Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2002, 18:57
lady of the dark
lady of the dark is offline
Welke musical vinden jullie de beste allertijden? Ik twijfel tussen sunset boulevard, jekyll and hyde en chess.
Oud 16-02-2002, 08:07
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Dat is voor mij niet zo moeilijk, ik ga meteen voor Elisabeth
Oud 16-02-2002, 09:45
Deugenietje
Deugenietje is offline
Les Misérables vond ik heel mooi
Oud 18-03-2002, 15:27
*Floortje*
*Floortje* is offline
Van de musicals die ik heb gezien, vond ik Chicago écht goed! Was ik nog dagen van in de wolken
Oud 19-03-2002, 17:36
Verwijderd
Hoi,

Voor mij is dat dan toch wel Fame.

Liefs Marleen

Oud 19-03-2002, 20:21
belthazor
belthazor is offline
Ik zou toch zeggen Elisabeth... Het is de BESTE musical die ik ooit heb gezien...

xxx Ivo
Oud 26-03-2002, 18:50
dclover
dclover is offline
Aida, zonder twijfel
Oud 26-03-2002, 19:14
Krayzie
Krayzie is offline
Miss saigon, vond ik echt heel mooi, verder heb ik annie, chicago, fame, saturday night fever en nog was onbekende musicals gezien!
Oud 27-03-2002, 15:29
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
dclover schreef:
Aida, zonder twijfel

idd
Oud 28-03-2002, 12:17
the exploding boy
the exploding boy is offline
the rocky horror picture show

briliant is ie gewoon
Oud 28-03-2002, 14:48
independancy wanted
independancy wanted is offline
Mogen Rock-Musicals ook? Ik vond persoonlijk "Tommy" tamelijk vet
Oud 28-03-2002, 16:34
scala
scala is offline
kheb geen beste musical allertijden omdat ik nie kan kiezen bovendien zijn ze meestal allemaal koel en kan je ze niet echt vergelijken qua verhaal enzow. Kbedoel aida is wat anders dan hair en verder heb ik er gwoon nog te weinig gezien d'r zijn er zoveel
Oud 04-04-2002, 21:12
roosjuh
roosjuh is offline
aida zonder enige klein twijfeltje. die musical is echt magies. ben al 4 keer geweest
Oud 05-04-2002, 16:35
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
roosjuh schreef:
aida zonder enige klein twijfeltje. die musical is echt magies. ben al 4 keer geweest
35 keer, zeg maar dat ik gek ben
Oud 05-04-2002, 21:24
Mysticus
Mysticus is offline
Naar een uitvoering van Jesus Christ Super Star geweest. Blijf het mooie liedjes vinden.
Oud 06-04-2002, 16:08
Verwijderd
Ik heb niet alle musicals gezien, dus een echt duidelijke mening heb ik er niet over. Maar ik zal het proberen..

Die ik gezien heb: Aida, Evita.
Om zelf te doen: Grease, Jesus Christ Superstar, Evita, Fame.

Maar ik vind Hair, Cats, Elisabeth etc. ook allemaal leuk..*zucht*

En qua films vond ik dan Dancer in The Dark ook weer erg goed, en ook weer Evita, en ook weer Grease, en..en..

Ik ben musicalverslaafd.
Oud 08-04-2002, 17:51
Slettelina *
Slettelina * is offline
elisabeth
was er twee keer heen geweest.....
Oud 10-04-2002, 16:58
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
GREASE!!!!!!!

Rent, Elisabeth, CHICAGO, Fame
Oud 10-04-2002, 18:45
Field
Field is offline
wat d8 je van Miss Saigon?

grease was ook wel top....
Oud 10-04-2002, 22:43
scala
scala is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Ik heb niet alle musicals gezien, dus een echt duidelijke mening heb ik er niet over. Maar ik zal het proberen..

Die ik gezien heb: Aida, Evita.
Om zelf te doen: Grease, Jesus Christ Superstar, Evita, Fame.

Maar ik vind Hair, Cats, Elisabeth etc. ook allemaal leuk..*zucht*

En qua films vond ik dan Dancer in The Dark ook weer erg goed, en ook weer Evita, en ook weer Grease, en..en..

Ik ben musicalverslaafd.
me2!
idd van die musicals waar je je helemaal kunt uitleven zijn gaaf om te doen, ik heb een x hair gedaan, dat was echt heel gaaf=)
grease deed een andere groep destijds, echt koel met kuifen etc En Fame lijkt me helemaal geweldig....ik baal nog steeds dat d'r geen nederlandse cd van is...
Dan heb je het andere soort musical, zoals aida, elisabeth en the panthom of the opera, dat is gwoon indrukwekkend, net als een film leef je helemaal mee..
Oud 11-04-2002, 20:12
Frida
Frida is offline
qua film inderdaad Dancer in the dark....
Oud 12-04-2002, 17:36
darkmark666
darkmark666 is offline
jesus christ superstar
Oud 13-04-2002, 12:44
Balance
Balance is offline
elizabeth en rex
Oud 16-04-2002, 18:03
Bluesummers
Bluesummers is offline
Elizabeth, zeker weten
Oud 17-04-2002, 20:25
Verwijderd
Elisabeth, geen twijfel. Jee heb nog nooit een c.d. zoveel gedraait als die

Cats vind ik trouwens ook heel erg leuk! En ik baal nog steeds dat ik miss Saigon niet heb gezien.
Advertentie
Oud 24-04-2002, 14:38
koekiemonsteres
koekiemonsteres is offline
aida. geen twijfel echt niet.
Oud 24-04-2002, 16:32
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Miss Saigon..heb ik in Engeland gezien
Oud 26-04-2002, 20:53
femme
femme is offline
Aida natuurlijk... was echt te gek.. maar kvond de Phantom ook heel mooi... maar kga toch voor Aïda..
Oud 29-04-2002, 20:58
Guitar-master
Guitar-master is offline
Ik wou ff zeggen dat als je echt wilt genieten van een fantastische musical, dan ga je naar Starlight Express. Dit is een fantastische musical waarin alle spelers op skates zijn. je moet hiervoor wel naar Lonen, maar dat is het het waard

Nou de groeten dan maar

Eelco
Oud 05-05-2002, 12:53
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
- Starlight Express
- Miss Saigon
- Cats
- Les Misérables
- West side story
Oud 05-05-2002, 12:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Guitar-master schreef:
Ik wou ff zeggen dat als je echt wilt genieten van een fantastische musical, dan ga je naar Starlight Express. Dit is een fantastische musical waarin alle spelers op skates zijn. je moet hiervoor wel naar Lonen, maar dat is het het waard

Nou de groeten dan maar

Eelco

Hij draait sinds 2 maanden NIET meer in Londen
Oud 09-05-2002, 19:00
PaltryPatricia
PaltryPatricia is offline
tja moeilijk ik denk Elisabeth, Rent en Aida

liefs paltrypatricia
Oud 11-05-2002, 22:55
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Elisabeth, definitely
Oud 12-05-2002, 08:48
lady of the dark
De top drie volgens mijn berekeningen: 1 Elisabeth (10 keer
genoemd)
2 Aida (8 X)
3 Fame (5 X)

He, ik voel me net Hans van Willigenburg.
Dan nu de eervolle vermeldingen: Miss Saigon ( 4 X) Chicago, Jesus Christ Superstar, Grease en Cats (allemaal 3 X genoemd.
Oud 13-05-2002, 18:18
WackfordSqueers
WackfordSqueers is offline
Aida? uche, dat is echt van die Joop van de Ende shit: dikke stront door een dunne trechter!
Veel te commercieel. Ze vergeten waar de musical om draait.

Zang overheerst, toneel wordt onderdukt. musicalssterren zijn tegenwoordig zangers ipv acteurs. Zonder enige toneelervaring zingen ze iedere avond de sterren van de hemel.

Maar ondertussen verpesten ze het verhaal door zoet-sappig voorspelbaar liefdesgekwijl. Ik heb groot respect voor Frans van Deursen in Aida. Ik kots van Bas Ragas. Hij weet het simpelste zinnetje nog te verpesten, waaraan je ziet dat hij geen idee heeft wat hij zegt.

De muziek is overigens schitterend, maar een musical is meer dan mooie liedjes en technische hoogstandjes.

groetjes

Sebas

P.S: Ik hoop dat ik julie niet al teveel schok...
Oud 13-05-2002, 18:24
lady of the dark
Citaat:
WackfordSqueers schreef:
Aida? uche, dat is echt van die Joop van de Ende shit: dikke stront door een dunne trechter!
Veel te commercieel. Ze vergeten waar de musical om draait.

Zang overheerst, toneel wordt onderdukt. musicalssterren zijn tegenwoordig zangers ipv acteurs. Zonder enige toneelervaring zingen ze iedere avond de sterren van de hemel.

Maar ondertussen verpesten ze het verhaal door zoet-sappig voorspelbaar liefdesgekwijl. Ik heb groot respect voor Frans van Deursen in Aida. Ik kots van Bas Ragas. Hij weet het simpelste zinnetje nog te verpesten, waaraan je ziet dat hij geen idee heeft wat hij zegt.

De muziek is overigens schitterend, maar een musical is meer dan mooie liedjes en technische hoogstandjes.

groetjes

Sebas

P.S: Ik hoop dat ik julie niet al teveel schok...
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt, ik ben ook niet zo weg van Bastiaan Ragas, ik heb die video "de making of" gezien, en die andere gozers die auditie deden voor die rol vond ik beter. Die Chaira Borderslee en Antje Monteiro vind ik trouwens wel goed, ze acteren wel redelijk goed vind ik.
Oud 14-05-2002, 11:45
WackfordSqueers
Citaat:
lady of the dark schreef:

Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt, ik ben ook niet zo weg van Bastiaan Ragas, ik heb die video "de making of" gezien, en die andere gozers die auditie deden voor die rol vond ik beter. Die Chaira Borderslee en Antje Monteiro vind ik trouwens wel goed, ze acteren wel redelijk goed vind ik.
Bas Ragas is gekozen voor zijn 'pop-stem'. Antje monteiro is inderdaad erg grappig, maar wat ik dan weer niet snap is dat de rol van amneris in de tweede helft ineens diepgang heeft. In de 1e helft is ze alleen maar arrogant en zelfzuchtig, en aan het eind van de 2e helft doet ze ineens begripvol en ineens alsof ze alles begrijpt. Dat heeft zo`n rol toch niet nodig...

Sebas
Oud 14-05-2002, 18:52
lady of the dark
Citaat:
WackfordSqueers schreef:

Bas Ragas is gekozen voor zijn 'pop-stem'. Antje monteiro is inderdaad erg grappig, maar wat ik dan weer niet snap is dat de rol van amneris in de tweede helft ineens diepgang heeft. In de 1e helft is ze alleen maar arrogant en zelfzuchtig, en aan het eind van de 2e helft doet ze ineens begripvol en ineens alsof ze alles begrijpt. Dat heeft zo`n rol toch niet nodig...

Sebas
Ken je het orgineel ook? Ik bedoel de opera Aida. Daarin is Amneris echt een ongelooflijk kreng, maar aan het einde, als Radames veroordeeld wordt (en Aida trouwens niet, zij kruipt stiekem in de tombe) dan begint ze het pas erg te vinden.
Om eerlijk te zijn vind ik de musical beter dan de opera.
Oud 15-05-2002, 11:38
WackfordSqueers
Citaat:
lady of the dark schreef:

Ken je het orgineel ook? Ik bedoel de opera Aida. Daarin is Amneris echt een ongelooflijk kreng, maar aan het einde, als Radames veroordeeld wordt (en Aida trouwens niet, zij kruipt stiekem in de tombe) dan begint ze het pas erg te vinden.
Om eerlijk te zijn vind ik de musical beter dan de opera.
Het origineel ken ik niet. Ik speel zelf veel toneel, en dat is dus ook mijn insteek bij musicals.
ik denk niet dat je echt kunt spreken van een betere en een slechtere versie, want ze zijn volgens mij totaal onvergelijkbaar.
maargoed, het licht niet in mijn aard om het niet met een koning (oidipous) eens te zijn :-)

gegroet zegt

Sebastiaan
Oud 19-05-2002, 20:20
Balance
Balance is offline
ik heb 'elisabeth en rex' geantwoord, maar inmiddels moet daar toch echt Aida bij...

heb hem precies een week terug gezien en ik vond hem super mooi!
ik heb me niet geërgerd aan de acteerprestaties van de acteurs... had bastiaan, chaira en marleen en vond ze alle drie super!
ik vond bastiaan absoluut niet slecht, maar ik heb de making of niet gezien....
kvond het gewoon een super super super mooie musical

maarre..... bastiaan acteert toch ook? daar wordt ie echt niet uitgekozen om z'n zangprestaties en alleen z'n mooie koppie zal 't ook wel niet zijn, want in dat zelfde programma stoppen ze toch ook die marc klein essink!

oh ja, dat JvdE producties 'dikke stront door een dunne trechter' zou zijn, vind ik echt onzin! ik bedoel... neem nou alleen een musical als elisabeth eens! Daar wordt toch heel duidelijk goed in geacteerd, dus een beetje zwak om het allemaal maar als hetzelfde te bekijken!

Laatst gewijzigd op 19-05-2002 om 20:22.
Oud 20-05-2002, 08:23
lady of the dark
Citaat:
linda85 schreef:
ik heb 'elisabeth en rex' geantwoord, maar inmiddels moet daar toch echt Aida bij...

heb hem precies een week terug gezien en ik vond hem super mooi!
ik heb me niet geërgerd aan de acteerprestaties van de acteurs... had bastiaan, chaira en marleen en vond ze alle drie super!
ik vond bastiaan absoluut niet slecht, maar ik heb de making of niet gezien....
kvond het gewoon een super super super mooie musical

maarre..... bastiaan acteert toch ook? daar wordt ie echt niet uitgekozen om z'n zangprestaties en alleen z'n mooie koppie zal 't ook wel niet zijn, want in dat zelfde programma stoppen ze toch ook die marc klein essink!

oh ja, dat JvdE producties 'dikke stront door een dunne trechter' zou zijn, vind ik echt onzin! ik bedoel... neem nou alleen een musical als elisabeth eens! Daar wordt toch heel duidelijk goed in geacteerd, dus een beetje zwak om het allemaal maar als hetzelfde te bekijken!
Dan is Aida nu negen keer genoemd. Er wordt imho over het algemeen goed geacteerd, als er slecht geacteerd wordt valt dat meestal wel op. In les miserables wordt er op de ceedee met name door Paul de Leeuw en Ernst Daniël Smidt erg slecht geacteerd, terwijl Pia Douwes en Henk Poort erg goed zijn.
Oud 20-05-2002, 20:04
xx
xx is offline
Ok het verhaal is niet geweldig maar toch vind ik Saturday Night Fever GEWELDIG!!!!

xx
Oud 26-05-2002, 16:00
~Feria~
~Feria~ is offline
Aïda natuurlijk!
Oud 30-05-2002, 09:01
Verwijderd
Cats!
Oud 08-06-2002, 08:04
disposition
disposition is offline
Les Misérables !
Oud 08-06-2002, 14:15
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Aida begint de laatste tijd steeds meer op schooltoneel te lijken, een paar met echt wel talent, maar de meesten die er staan staan er maar een beetje bij en modderen maar wat aan... Vind ik tenminste
Oud 09-06-2002, 15:36
Souris
Souris is offline
evita,heb hem in het engels gezien
grease doet het trouwens ook erg goed
Oud 09-06-2002, 18:27
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef:
Aida begint de laatste tijd steeds meer op schooltoneel te lijken, een paar met echt wel talent, maar de meesten die er staan staan er maar een beetje bij en modderen maar wat aan... Vind ik tenminste
ben ik blij dat ik daar met jouw ben heengegaan
Oud 13-06-2002, 15:28
sunnevot
sunnevot is offline
Miss Saigon. Die was zooo mooi.....

Regels voor berichten