Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom reageer je zo? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Ik ben het eens met Soapsie.
En als kritiek waar je misschien wel wat mee kan, ik vind je zinnen in het begin te kort. Het geeft het verhaal een soort snelheid, die er niet bij past. Verder heb je een aantal woordden dat je wel heel vaak gebruikt, gewoon, pijn. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus niet meteen gaan lopen piepen als ik negatief commentaar geef.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Daarnaast, het is een fragment, geen verhaal. Een fragment kan op zich heel mooi zijn, maar eigenlijk kan je er als lezer weinig mee. Je leest het, denkt er even over na, en gaat weer verder, al kan het nog zo mooi zijn. Bovendien is het schrijven over een psychisch of psychologisch 'drama' dat een relatie ondermijnt niet echt bijster bijzonder, vandaar dat er niet echt bekritiseerd word. Het zit goed in elkaar, maar het is niet zozeer goed. Bijna iedereen in de juiste stemming zou zoiets kunnen schrijven. Maargoed, ik sluit nog even af met wat tips: gebruik ruimtes, enters, regels, en ratel niet in een keer door. Tip twee: begin niet teveel zinnen met 'ik' of 'hij', danwel het onderwerp. Gebruik niet in elke zin de zelfde grammaticale configuratie, anders wordt het eentonig, hoe boeiend het ook is. Voor de rest (dus niet voor TS, maar voor de rest):Lever nou niet zoveel kritiek op de persoon. Dat is veel te gemakkelijk van achter een anoniem toetsenbord. Bovendien heeft ze al 'sorry' gezegd, dus toon je een beetje letteren-waardig. Mvg. Zut Alors! Zie; er valt best kritiek te geven. De een na langste post van dit draadje ![]()
||
Citaat:
@ Zut: Volgens mij de langste ![]() En ontopic: Tja. Ja. Mwah. Opbouwende kritiek ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Edit: nee toch niet, ook het verhaal is korter dan Zuts reactie. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Goed schrijven is niet zoveel mogelijk drama op papier gooien.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ps, als iemand in een verhaal zegt: ''ik wil niet meer'' heb ik altijd zo iets van: ''like I care...'' dus kijk misschien toch maar even naar de wijze uitspraak van Zut Alors.
||
Citaat:
'schrijven is schrappen' 'kill your babies' '...' etc |
![]() |
||
Citaat:
Als je van te voren een idee hebt dat je heel graag in je tekst wil verwerken, maar wat er uiteindelijk toch niet in past, moet je dat idee loslaten, en niet proberen het er alsnog in te proppen, want dat is niet goed. '...': Een derde nietszeggende uitspraak, die ik me even niet kon herinneren, en daarom heb vervangen met '...'. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij het schrijven van een betoog is er niet veel om te laten zien ![]() Schrijven is reviseren? dat klinkt toch helemaal niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
bezuinigen voor schuldencrisis onzin michak | 57 | 21-02-2013 18:03 | |
De Kantine |
Ranking the Scholieren #2 Geel | 244 | 08-06-2010 00:59 | |
Vrije tijd |
American Football Litmanen | 19 | 31-08-2003 15:46 | |
Liefde & Relatie |
geen wederzijdse verliefdheid, poging tot moord? moenbase | 69 | 31-08-2002 12:44 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Deelbaarheid van getallen ReuSaH | 23 | 13-04-2002 15:15 |