Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 14:06
lill girl
lill girl is offline
De moeder van een hele goede vriend van mij is ernstig ziek en moet ook vaak naar het ziekenhuis. Ik heb dit van iemand anders gehoord want zelf praat hij er nooit over. Volgens mij zit hij er best wel mee. Ik wil hem graag helpen. Hoe kan ik het beste laten merken dat ik voor hem klaarsta als hij erover wil praten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 14:32
Lelle_*
Lelle_* is offline
Door dat te zeggen tegen hem. Door hem af en toe een kaartje te sturen met een bemoedigende tekst er in. Door af en toe te bellen en tijd voor hem te maken, al is het alleen maar om iets leuks met hem te gaan doen.

Geef hem de ruimte om verdrietig, boos, bang of sagarijnig te zijn. Wees er voor hem als hij je nodig heeft. Luister naar hem, vraag wat hij het liefste wil.

Sterkte.
Oud 17-05-2005, 21:32
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 17-05-2005 @ 15:32 :
Door dat te zeggen tegen hem. Door hem af en toe een kaartje te sturen met een bemoedigende tekst er in. Door af en toe te bellen en tijd voor hem te maken, al is het alleen maar om iets leuks met hem te gaan doen.

Geef hem de ruimte om verdrietig, boos, bang of sagarijnig te zijn. Wees er voor hem als hij je nodig heeft. Luister naar hem, vraag wat hij het liefste wil.

Sterkte.

vooral het kaartje lijkt mij goed.
hij kan er dan over nadenken wat hij met je aanbod doet en het is altijd een leuk gebaar en bovendien iets wat hij (neem ik aan) bewaard en hem eraan herinnerd dat hij er niet alleen voor staat
Oud 17-05-2005, 21:45
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
lill girl schreef op 17-05-2005 @ 15:06 :
De moeder van een hele goede vriend van mij is ernstig ziek en moet ook vaak naar het ziekenhuis. Ik heb dit van iemand anders gehoord want zelf praat hij er nooit over. Volgens mij zit hij er best wel mee. Ik wil hem graag helpen. Hoe kan ik het beste laten merken dat ik voor hem klaarsta als hij erover wil praten?
dat ligt eraan wat hij voor persoon is, als hij een persoon is die overal over praat moet je het er samen eens over hebben (zie ook de andere posts dus). als hij een nogal stil persoon is, en hij er niet met jou over praat, zal dat wel komen omdat hij het er liever niet over heeft. als hij er toch over wil praten, ga het dan niet uit de weg, maar vraag het hem in dat geval vooral niet te veel erover te praten, ik ben zelf ook zo stil, en ik vind het altijd verschrikkelijk als mensen dan willen dat ik erover praat enzo. bij mij komt het altijd zo vervelend over, hoewel ik nog zo goed weet dat het goed bedoelt is. veel suc6 jij en je vriend en zijn moeder in ieder geval
Reageren

Regels voor berichten