Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 19:02
Zarya
Zarya is offline
Voor hen die het zijn: hoe bevalt het?

En voor het die een relatie hebben: missen jullie het?

Ik mis het namelijk wel heel erg, en ik vroeg me af of ik de enige ben of dat het normaal is ofzo..
Oud 24-04-2005, 19:07
Muchacha
Muchacha is offline
Is pas nog heropend... *check*
Sorry
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dan stel ik voor dat we dat andere topic omhoog schoppen en dit keer wél in leven houden!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:16
Zarya
Zarya is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 24-04-2005 @ 20:07 :
Is pas nog heropend... *check*
Sorry
Nou, dit is meer voor de andere kant ervan. Dus niet zozeer voor alle mensen die een vriend(in) willen, maar voor de mensen die het vrijgezel zijn missen.
Ik vond alleen dat ik de single mensen onder ons niet achterwege kon laten, dus vroeg ik ook ff naar hun ervaringen
Oud 24-04-2005, 19:21
Verwijderd
Ik ben geen vrijgezel, en ik mis het ook echt niet. Lijkt me ook gek Ik heb alles wat ik zou hebben wanneer ik alleen zou zijn, máár daarnaast nog veel meer
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vraag me altijd af waarom mensen die een relatie hebben, zeuren dat ze het vrijgezel-zijn missen. Ten eerste: wat is er beter aan het vrijgezelle leven dan aan een leven met een relatie? Moet je iets laten voor je relatie dan? Ten tweede: als je er zo mee zit, waarom maak je het dan niet uit?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2005 @ 20:21 :
Ik ben geen vrijgezel, en ik mis het ook echt niet. Lijkt me ook gek Ik heb alles wat ik zou hebben wanneer ik alleen zou zijn, máár daarnaast nog veel meer
ja, precies
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oud 24-04-2005, 20:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-04-2005 @ 20:22 :
Ik vraag me altijd af waarom mensen die een relatie hebben, zeuren dat ze het vrijgezel-zijn missen. Ten eerste: wat is er beter aan het vrijgezelle leven dan aan een leven met een relatie? Moet je iets laten voor je relatie dan? Ten tweede: als je er zo mee zit, waarom maak je het dan niet uit?
Tsja, dan hebben ze een kloterelatie maar zijn ze te lui om het uit te maken ofzo.
Oud 24-04-2005, 20:57
Gothic
Gothic is offline
Ik ben geen vrijgezel, al bijna 3 jaar niet meer. Opzich bevalt het, heb een redelijk vrije relatie, zie hem niet zo vaak, dus dat scheelt. Wel ff een dipje gehad, verliefd op iemand anders geworden, maar is toch weer goed gekomen, we beseften dat het nog geen tijd was om zonder elkaar door te gaan. Nu gaat het gewoon goed, het is leuk zoals het gaat, maar hoe lang het nog duurt, geen idee. Vrijgezel zijn ben ik al heel lang niet geweest en is ook best leuk, de hoop, de spanning, het nieuwe ... maakt me eigenlijk weinig uit.
Oud 24-04-2005, 20:58
Verwijderd
ik ben nu vrijgezel. en ik vind het vreselijk. het is nu namelijk 3,5 week uit na bijna 2 jaar samen. ik mis hem. maar hij wil niet meer. en dat doet zo vreselijk veel pijn.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Omdat je het ook allebei kunt/wil hebben?
Oud 24-04-2005, 21:05
Verwijderd
sinds een jaar vrijgezel, en het bevalt me prima.
met niemand behalve mezelf rekening houden.
wat er verder op mijn pad komt zie ik allemaal wel, ik ben iig niet op zoek
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik voel (mee met) Nattigheid....

Mja, single mio.
Afgezien van de lente (kriebelende hormoontjes enzo) heb ik er geen last van.
Maar je (leven) stompt er gigantisch vanaf.
Wat ik mis zijn de hoge pieken en diepe dalen waar je op over/doorheen surft als je je op de diepe oceaan van de liefde begeeft

Maar momenteel ben ik dus meer n tevreden stuurman die aan wal staat.
Met n biertje in zn hand.

*die optima post hieronder zegt t duidelijker

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:09
Optima
Optima is offline
vrijgezel

Het is niet dat ik ab-so-luut geen relatie meer wil, en ik mis het ook wel, als ik aan de leuke dingen denk, zoals een maatje hebben, iemand die veel om je geeft, en die er in feite altijd voor je is, of gewoon iemand die je op kunt bellen om bij je te blijven slapen, en tegenaan te kruipen.

