghok in de oefenruimte waar ik met mijn eigen band speel. 't is niet handig om elke week een 4x12 kast mee te sjouwe...op de fiets..
Oud 25-03-2005, 20:39
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
en nog wat betreft die gitaar sound... hij is denk ik wel te schel voor de rest van het geheel.. qua directheid dondert ie t ie weinig en zaagt ie te veel.. ofzoiets
Oud 25-03-2005, 21:02
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
je moet er misschien wat nagalm op gooien omdat ie nu de ruimte mist omdat hij direct opgenomen is van je fx-pedal
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 00:13
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 25-03-2005 @ 22:02 :
je moet er misschien wat nagalm op gooien omdat ie nu de ruimte mist omdat hij direct opgenomen is van je fx-pedal
ce-el-wan @ friso: ja, maar t punt is: ik heb alles steeds met soundforge opgenomen en gedownmixed....dus t i s 1 stereotrack... de nagalm zou dus dan meteen alles nagalmen
Oud 26-03-2005, 00:28
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 26-03-2005 @ 01:13 :
ce-el-wan @ friso: ja, maar t punt is: ik heb alles steeds met soundforge opgenomen en gedownmixed....dus t i s 1 stereotrack... de nagalm zou dus dan meteen alles nagalmen
maar dan zou je toch in principe nog wel die individuele geluidstracks moeten hebben of niet?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 11:51
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 26-03-2005 @ 01:28 :
maar dan zou je toch in principe nog wel die individuele geluidstracks moeten hebben of niet?
nee, ik doe aan DESTRUCTIVE editing
Oud 26-03-2005, 15:35
Rhinus
Rhinus is offline
De meeste MP3 tjes die op dit Forum gedropt worden zijn irritante (IDM?) geluidjes die echt waardeloos klinken. Meestal zijn er toch nog postive reacties, maar dat is volgens mij omdat jullie elkaar kennen en daarom niet eerlijk tegen elkaar willen zijn of omdat de meeste mensen hier echt geen verstand van muziek hebben.

Met deze (terechte) gedachte begon ik met het lusiteren van het MP3-tje. En ik moet zeggen, dit liedje is totaal niet mijn type muziek. Toch zijn de eerste (iets van) 6 minuten van dit MP3 tje wel erg oke. Leuke opbouw enzo. Het zou inderdaad leuk passen in een film.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:36
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Gaaf! Ik vind het begin niet echt denderend maar verder is hij bij vlagen geniaal sommige stukjes zijn erg Neptune Towers.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 10:40.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:36
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 11:36 :
Gaaf! Ik vind het begin niet echt denderend maar verder is hij bij vlagen geniaal sommige stukjes zijn erg Neptune Towers.
merci

neptune towers.... dat heb ik lang niet meer gehoord, da's toch Fenriz?? Straks word ik nog KVLT
Oud 30-03-2005, 13:10
DeadNation
DeadNation is offline
Ondanks dat je de hele tijd zit te wachten totdat het "losgaat"(tsja dat is juist een kenmerk van veel drone hehe) vind ik het zeker niet slecht. Vooral rond de 9min en aan t eind vind ik t cool.
Oud 31-03-2005, 15:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 30-03-2005 @ 14:10 :
Ondanks dat je de hele tijd zit te wachten totdat het "losgaat"(tsja dat is juist een kenmerk van veel drone hehe) vind ik het zeker niet slecht. Vooral rond de 9min en aan t eind vind ik t cool.
en dat voor een hardcore-kid je krijgt nog een echte smaak

thx
Oud 01-04-2005, 13:56
Verwijderd
Ik vind em leuk, ga zo door.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:22
Verwijderd
Aardige Poging.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:42
M.R.10
M.R.10 is offline
hmz best aardig als beginsel, maar echt drone vinnik het niet
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 17:50
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
M.R.10 schreef op 04-04-2005 @ 18:42 :
hmz best aardig als beginsel, maar echt drone vinnik het niet
ik ben geen expert en wat niet is kan nog komen. iig bedankt voor de lange zit
Oud 08-04-2005, 12:09
M.R.10
M.R.10 is offline
probeer eens wat te vinden van "the no-tone project" of "darkened soul" op inet te downloaden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:04
Unique Clone
Unique Clone is offline
wel leuk voor in een film, verder niet iets om er een cd van te hebben het doet me niet zo veel
Oud 20-04-2005, 21:56
Ymir
Ymir is offline
Oud 21-04-2005, 18:44
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
er wordt nog immer geluisterd merk ik.. tijd voor een vervolg binnekort als ik mn nieuwe apparatuur heb en t wat meer profi kan aanpakken.
Oud 21-04-2005, 22:20
DeadNation
DeadNation is offline
Ik zal ook eens iets dergelijks proberen.
Reageren

Regels voor berichten