Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik heb het inderdaad allemaal door elkaar op klad staan, maar ik heb er dus ook extra op gelet bij het neertypen hier. Kan je me citeren, ergens waar het ook echt fout is, dus niet een monoloog of 'flashback'? Citaat:
En die puntjes, dat is een afwijking van me. Ik vind het heerlijk om te doen... (plus: het zorgt voor een trage pas in het lezen, wat bij heel veel van mijn werk zo hoort)
|
SYNOPSIS EN KARAKTERBESCHRIJVING
- - - Naam: Edwin Leeftijd: 24 Trefwoorden: Sinister, verdwaasd, introvert. Baan: Student, geen baan. Studie: Journalistiek Hobby’s: Theologie, oude beschavingen Karakterbeschrijving: Edwin is een student met een probleem. Hij leeft redelijk op zichzelf, is stil in de klas, in de kroeg, en heeft altijd een beetje een sinister tintje over zich heen. Zijn hoofd hangt altijd een beetje naar beneden, vanuit waar hij, met een klein glimlachje rond zijn lippen, naar boven gluurt om mensen aan te kijken. Maar de meeste mensen worden daar bang van, ze zien moordlust in zijn ogen. Een reactie die Edwin al sinds zijn kinderjaren heeft leren herkennen, en tegenwoordig zelfs graag uitlokt. Het is zijn identiteit geworden, ook voor hemzelf. Sinds kort is deze moordlust meer geworden dan enkel een blik in zijn ogen. Hij welt op als een demoon in zijn onderbewustzijn. Edwin wordt geteiserd door korte flitsen van bebloede lichamen, dromen van kruisigingen en waanbeelden van moord en doodslag. Soms lijken ze niets, slechts een flits die hem even wakker schud uit zijn staat van narcose, wanneer hij in een collegezaal hangt waar hem alles eigenlijk te makkelijk af gaat. Zwart-witte tikjes tegen zijn slaap... Maar van andere flitsen wordt hij, badend in het zweet, ’s nachts wakker, bang en trillerig. En weer anderen zijn volledig gekleurde herinneringen, flashbacks aan handelingen en situaties, zo echt dat Edwin niet meer weet of hij het nu wel of niet ooit mee heeft gemaakt. Gecombineerd met zijn slapeloosheid zorgen ze voor een hoop verwarring. En dat is wat hij nu is geworden, een verward, moordlustig monster in de maatschappij. Maar wat is echt gebeurd? Synopsis: Edwin’s verhaal is een thriller met een ondertoon van blues. Heel stilletjes ziet de kijker hoe zijn angst hem besluipt, hoe de meisjes waarmee hij zo regelmatig het bed deelt niet veilig zijn voor zijn gedachtegang, misschien wel voor zijn acties. Even een flits, en dan is hij weer wakker. “Ach”, denkt Edwin dan, en hij sluimert weer verder. Of hij wordt angstig wakker, durft niet meer te slapen... en dan? Dan wordt hij op een dag, heerlijk uitgerust, wakker. Hij kijk naar zijn wekker, en ziet daar op zijn nachtkastje een vleesmes, bebloed tot aan het heft. Zijn lakens, kleding en hand zijn net zo rood gekleurd, en in hem gloeit een warm gevoel van tevredenheid. De volgende dag leest hij van een brute moord op een meisje van ongeveer zijn leeftijd. Ze is herhaaldelijk gestoken tot ze aan haar verwondingen gestorven is. Van de dader was geen spoor meer tegen de tijd dat het lichaam gevonden werd. En dan kan hij er niet langer tegen. Edwin gaat onderzoeken waarom hij telkens die beelden ziet, gaat onderzoeken wat er aan de hand kan zijn, waarom hij ineens wakker wordt met bloed over zijn hele bed, een mes wat overduidelijk gebruikt is voor die moord. Overdag gaat zijn leven door, met steeds een kleine steek in zijn ogen en een tik tegen zijn slaap als hij aan het dagdromen is, steeds ziet hij weer andere meisjes, lichamen, bloed, gruweldaden. Maar die is hij nu eenmaal gewend. Edwin’s echte angst ligt bij zijn dromen, zijn flashbacks. Wie zijn die meisjes, wat heeft hij allemaal gedaan...? ’s Avonds verandert zijn leven van student in detective, en pleegt hij onderzoek naar wat er gebeurd kan zijn in de tijden die van zijn geest vervlogen zijn, de tijden die hij enkel terugziet wanneer zijn onderbewuste hem dat toelaat. Maar niets komt boven water. Al zijn flashbacks en dromen lijken op niets gebaseerd te zijn, nooit gebeurd te zijn. Alles is verzonnen... Alles, behalve misschien die flitsjes, die ideeën... En wanneer Edwin dat gaat onderzoeken, ontdekt hij de ware aard van zichzelf. Dan ontdekt hij het monster...
Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou voor die laatste gaan. en is een synopsis niet een beetje voorbarig? of is het verhaal al af?
||
Citaat:
Met een synopsis in mijn hoofd heb ik wat meer structuur in het schrijven. Daarnaast ga ik deze synopsis en karakterbeschrijving opsturen naar de HKU voor mijn aanmelding... (Bdes Audiovisual Media)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
[postrock] do.20/9 THESE MONSTERS [uk] + SENNEN [utreg] - SUB071/Leiden Bokkum | 7 | 23-09-2007 15:00 | |
ARTistiek |
Monster David | 9 | 23-10-2005 12:43 | |
Muziek |
C-Mon & Kypski nieuwe clip online Wezcel | 2 | 25-05-2005 16:42 | |
Verhalen & Gedichten |
het monster dat van binnen zit... SuperNyn | 5 | 09-11-2001 19:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Het monster achter de muur.. (voor miss quasy) Dying Bride | 13 | 07-10-2001 17:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Cookie Monster (engels gedichtje) slisje | 0 | 23-09-2001 13:56 |