IK heb er alleen echt geen TIJD voor. Een relatie kost veel tijd en kent ook veel narigheid. Ik studeer en werk, en heb in feite maar 2 dagen in de week om een relatie in stand te houden. Dat werkt niet, en daarom kies ik voor een vrijgezel leven. OP zich bevalt het heel goed, behalve dat vluchtige contacten soms je hoop op een vaste relatie doen vervagen, en je wereldbeeld wat meer verhard, dan verromantiseerd
Oud 24-04-2005, 21:10
WolterB
WolterB is offline
Ben ruim een half jaar vrijgezel. Bevalt ergens wel, ergens niet.
Ik zie wel hoe t loopt allemaal
Oud 24-04-2005, 21:12
Verwijderd
ik bedenk me ineens dat het leuk is om een vrijgezellen meeting te houden, wie weet loop je zomaar ineens iets tegen het lijf
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:17
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 24-04-2005 @ 22:12 :
ik bedenk me ineens dat het leuk is om een vrijgezellen meeting te houden, wie weet loop je zomaar ineens iets tegen het lijf
Lijkt me niet, ten eerste is t niet 'zomaar'.
Op een d&a meeting loop je 'zomaar' tegen singles aan.
Op een singles meeting loop je 'zomaar' tegen een d&a'er aan
Lijkt me wat geforceerd.

Ten tweede doet het nogal 'desperate' aan.
Kan je natuurlijk gewoon schijt aan hebben of er niet mee eens zijn,
overrichter zake huiswaarts keren doet dan ook geen goed
Oud 24-04-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 24-04-2005 @ 22:17 :
Lijkt me niet, ten eerste is t niet 'zomaar'.
Op een d&a meeting loop je 'zomaar' tegen singles aan.
Op een singles meeting loop je 'zomaar' tegen een d&a'er aan
Lijkt me wat geforceerd.

Ten tweede doet het nogal 'desperate' aan.
Kan je natuurlijk gewoon schijt aan hebben of er niet mee eens zijn,
overrichter zake huiswaarts keren doet dan ook geen goed
ja als jij er zo over denkt, ik zit anders in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:33
Verwijderd
Ik mis relaties niet, ik heb er geen behoefte aan en vind het prima vrijgezel te zijn. Ik heb het niet zo op verplichtingen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben al meer dan een jaar niet meer vrijgezel en ik mis het ook totaal niet. Ik zie mijn vriend gemiddeld ook maar twee weekenden per maand dus de rest van de tijd kan ik helemaal doen waar ik zin in heb dus ik ben wel heel erg vrij. Als ik mijn vriend dan zie dan wil ik ook al mijn tijd aan hem besteden, dat doe ik dan ook met plezier.
Oud 24-04-2005, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Omdat monogamie je niet bevalt?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 21:46
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 22:33 :
Ik mis relaties niet.....Ik heb het niet zo op verplichtingen.
Als jouw verleden relaties altijd dingen brachten die je als (negatieve) verplichtingen ziet dan zullen ze wel niet geweldig verlopen zijn (?).
T enige dat relaties onvermijdelijk met zich meebrengen zijn verantwoordelijkheden.
En daar kan je 'het niet zo op hebben' ja....
Oud 24-04-2005, 21:54
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 24-04-2005 @ 22:46 :
Als jouw verleden relaties altijd dingen brachten die je als (negatieve) verplichtingen ziet dan zullen ze wel niet geweldig verlopen zijn (?).
T enige dat relaties onvermijdelijk met zich meebrengen zijn verantwoordelijkheden.
Ik vraag me sowieso altijd af wat voor verplichtingen mensen het over hebben. Je mag niet vreemdgaan, nee.. maar als je dat niet voor je relatie kan opbrengen, vraag ik me af wat er mis is met je relatie. En oh god, je moet hem/haar af en toe zien/aandacht geven. Stel je voor!

Nah, maar serieus.. ik snap dat niet zo goed.
Oud 24-04-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 24-04-2005 @ 22:54 :
Ik vraag me sowieso altijd af wat voor verplichtingen mensen het over hebben. Je mag niet vreemdgaan, nee.. maar als je dat niet voor je relatie kan opbrengen, vraag ik me af wat er mis is met je relatie. En oh god, je moet hem/haar af en toe zien/aandacht geven. Stel je voor!

