Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou kijk, ik heb dus vandaag Doom 3 bij de bieb geleend omdat ik eens wilde kijken of dat er een beetje uitzag op deze computer. Want ik las op deze site
"nVidia heeft zijn nieuwe mainstream videokaart gelanceerd als dé kaart voor het spel Doom 3." en "Verder de reden waarom nVidia claimt dat de GeForce 6600 de ultieme Doom 3-videokaart is, komt doordat volgens het bedrijf er 42 frames per seconde worden uitgeperst bij een resolutie van 1600x1200 met hoge kwaliteitsinstellingen." Ik hoef niet eens te próberen om de resolutie zo hoog te zetten, al op 1024x768 kan ik al niet meer soepel om me heen kijken. En dan met anti-aliasing ofzo uit, want als dat aan staat is het zelfs met 800x600 niet meer speelbaar. Dus daarom 3DMark maar eens gedownload ![]() Maar die score is dus normaal? Natuurlijk overdrijft Nvidia in dat persbericht maar dan is dit wel heel schandalig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie trouwens bij apparaatbeheer dit staan: ![]() Iets van video capture, maar is dat erg dat het niet werkt? Of is dat alleen als ik video wil gaan bewerken ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
Loopt dus op 300core/500DDR - 128mb - 128bits Helemaal niet te vergelijken met de 6600 GT, die knalt hem eruit. Ik heb trouwens dat WDM er niet eens instaan.
||
Citaat:
Zoals eerder genoemd zijn chipset drivers toch wel handig, die was ik een keer vergeten en toen haalde ik ook een erg lage score. Alle spellen liepen wel geweldig, alleen uh, ja, de AGP acceleratie stond dus niet aan ![]()
||
Citaat:
aghh zijn ze van de straat. En dan heb ik geen last van ze ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik zal de drivers eens updaten, kijken of dat scheelt met doom. |
![]() |
||
Citaat:
Hij zegt gecastereerd ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar toen kwam (eigenlijk te vroeg) 3DMark03, een echte hardwarematige DirectX9 test. DirectX8 kaarten deden het dramatisch in deze test. En zelfs de huidige high-end kaarten doen het nog niet erg goed in deze test. 3DMark05 is weer een stap verder (DirectX9c) met Pixel Shader 2.0 (ZONDER fallback naar 1.1). In zowel 3DMark03 als 3DMark05 is het voornamelijk je videokaart die de bottleneck zou zijn. Maar een snellere processor en hogere geheugenbandbreedte heeft wel degelijk invloed op de score. Wel is het de vraag of 3DMark03 en 05 nog steeds representatief zijn over de toekomstige games. De games die nu uit zijn rusten nog aardig veel op de CPU, meer dan 3DMark03 en 05 doen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat 3DMark voornamelijk grafisch gericht is, en games er AI en scripting bij moeten doen, wat het tot een echt spel maakt.
||
Citaat:
Drivers updaten en onnodige programma's afsluiten dus. ![]()
Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 08:50. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel is zo, dat bij games, de kaart niet helemaal benut word. 1600x 1200 8x FSAA en 16x AF, gaat dan moeilijk. Citaat:
Citaat:
Maar jah, X800XL presteert weer stukken beter dan een 6800 GT. En de X800 (12 pixeppiplines, loopt op 400/700, 256 bit, 256 mb) kost iets duurder dan een 6600 GT. 230 of 250. Performance stijgt ook weer, op hogere resoluties is hij beter en natuurlijk met FSAA en AF.
Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 08:24. |
Advertentie |
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|