Advertentie | |
|
![]() |
|
Alcohol is voor mij ook een beetje een probleem, om dezelfde redenen. Misschien moet je als je uitgaat met jezelf afspreken dat je de hele avond geen alcohol drinkt, als je het wel gedaan hebt is de consequentie dat je de week erop niet uitgaat ofzo. Zo kun je voor jezelf testen of je het kan.
Je gaf het al aan dat het probleem overal aanwezig is en ik weet ook dat dat benauwend kan werken, probeer je er niet te veel van aan te trekken, denk ik.... Ik weet het ook niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() forget it
||
Citaat:
Ik denk dat misschien een betere oplossing zou zijn om dit met hulp van anderen op te lossen Ik bedoel dan geen proffesionele hulp, maar de hulp van een vriend of vriendin. Ik weet niet of 1 van je vrienden weet van je alcohol probleem, maar probeer er met iemand over te praten.. en als je uitgaat, ga dan samen met diegene uit, en proberen het samen een beetje binnen de perken te houden. in 1 keer afschaffen is sowieso niet goed, daar word je alleen maar ziek van, dat heeft geen zin.. het is tenslotte toch een verslaving... en die kun je niet van vandaag op morgen oplossen, ook al zou je dat heel erg graag willen. In ieder geval heel erg veel succes.. ik weet hier verder ook niet zo heel erg veel vanaf.. Don't let it get you.. *knuffel* Laura
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is een bekend feit dat alcohol slecht is voor je. Zowel lichamelijk als psychisch. Het lichamelijke aspect mag duidelijk zijn, de psychische aspect is voor iedereen anders. Voor de meeste mensen zal het zo zijn dat het, zoals je zelf al aangeeft, een verzachter voor bepaalde gevoelens is. Dit heeft psychisch gezien een averechts effect; in plaats van dat je iets doet aan / luistert naar je gevoelens drink je ze weg. Belangrijk is de oorzaak na te gaan, te luisteren naar jezelf en aan problemen te werken. |
![]() |
|
Je moet niet zoveel zuipen
![]() Ach, ik drink ook iedere dag en leef er goed mee. Niks aan de hand drinken is goed voor de ontstressing. M'n ouders vonden dat ik een alcohol probleem had en misschien was dat ook wel zo maar heb er niks mee. Dus drink gewoon lekker door en maak je niet druk er komt wel een tijd dat je wat minder gaat drinken. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien de alcohol door iets anders vervangen? Of heb je echt dat aangeschoten gevoel nodig? Citaat:
Niet dat ik mij er zelf aan hou, maar ja :/ |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() En ik weet eigenlijk niet of ik dat gevoel echt nodig heb, misschien heb ik mijzelf dat voortdurend verteld, ik voel het zo op dit moment niet echt. Ik vind het nog steeds wel een fijn gevoel, maar het begint een beetje door te slaan, als ik alcohol tot mijn beschikking heb lijkt het steeds meer en meer om het drinken te gaan, niet om het gevoel dat het geeft. Meer en meer de hang naar het blijven drinken ![]() Citaat:
|
![]() |
|
|