Allemaal nieuwe mensen leren kennen en ook nog eens vriendelijk bejegenen. Dat is tenminste mijn grootste 'probleem' ermee: ik ken genoeg mensen, ik heb helemaal geen behoefte aan een dubbele groep.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 22:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-04-2005 @ 23:03 :
Allemaal nieuwe mensen leren kennen en ook nog eens vriendelijk bejegenen. Dat is tenminste mijn grootste 'probleem' ermee: ik ken genoeg mensen, ik heb helemaal geen behoefte aan een dubbele groep.
Daar heb ik nooit zoveel last van. Maar ik kan me voorstellen dat, als je daar wel last van hebt, het ook echt een nadeel is
Oud 24-04-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 24-04-2005 @ 22:46 :
Oh, ik had best plezier, maar zoals de Engelsen zeggen for the time being. Ik ben dan snel verveeld en ontdek bij mezelf dat andere mensen ook wel heel leuk zijn.

Citaat:
grl schreef:
Dat hoeft ook niet. Ik snap op mijn beurt ook niet dat mensen het leuk vinden om jarenlang bij dezelfde persoon willen blijven, op hun twintigste lekker willen inkakken in een burgerlijk appartementje en de rest van hun leven al weten dat ze elke ochtend naast diezelfde kop wakker worden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:30
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Verplichtingen die je jezelf oplegt zijn over t algemeen t moeilijkst om mee te leven

Maar verkies je vrijgezel zijn dan ook boven korte relaties?
Oud 24-04-2005, 22:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb bijna 2 jaar een vriend en mis het vrijgezellenleven niet echt. maar het is vaak als ik met vriendinnen ga stappen en kom ik een discotheek jongens tegen en maak praatje enzo, dan denk ik altijd 'Goh, wat ben ik blij met mijn vriend'. ik zou het echt kut vinden als het uitging. dan zou ik mijn maatje wel missen, we hebben altijd zoveel lol.
Oud 24-04-2005, 22:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 23:26 :
Dat hoeft ook niet. Ik snap op mijn beurt ook niet dat mensen het leuk vinden om jarenlang bij dezelfde persoon willen blijven, op hun twintigste lekker willen inkakken in een burgerlijk appartementje en de rest van hun leven al weten dat ze elke ochtend naast diezelfde kop wakker worden.

Tja, dat is een keuze die veel mensen maken.
Oud 24-04-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 24-04-2005 @ 23:30 :
Verplichtingen die je jezelf oplegt zijn over t algemeen t moeilijkst om mee te leven

Maar verkies je vrijgezel zijn dan ook boven korte relaties?
Niet als het korte relaties zijn van het soort heftige verliefdheid, heftige romance, heftige seksrelatie en dergelijke.

Ik heb het niet zo op serieuze dingen. Als het ontmoeten van de ouders onvermijdelijk wordt ben ik niet thuis.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Oud 24-04-2005, 22:36
Verwijderd
Nee, ik ben geen vrijgezel. Ik kan daar ook helemaal niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 22:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 23:26 :

Hehe, maar dat hoeft niet ook niet per se.
Oud 24-04-2005, 22:51
Roos
Roos is offline
Ik ben niet vrijgezel en dit bevalt me uitstekend (anders was ik wel vrijgezel geweest).
Soms heb ik het idee dat vrijgezel-zijn leuker is, omdat al mijn vriendinnen wel vrijgezel zijn, maar waarom weet ik eigenlijk niet, want we gaan gewoon gezellig uit en ik hoef niets te laten omdat ik niet-vrijgezel ben (behalve vreemdgaan natuurlijk maar dat wil ik ook niet op dit moment!).
Oud 24-04-2005, 23:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-04-2005 @ 21:56 :
Tsja, dan hebben ze een kloterelatie maar zijn ze te lui om het uit te maken ofzo.
Dat ken ik van vrienden!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2005 @ 21:58 :
Omdat je het ook allebei kunt/wil hebben?
Waarom zou je allebei willen? Waarom zou je én vrijgezel willen zijn én een relatie willen hebben? Zoals ik al eerder vroeg: moet je iets laten voor je relatie, wat je wel kon toen je vrijgezel was? Dan zit er volgens mij iets fout in de relatie. Zo niet: dan is er toch ook geen probleem? (Alleen maar nieuwsgierigheid, hoor)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morgan schreef op 24-04-2005 @ 22:38 :
Omdat monogamie je niet bevalt?
Vandaar mijn vraag: waarom maak je het dan niet uit?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 08:07
Verwijderd
Ik ben nu een maand of 9 vrijgezel. In de tussentijd wel een vakantievriendje gehad, een een jongen die vond dat we een relatie hadden, en anderhalve dag later vond ie weer van niet. Dus die tel ik niet mee.

