Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zit je ratje alleen?
Dit kan namelijk op den duur leiden tot gedragsstoornissen (zoals dit, en ja dat klinkt een beetje dramatisch) omdat ratten nou eenmaal groepsdieren zijn. Of hij ziek is? Dat kun jij alleen maar weten, gedraagt ie zich voor de rest anders? Niest hij? Reutelt hij? Eet en drinkt hij nog goed? Ik kan je sowieso aanraden om Hier even te kijken en dan klikken naar het Forum daar zijn een heleboel mensen die nog veel meer over ratten en hun gedrag weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
over dat ie alleen zit: ik heb die rat van mijn zusje gekregen voor mij verjaardag, en ik heb er ook een tijd aan gedacht om er nog 1 bij te doen. Toen heb ik veel gezocht op internet daarover, en ook gevraagd op forums, en toen hoorde ik van iedereen dus iets anders. de een zegt dat ik er wel nog 1 bij moet doen, de ander zegt omdat ie al een jaar alleen zit, hij waarschijnlijk geen andere rat kan 'verdragen'. dus ik weet t ook niet meer. en dan zat ik nog met t probleem mannetje of vrouwtje. (de mijne is een mannetje). ik wil geen jonge ratjes, dus geen vrouwtje erbij. en mannetjes zouden gaan vechten. dus ik denk dat ik het zo eventjes laat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
'Als je eenzame rat ouder is dan een jaar, overweeg dan eens of het niet beter is om gelijk 2 rittens te nemen. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, dan hebben ze elkaar nog. Bovendien zal de oudere rat niet zo speels meer zijn en kunnen de kleintjes nog lekker met elkaar ravotten. Tot slot is de kans heel groot dat de oudere rat veel eerder overlijdt dan de nieuwe en dan zou je weer van voren af aan moeten beginnen.'
http://www.ratten.nl/articles/introduceren1.html |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Huisdier voor op kamers. Skilly | 21 | 05-05-2010 17:46 | |
Flora & Fauna |
Het verlies van je huisdier SoMeBoDy | 16 | 18-05-2006 11:56 | |
Flora & Fauna |