Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 18:14
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Donderdag 3 februari heeft zuivelproducent Campina een nieuwe variatie op vlees geďntroduceerd: Valess. Valess, sinds maandag 7 februari in het schap van de supermarkt te vinden, is bereid uit verse zuivel en voedingsvezels, en bevat minder vet en relatief meer meervoudig onverzadigde vetzuren dan vlees.

Met Valess komt Campina tegemoet aan de wens van veel vleesetende Nederlanders om gezond en minder vlees te eten, mits er een gemakkelijk maar vooral lekker alternatief voorhanden is. Tot nu toe was dit laatste een probleem voor vleeseters.

Valess ziet eruit als een stukje vlees, is lekker (goed gekruid!) en gezond en biedt daarom een gemakkelijke en verantwoorde variatie op vlees. Het assortiment bestaat uit filets, roerbakblokjes en mini's, allemaal vetarm (4%): voldoende variatie dus om lekker én snel een gezonde maaltijd op tafel te zetten.

Voor wie meer informatie wil is een bezoek aan www.valess.nl de moeite waard. Ook hebben ze meteen een paar lekkere recepten op de site vermeld.

Myzelf lijkt dit best lekker, op de reclame vond ik het er ook lekker 'licht' uit zien, dus ik ga dit zeker een keer proberen .
Wat vinden jullie?
Oud 12-04-2005, 18:44
Verwijderd
ik vond de mediterreane schijf wel lekker al smaakte hij precies als een mediterreane quorn burger, dus echt vernieuwend is het niet. De structuur is wel anders, het lijkt op de structuur van mager varkensvlees.
De roerbakblokjes zijn ook wel oke... eigenlijk smaken die ook naar quornblokjes.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:03
TIEN
TIEN is offline
zitten er dan ook dezelfde voedingsstoffen in net als in vlees, die je zeg maar nodig hebt??
lijkt me ook wle lekker aangezien ik niet zo heel graag vlees eet!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:14
Balance
Balance is offline
Ik heb die ene geprobeerd waar 6 kleine stukjes in de verpakking zitten. bah wat was dat vies!
Het had een of ander chemisch smaakje, of aangebakken, of... ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Niet lekker in ieder geval.

Overigens wist ik bij het proeven nog niet dat het een vleesvervanger was, dus m'n mening was dus niet daardoor al bevooroordeeld.
Oud 12-04-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
TIEN schreef op 12-04-2005 @ 20:03 :
zitten er dan ook dezelfde voedingsstoffen in net als in vlees, die je zeg maar nodig hebt??
lijkt me ook wle lekker aangezien ik niet zo heel graag vlees eet!
ja, zitten dezelfde voedingsstoffen in als in vlees. Veel eiwit en er is vitamine b12 aan toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:31
Verwijderd
ik vond het vleesje erg tegen vallen, zat niet echt een smaak aan, had dan wel de naturelle variant
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:36
Boogie
Boogie is offline
Ik heb laatst volgens mij ook zoiets gehad in een gerecht. Gemarineerd in ketjap is het een verrijking van je maaltijd, als je het vegetarisch wilt houden. Dat waren allemaal kleine blokjes, die rechtsonder op het plaatje.

ps: ik ben een groot vleeseter normaal gezien.
Oud 12-04-2005, 21:36
Bloem
Bloem is offline
Ik heb de mediterrane schijf geprobeerd, en die vond ik heel erg lekker De naturel stukjes liggen in de vriezer, maar die heb ik nog niet geproefd.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:46
100%hallal
100%hallal is offline
ik vind het lekker, alleen is het schandelijk duur
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:44
Vice
Vice is offline
Jammer dat het bestaat uit zuivel.
Oud 13-04-2005, 01:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-04-2005 @ 00:44 :
en ei
Oud 13-04-2005, 01:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-04-2005 @ 20:24 :
ja, zitten dezelfde voedingsstoffen in als in vlees. Veel eiwit en er is vitamine b12 aan toegevoegd.
Volgens mij zit er geen ijzer in valess. Dat zit toch wel in vlees. Maar goed daar wordt het ook niet goed opgenomen Dus dan hoeft het ook niet in valess
Oud 13-04-2005, 14:35
Verwijderd
Ik heb net van mijn moeder een valess gepaneerde schnitzel gekregen om te proberen. Mijn vader (vegetarier) vind het teveel naar vlees smaken dus die hoefde hem niet meer.

Ik ben benieuwd. Zelf ben ik pas een paar dagen officieel vegetarier, maar daarvoor at ik al een tijd zowat geen vlees meer.
Ik ben overigens niet van plan vaak vleesvervangers te kopen omdat ik het stukje vlees niet mis en het toch best prijzig is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:45
Verwijderd
Ik heb een naturel filet-ding geprobeerd ('k kreeg het voorgeschoteld van mijn 'schoonmoeder', het zijn daar allemaal verstokte vleeseters...) en ik vond het echt NIET lekker. Veel te zout en het plakt heel vies tussen je tanden maar dat zal wel de vleesstructuur zijn ofzo .

Misschien smaakt die gekruide anders maar voor mij hoeft het in ieder geval niet meer
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:51
Verwijderd
De marketing is goed (wat verwacht je ook anders van een bedrijf als Campina?), dat is, denk ik, vooral het succes van dit product (ik neem aan dat het een succes is omdat iedereen erover praat). Bijzonder is dit soort dingen namelijk al jaren niet meer, overigens zal ik het niet proberen omdat ik geen melkproducten nuttig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:17
ikkuh15
ikkuh15 is offline
is echt lkker!
alleen ben vegetarisch en mij smaken sommige een beetje te vleesachtig !
Dus zeker lkker als je niej vega bent
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:03
Phlox
Phlox is offline
IK heb het niet zo op vegetarische schijven etc., misschien dus maar eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:17
Verwijderd
Ik had de gepaneerde en hij smaakt idd zowat als vlees....wel lekker en korkant maar ik hou eigenlijk niet zo van als het precies als vlees smaakt, geef mij maar een groente burger oid.

Oh en ik vond hem ook niet te zout (ik hou van zout) en het plakte ook niet, was juist wel lekker luchtig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:07
Love_Fulfilled
Hoeveel kost zo'n vleesie nou eigenlijk?
Oud 13-04-2005, 20:13
Mara
Mara is offline
Ik vind 't nogal prijzig. Misschien probeer ik 't een keer als 't in de reclame is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 13-04-2005 @ 16:17 :
is echt lkker!
maar als je enkel vegetarisch bent omdat je het eten van vlees zielig vindt voor de dieren die ervoor worden afgemaakt, dan maakt het toch niks uit dat dit naar vlees smaakt?
Er wordt geen dier voor geslacht en toch bereik je dezelfde smaak: das dan toch alleen maar mooi?
Oud 13-04-2005, 21:54
Skilly
Skilly is offline
Ik heb het nog niet geproeft. Maar ik zal het 1 van deze dagen zeker gaan proberen. Naar wat smaakt het eigenlijk: vlees of naar groente?
Oud 13-04-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 13-04-2005 @ 21:46 :
maar als je enkel vegetarisch bent omdat je het eten van vlees zielig vindt voor de dieren die ervoor worden afgemaakt, dan maakt het toch niks uit dat dit naar vlees smaakt?
Er wordt geen dier voor geslacht en toch bereik je dezelfde smaak: das dan toch alleen maar mooi?
Maar daarom is dat nog wel griezelig, iets eten wat erg op vlees lijkt, maar plantaardig is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 23:42
Verwijderd
Wel heel erg uiteenlopende meningen hier Ik moet het zelf nog eens proberen...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2005, 12:24
Love_Fulfilled
Citaat:
Skilly schreef op 13-04-2005 @ 22:54 :
Ik heb het nog niet geproeft. Maar ik zal het 1 van deze dagen zeker gaan proberen. Naar wat smaakt het eigenlijk: vlees of naar groente?
Vlees natuurlijk.
Oud 14-04-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 14-04-2005 @ 13:24 :
Vlees natuurlijk.
Niet echt, imo. Ook niet naar groenten want daar is het ook niet van gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:25
strafcorner
strafcorner is offline
Omdat er nog steeds gebruik gemaakt wordt van bio industrie zuivel nog niet geprobeerd...
Oud 25-04-2005, 17:40
Flowerless
Flowerless is offline
Ik vind het heel vies.. juk

Maar me broer en moeder vonden het wel lekker, smaakte bijna als kip...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:47
Verwijderd
ik vonnet echt wel lekker, en t voordeel is, dat t ook langer houdbaar is dan vlees (ik ken mezelf, laat alles in me koelkast wegrotten)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 09:50
DruppelDrup
DruppelDrup is offline
wij hebben het hier thuis geprobeerd.
maar ik vindt het echt niet lekker
Ze zijn zo droog en smaakt nergens na en de na smaak is goor
Oud 26-04-2005, 16:49
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
DruppelDrup schreef op 26-04-2005 @ 10:50 :
wij hebben het hier thuis geprobeerd.
maar ik vindt het echt niet lekker
Ze zijn zo droog en smaakt nergens na en de na smaak is goor
idd, na twintig keer kauwen kan je het nog niet wegslikken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:35
Daevrem
Daevrem is offline
Ik vind het ook teveel op vlees lijken om het te proberen.

Je hebt ook van die groentenburgers waar de stukjes wortel, mais en doperwten enzo kunt zien. Veel fijner eten.
Oud 03-05-2005, 23:02
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Vleesvariatie van zuivel. Ik werk zelf op de versafdeling van een supermarkt, en heb op zaterdag de hele zuivelafdeling onder mijn hoede. Daarna ga ik bij vlees enzo werken. En dan zie ik die dingen liggen. Vleesvariatie van zuivel? Wat heb je dan voor je liggen? Vlahamburgers, yoghurtkipfilets en kwarkbiefstukje? Nee, ik vraag me toch af hoe ze het voorelkaar hebben gekregen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 23:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 04-05-2005 @ 00:02 :
Vleesvariatie van zuivel. Ik werk zelf op de versafdeling van een supermarkt, en heb op zaterdag de hele zuivelafdeling onder mijn hoede. Daarna ga ik bij vlees enzo werken. En dan zie ik die dingen liggen. Vleesvariatie van zuivel? Wat heb je dan voor je liggen? Vlahamburgers, yoghurtkipfilets en kwarkbiefstukje? Nee, ik vraag me toch af hoe ze het voorelkaar hebben gekregen...
Hoe ze het hebben gemaakt? Nou heel simpel hoor. Je neemt de eiwitten uit melk. Het vocht haal je eruit etc. Dan krijg je denk een soort melkpulp. Daar gooi je wat kruiden door en wat ei. En je hebt een stevige vlezige bite.
Oud 04-05-2005, 00:15
Ilsuuuh
Ilsuuuh is offline
et is vies vlees....(nee het is geen vlees)
het smaak naar niks et is bitter en et smaak gewoon naar aardappelen die veelste kort gebakken zijn.... et is dus gewoon een but iets.....
Oud 04-05-2005, 00:34
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 13-04-2005 @ 16:17 :
is echt lkker!
Wat maakt het nou uit dat het naar vlees smaakt?
Het is GEEN vlees... dus waarom zou dit in strijd zijn met jouw vegetarierschap?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:53
REIE
REIE is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-04-2005 @ 02:03 :

Citaat:
Vice schreef op 13-04-2005 @ 00:44 :
en ei
en melk
Oud 04-05-2005, 16:01
Verwijderd
Goh wat veel negatieve reacties, ik vond het wel lekker. Maar heb het wel zelf nog wat op smaak gebracht.. maar vind het erg duur hoor
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:08
Breg
Breg is offline
ik vind het wel lekker, en ik heb eigenlijk geen idee hoe duur het is omdat mn moeder het koopt
Oud 04-05-2005, 17:40
Love_Fulfilled
Citaat:
Cassiopeia schreef op 04-05-2005 @ 17:01 :
Goh wat veel negatieve reacties, ik vond het wel lekker. Maar heb het wel zelf nog wat op smaak gebracht.. maar vind het erg duur hoor
Ik vind het absurd duur..
Oud 04-05-2005, 18:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
REIE schreef op 04-05-2005 @ 16:53 :
en ei

en melk
[/QUOTE]

Dat is dubbelop
Oud 04-05-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 04-05-2005 @ 18:08 :
ik vind het wel lekker, en ik heb eigenlijk geen idee hoe duur het is omdat mn moeder het koopt
Ik dacht €2,50 voor twee stukjes...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-05-2005 @ 01:34 :
Wat maakt het nou uit dat het naar vlees smaakt?
Het is GEEN vlees... dus waarom zou dit in strijd zijn met jouw vegetarierschap?
Als je vlees smerig vind en je eet het niet, ben je ten eerste een vegetariër en ten tweede is het dan jammer dat vleesvervangers naar vlees smaken

Mij lijkt het me drie keer niets, maar misschien komt dat omdat ik tofu naar smakeloos snot vind smaken.
Wel een leuk product overigens, als voedingsmiddelentechnoloog-in-spé zijnde
Oud 04-05-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 04-05-2005 @ 20:10 :

Mij lijkt het me drie keer niets, maar misschien komt dat omdat ik tofu naar smakeloos snot vind smaken.
het is niet van soja gemaakt en smaakt ook niet als tofu.
Ik heb pas weer die krokante schnitzels gehaald van Valess en vind ze echt wel te eten als je het korstje lekker krokant bakt. Tofu vind ik ook wel lekker in ketjap gemarineerd.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-05-2005 @ 20:10 :
Als je vlees smerig vind en je eet het niet, ben je ten eerste een vegetariër en ten tweede is het dan jammer dat vleesvervangers naar vlees smaken

Wel een leuk product overigens, als voedingsmiddelentechnoloog-in-spé zijnde
Als je vegetarier bent gaat het om het principe dat je geen vlees eet... Wat maakt het dan uit dat het naar vlees smaakt?
Als je geen vlees lust is het jammer, maar dan zijn er zat andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 12-04-2005 @ 19:14 :

Wat vinden jullie?
Brr... Ik vind het enorm smerig.

En of ik ben heel erg vergeten hoe vlees ed smaakt of het smaakt er echt niet naar...in mijn gedachten smaakt vlees ed iig alles behalve naar die Valessdingen. (Niet dat me dat wat interesseert...maar goed. )

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 22:00
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik ga het morgen proberen..

volgende dag.. hmm vond het opzich wel lekker maar andere vleesvervangers waren lekkerder.

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:08
biep
biep is offline
Ik vind het superrrrr lekker!
nu al verslaafd
Oud 08-05-2005, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 04-05-2005 @ 20:48 :
Tofu vind ik ook wel lekker in ketjap gemarineerd.
mijn vader eet tofu ook altijd met 'sambal ketjap'
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 07:35
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Danique schreef op 04-05-2005 @ 20:48 :
het is niet van soja gemaakt en smaakt ook niet als tofu.
Weet ik, maar ik be bevooroordeeld wat betreft vlees vervangers.
Reageren

Regels voor berichten