Ik begin het hebben van een vriend wel steeds meer te missen. Niet omdat ik perse een vriend wil, maaromdat ik de liefde, de steun, de aanhankelijkheid enzo mis. Want die is absoluut anders als de steun etc die je van een gewone vriend of vriendin krijgt..
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 08:22
Kreator
Kreator is offline
Echt fucking geweldig. Links en rechts er op los batsen maar toch vrijheid.
Oud 25-04-2005, 08:30
zeep007
zeep007 is offline
ik ben nu bijna een jaar geen vrijgezel meer. Dit bevalt me goed. Ik ben van mening dat ik een erg goede relatie heb. Ik heb veel lol, we hebben dezelfde vrienden en we zijn beste vrienden en houden superveel van elkaar. Dit heb ik dan ook nog nooit eerder in deze vorm gehad.

Ik mis het vrijgezellebestaan bijna niet. Als je vrijgezel bent en je bent verliefd op iemand dan heb je die spanning, is alles nieuw en geweldig. Dat is het enige wat ik soms mis. Maar ja, als je nooit ergens aan begint dan blijf je bij die kortstondige contacten en krijg je nooit een serieuze relatie en was ik nooit waar ik nu ben.
Dus ben happy met niet vrijgezelle bestaan!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 08:45
Mennuz
Mennuz is offline
Ik ben vrijgezel
Een relatie heeft bij mij nooit echt gewerkt, ik ben gewoon geen relatieman geloof ik. Soms mis ik het wel, want ja, er zitten ook verdomt goede momenten tussen, maar op een gegeven moment slaat de stress oid toe (slechte relaties in het verleden).
Ben nu vrijgezel, naja, bevalt me best opzich.
Hoewel als ik een leuk meisje zou tegenkomen ik niet zoiets heb dat ik er niet mn vrijgezellenbestaan voor zou willen opgeven.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 00:15 :
Vandaar mijn vraag: waarom maak je het dan niet uit?
Omdat het heerlijk is de zekerheid hebben van een vriend die van je houdt en dat je niet alleen bent en het ook heerlijk is om af en toe ff die spanning te voelen bij een ander, omdat vreemdgaan eigenlijk niet mag. Die spanning verdwijnt namelijk in een relatie en die kun je weer ondergaan door ff vreemd te gaan...
Oud 25-04-2005, 09:39
horny_devil
horny_devil is offline
wil nooit meer van mn ventjuh af!!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:46
U*NiQ
U*NiQ is offline
Ik ben vrijgezel en vind er helemaal niks aan.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2005 @ 22:33 :
Ik mis relaties niet, ik heb er geen behoefte aan en vind het prima vrijgezel te zijn. Ik heb het niet zo op verplichtingen.
Ja, een relatie is natuurlijk per definitie een verplichting

Verder sluit ik mij aan bij Andijvie: ik heb alles wat ik zou hebben als ik single zou zijn, én meer.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-04-2005 @ 10:47 :
Ja, een relatie is natuurlijk per definitie een verplichting

Verder sluit ik mij aan bij Andijvie: ik heb alles wat ik zou hebben als ik single zou zijn, én meer.
Dat is natuurlijk je reinste lulkoek. Een relatie brengt per definitie verplichtingen met zich mee, aangezien je partner monogamie van je eist.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2005 @ 10:51 :
Dat is natuurlijk je reinste lulkoek. Een relatie brengt per definitie verplichtingen met zich mee, aangezien je partner monogamie van je eist.
Ja, natuurlijk, maar voor de rest hoeven er geen verplichtingen aan te zitten. Ik vond dat nare man het zo vervelend deed klinken. Overigens hoeft je partner natuurlijk geen monogamie van je te eisen, een open relatie is ook een relatie, maar dat gebeurt vrij weinig volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-04-2005 @ 10:56 :
Ja, natuurlijk, maar voor de rest hoeven er geen verplichtingen aan te zitten. Ik vond dat nare man het zo vervelend deed klinken. Overigens hoeft je partner natuurlijk geen monogamie van je te eisen, een open relatie is ook een relatie, maar dat gebeurt vrij weinig volgens mij.
Dat klopt, maar een open relatie is dan ook geen echte relatie, aangezien het alleen werkt als beide partijen niets voor elkaar voelen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 10:29
Pixxa
Pixxa is offline
Als je een beetje een vrije relatie heb moet et toch geen probleem zijn om graag vrijgezel te willen zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten