Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 12:07
Delifrena
Delifrena is offline
Ik ben benieuwd of er op dit forum ook mensen zijn die mee loten voor bestuurs en organisatiewetenschap in Utrecht.

Ik zit zelf ook in de loting en vroeg me af hoe anderen het nou ervaren zo'n loting.
Oud 31-05-2005, 12:29
NN
NN is offline
Vreemd dat het een lotingstudie is. Zijn er zo veel studenten in deze opleiding geïnteresseerd?
Oud 31-05-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 31-05-2005 @ 13:29 :
Vreemd dat het een lotingstudie is. Zijn er zo veel studenten in deze opleiding geïnteresseerd?
Er zal wel gewoon niet zoveel vraag zijn naar organisatiewetenschappers, terwijl er wel een fikse toestroom is.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 19:29
Delifrena
Delifrena is offline
er worden maar 90 mensen toe gelaten. Deze studie is erg intensief, dus kleine klassen veel begeleiders, vandaar de toelating, in Nederland is dit de enige studie het is een combinatie van bedrijskunde en organisatiewetenschap en gericht op werk in non-profit organisaties, dus voor de overheid, het bankwezen, etc.

Per klas van 30 mensen zijn er 2 vaste begeleiders. Ze willen dat er 90 mensen zijn die echt enthousiast zijn en de studie ook af gaan maken, vandaar dat ze een selectie aan de poort hebben.
Oud 02-06-2005, 21:22
Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Ik doe ook mee en hoop echt zó dat ik word ingeloot Maar het is afwachten, jammer dat het tot half juli duurt de uitslag.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 12:14
El Kim
El Kim is offline
Wat is het verschil in het lesprogramma met bijvoorbeeld Bestuurskunde aan de VU of aan de Erasmus universiteit?
Oud 07-06-2005, 10:01
Delifrena
Delifrena is offline
ja spannend he? Ben je al op gesprek geweest? Ik gister als allereerst Heb gehoord dat iedereen moet komen.
Oud 07-06-2005, 10:04
Delifrena
Delifrena is offline
Citaat:
El Kim schreef op 03-06-2005 @ 14:14 :
Wat is het verschil in het lesprogramma met bijvoorbeeld Bestuurskunde aan de VU of aan de Erasmus universiteit?
Bestuurskunde is alleen maar bestuurskunde en gericht op werken in commerciele bedrijven. Bij bestuurs en organisatie wetenschap wordt bestuurskunde gecombineerd met organisatie wetenschap. De studie richt zich voornamelijk op werken in non-profit organisaties, bijvoorbeeld in de zorg of in het bankwezen. daarnaast laten ze maar 90 mensen toe omdat ze een intensief en erg praktijkgericht lesprogramma bieden. Vandaar dat je moet worden ingeloot... en dat is niet echt leuk
Oud 07-06-2005, 11:20
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Delifrena schreef op 07-06-2005 @ 11:04 :
Bestuurskunde is alleen maar bestuurskunde en gericht op werken in commerciele bedrijven.

Euh, verwar je het niet met bedrijfskunde?
Oud 07-06-2005, 11:26
Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Ik heb morgen een gesprek

Ik denk dat het verschil voornamelijk zit in waar het op gericht is. Bestuurskunde is volgens mij puur de overheid en B&O de overheid en non-profit organisaties, maar commerciele organisaties kan ook nog. Dan kom je bij bedrijven die heel groot zijn als Shell en dus ook nog met de overheid te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:37
Kathleen
Kathleen is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat er bijzonder weinig verschil tussen zit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:56
Delifrena
Delifrena is offline
ik weet het ook niet precies, ik heb me verdiept in B&O en niet in bestuurskunde...

Maar morgen je gesprek, spannend!! Het zijn wel hele aardige mensen moet ik zeggen. Ik durfde alles te zeggen en te vragen en bij sommige mensen heb ik dat niet...
Oud 23-06-2005, 21:07
Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Vandaag weer een mail gehad. Wachten tot begin augustus. Ik geef dit topic maar een subtiel kickje, misschien dat er nog meer mensen zich komen melden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:44
Lente
Lente is offline
Citaat:
Delifrena schreef op 07-06-2005 @ 21:56 :
ik weet het ook niet precies, ik heb me verdiept in B&O en niet in bestuurskunde...

Maar morgen je gesprek, spannend!! Het zijn wel hele aardige mensen moet ik zeggen. Ik durfde alles te zeggen en te vragen en bij sommige mensen heb ik dat niet...
Maar is het niet handig iets over de studies te weten die er misschien op lijken voor het geval je niet toegelaten wordt?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 22:38
Li
Li is offline
Bestuur en organisatie in Amsterdam lijkt er heel erg op. En Amsterdam is natuurlijk erg bon
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 00:09
Onherkenbaar
Onherkenbaar is offline
Citaat:
Li schreef op 23-06-2005 @ 23:38 :
Bestuur en organisatie in Amsterdam lijkt er heel erg op. En Amsterdam is natuurlijk erg bon
Dat is dan ook mijn 2e keuze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten