Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 17:52
Juliah
Juliah is offline
Ik vraag me dat al een tijdje af en vroeg me af of er misschien iemand het antwoord er op wist, uit eigen ervaring of gewoon weet ik het hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 18:21
Gothic
Gothic is offline
als je compleet eerlijk tegen jezelf bent... dan voel je je puur gelukkig, zonder achter gedachtes of achtergrond gevoel van verdriet of iets anders...
Oud 05-06-2002, 18:23
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Gothic schreef:
als je compleet eerlijk tegen jezelf bent... dan voel je je puur gelukkig, zonder achter gedachtes of achtergrond gevoel van verdriet of iets anders...
Wanneer ben je compleet eerlijk tegen jezelf? Wanneer is een puur gelukkig gevoel echt jouw gevoel? Wanneer zijn het geen andere gedachtes of achtergrond gevoel van verdriet en wanneer is het wegdrukken of onderkennen?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Juliah schreef:

Wanneer ben je compleet eerlijk tegen jezelf? Wanneer is een puur gelukkig gevoel echt jouw gevoel? Wanneer zijn het geen andere gedachtes of achtergrond gevoel van verdriet en wanneer is het wegdrukken of onderkennen?
Als je alles aan jezelf hebt toegegeven, als je (ok lastige vraag...) tja gewoon eerlijk zijn wat je voelt. Ieder mens weet ergens wel hoe het echt in elkaar zit, of er nog dingen zijn waar je last van heb of die je dwars zitten. Verliefd zijn kan je een puur gelukkig gevoel geven, maar als je daarmee een negatief gevoel camoufleerd dat ben je dus niet puur gelukkig. Andere gedachtes, dat weet je, tis een kwestie van nadenken en het eerlijk zijn tegen jezelf. Als je jezelf goed voor de gek kan houden, kan je lange tijd een gelukkig gevoel namaken, maar als het goed is weet je ergens dat het anders is, of je moet een nieuwe wereld gecreeerd hebben, maar dan merk je het vanzelf zogauw er iets misgaat. Verdriet wegdrukken. Als je jezelf niet toelaat te huilen, dingen te verwerken of te voelen. Zogauw je al denkt van goh tis niet zo erg, doe je het al. Ontkennen is niet eerlijk zijn. Doen alsof een gevoel niet zo erg is. Zeggen, tja anderen hebben het veel slechter. Misschien hebben anderen het slechter, maar voor jou is dat gevoel op dat moment het slechst...
Oud 05-06-2002, 18:41
Juliah
Juliah is offline
Het klinkt zo simpel, dat is het alleen niet. Wanneer ben ik eerlijk? Wanneer is iets echt? Wanneer? Wanneer? Wanneer? Dat is het enige dat ik me afvraag.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:44
Snow White
Snow White is offline
Dat is een gevoel. En inderdaad, wat Gothic zegt, eeriljk naar jezelf toe zijn. tot zover, later meer inspiratie.
Oud 05-06-2002, 18:46
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Snow White schreef:
Dat is een gevoel. En inderdaad, wat Gothic zegt, eeriljk naar jezelf toe zijn.
Wanneer klopt dat gevoel? En weer, wanneer ben je eerlijk? Kun je wel eerlijk zijn als je niet weet of je 'gevoel' klopt? En zo zijn er nog meer dingen die me aan 't twijfelen maken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:11
Verwijderd
Het gaat nooit 'echt goed' .. met niemand.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:

Wanneer klopt dat gevoel? En weer, wanneer ben je eerlijk? Kun je wel eerlijk zijn als je niet weet of je 'gevoel' klopt?
Tja, bij mij is het zo. Ik VOEL gewoon dat t nu weer goed met me gaat. Kan ik niet uitleggen, ik voel het gewoon.
Ik denk iig wel positiever, ben ook vrolijker

Volgens mij kan je niet weten of het gevoel klopt
En eerlijk ben je, as je heel diep in je hart weet, dat je niet tegen jezelf liegt.
Is ook niet controleerbaar ofzo.

Gevoel IS niet te controleren

(wat is dit toch moeilijk uit te leggen...)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten