Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 11:22
Cait
Cait is offline
Ok, het zit zo: ik heb een broertje van tien met een dikke beurs en eindelijk toestemming van moeder om een Gamecube te kopen. Omdat wij in de zomervakantie naar de VS gaan en die dingen en accessoires daar goedkoper schijnen te zijn, was broertje van plan zijn gear daar te kopen. Maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan? Zo'n vaag vermoeden heb ik, maar ik vraag het hier even omdat ik het niet zeker weet en het jongetje naar z'n grote zus gaat met z'n vragen

Dus, stel, hij koopt daar een Gamecube. Waarmee moet hij dan rekening houden? Zelf dacht ik aan de volgende dingen:
- verschil in stroom
- verschil in spellen (qua regio, net als bij DVD's?)
- verschil in accessoires (kabels, controllers, memory card, gameboy player?)
- verschil tussen Pal en NTSC

... maar ik weet niet in hoeverre deze opgaan en hoe makkelijk de verschillen nietig gemaakt kunnen worden met een adapter of een programma. Kunnen de Europese en Amerikaanse producten door elkaar gebruikt worden? Hij wil ook een scherm kopen voor op zn Gamecube (in de VS kan ie er een krijgen voor 45 dollar), kan dat ook op een Europese console worden aangesloten?

O, en nog een andere vraag: hij begon opeens ook over een Nintendo Revolution. Hij zei dat die volgend jaar uitkomt ofzo. Kan ie dan beter die Gamecube laten gaan (waar die echt al jaren om bedelt) en nog even doorsparen voor die nieuwe?

Alvast bedankt, ook namens Broertje hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 11:33
Verwijderd
zehebben daar in ieder geval ander stroomnet, 300v of zo.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:41
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 16-05-2005 @ 12:33 :
zehebben daar in ieder geval ander stroomnet, 300v of zo.
300V ??
bedoel je niet 100v
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:42
Cait
Cait is offline
Nouja, in Amerika hebben ze een elektriciteitsnet van 110 Volt en een frequentie van 60 Hz. In Nederland is het 230 Volt en 50Hz. Dat wist ik. Ook hebben de stekkers in de VS platte polen.

Dus dan moet je verloopstekker hebben om die Gamecube te laten draaien hier, toch? Maar heeft dat (en de eerder genoemde verschillen) dan verder invloed op de accesoires, zoals bijvoorbeeld dat scherm? En zijn die verloopstekkers/adapters/whatever dan betrouwbaar?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 16-05-2005 @ 12:41 :
300V ??
bedoel je niet 100v
mag ook, tis in ieder geval anders.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:16
Verwijderd
is er niet zoiets als invoer rechten zodat die cube eigelijk even duur word als dat je hem hier koopt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:31
Cait
Cait is offline
Ik heb geen flauw idee. Ik nam drie jaar geleden een splinternieuwe fiets mee vanuit Florida en er was niets aan het handje. Misschien als je vermledt dat het een cadeau is, er geen douane hoeft te worden betaald?

Edit: Vorig jaar kocht ik ook mn Digitale camera daar. Had het met doos en al in mn handbagage zitten.

Heb ik gewoon mazzel gehad ofzo? Op de site van de belastingdienst staat dit: http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/

Maargoed, belasting is eigenlijk van later zorg. Het gaat Doug nu vooral even om de zaken in mn openingspost.

Laatst gewijzigd op 16-05-2005 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Cait schreef op 16-05-2005 @ 12:42 :
Nouja, in Amerika hebben ze een elektriciteitsnet van 110 Volt en een frequentie van 60 Hz. In Nederland is het 230 Volt en 50Hz. Dat wist ik. Ook hebben de stekkers in de VS platte polen.

Dus dan moet je verloopstekker hebben om die Gamecube te laten draaien hier, toch? Maar heeft dat (en de eerder genoemde verschillen) dan verder invloed op de accesoires, zoals bijvoorbeeld dat scherm? En zijn die verloopstekkers/adapters/whatever dan betrouwbaar?
Nee, meestal zit daar een 100V - 240 V adapter bij. Dat betekent dus dat als je de stekker eruittrekt (meestal gewoon een losse plug), je alleen de stekker hoeft te vervangen en dan ben je er.
Oud 16-05-2005, 12:41
CrazY G
CrazY G is offline
tjonge jonge de gamecube kost hier 99euro. Gierigerd
Oud 16-05-2005, 12:41
Jolt
Jolt is offline
De games zijn toch ook NTSC daar of niet?Dan zou je een free loader erbij moeten halen, hij kost hier nog maar 100 euro, 2e hands zelfs goedkoper.
Oud 16-05-2005, 12:45
CrazY G
CrazY G is offline
en dan moet je ook nog steeds importgames kopen die duurder zijn dan europese games. Dus ik weet niet waar heel die aktie op slaat
Oud 16-05-2005, 12:48
Cait
Cait is offline
Wat is een free loader?

En zoals ik al zei: het gaat om een jongetje van tien. Hij spaart al sinds dat ding is uitgekomen. Voor hem is 100 euro een fors bedrag, of ie het nou in de VS koopt of hier. Hij wil 'alles' in 1 keer kopen, en als hij vooral kan besparen op de extra dingen die erbij kunnen, dan vind ik het niet gierig dat hij dat wil doen, maar logisch.
Het is niet alsof ie een bijbaan heeft ofzo.

En die games krijgt ie wel met z'n verjaardag enzo van mn vader, die woont daar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 13:03
Jolt
Jolt is offline
Free loader kan je NTSC spelen op PAL, en PAL op NTSC geloof ik.

Als je hem gewoon hier koopt ben je denk ik voordeliger uit.
Oud 16-05-2005, 13:15
Reynaert
Reynaert is offline
Ik zou mezelf het gedoe besparen en hem inderdaad gewoon in Nederland kopen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:31
D@mien
D@mien is offline
het geld wat je bespaard om dat ding daar te kopen ben je toch kwijt bij het kopen van een freeloader+verloopstekker...
et verschil Pal/NTSC is vrijwel geen probleem meer voor de TVs....dus regio en stroom zijn de problemen...
Oud 16-05-2005, 15:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2005 @ 13:41 :
De games zijn toch ook NTSC daar of niet?Dan zou je een free loader erbij moeten halen, hij kost hier nog maar 100 euro, 2e hands zelfs goedkoper.
Een moderne TV kan toch zowel NTSC als PAL aan?
Oud 16-05-2005, 15:50
Mercurial
Mercurial is offline
Hoezo koopt hij er niet één 2de hands ?! Dat kost je broertje nog minder geld en hij krijgt met een beetje geluk nog een aantal spellen erbij. Nja, veel s6 anders.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:01
Cait
Cait is offline
2de hands was ook mijn voorstel, maar hij wilde er nog niet aan. Volgens mij wil ie gewoon trots aan de kassa staan met dat ding, nieuw uit de doos.

Dank voor jullie hulp, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:03
Ieke
Ieke is offline
Ik heb er ook over gedacht om dat te doen, maar toch niet voor gekozen omdat je dan ook daar je spellen moet kopen en je kans hebt dat je tv het niet aan kan (de mijne kan dat idd niet, krijg je zwartwit beeld van)
Daarbij moet je alle spellen ook uit de vs halen. Ze zijn ook goedkoper, maar je kan nooit bestellen via amazon.com oid, want die mogen niet zomaar naar een andere regio sturen.
Ook kost zo'n set (dus GC+spel+memorykaart) niet eens zoveel, een euro of 135 dan. Ook heb je de playerschoice waardoor een spel nog maar een euro of 30 kost.

In ieder geval zijn spellen uit andere regiocodes niet zomaar op een GC te spelen. Daar heb je een speciaal schijfje voor nodig, werk niet altijd even goed en is ook niet heel makkelijk te krijgen.
Denk dat 2e hands wel een goede optie is en anders gewoon zo'n pakket.
Oud 16-05-2005, 16:13
DG
DG is offline
laat m wachten op de nieuwe versie, eind dit jaar komt volgens mij ook al PS3 uit, dan komen nintende(en wellicht ook Xbox)
met een nieuwe versie.

Dus dan heeft die knul een nieuwe Gamecube
en dan kan die over een tijdje geen spellen meer kopen, omdat dan alleen nog maar GC2 spellen worden verkocht.

precies hetzelfde wat ik had met Nintende (toen kwam Super nintendo)
en toen ik eindelijk de supernintendo had » kwam die verdomde Nintende 64 uit.

dus dan loop je alleen maar achter de feiten aan.

laat m wachten, en doorsparen
Oud 16-05-2005, 16:37
Otnemem
Otnemem is offline
Met oog op de toekomst zou 'k je broertje de wijze raad meegeven dat hij beter z'n centjes opzij legt voor de Revolution.

Wel om twee redenen:

1) De revolution laat niet lang meer op zich wachten.

2) Hij kan ook GAMECUBE spellen draaien, dus 2 in 1.

Maar ja...je broertje is waarschijnlijk zeer ongeduldig, zoals ieder tienjarig kind?
Oud 16-05-2005, 18:01
Cait
Cait is offline
Wanneer komen die dingen uit dan? 2006 roept -ie steeds, maar die nieuwe Xbox komt toch rond kerst dit jaar al uit? Het lijkt me niet dat Nintendo een jaar wacht dan. En hoe duur zal de Revolution, naar schatting, zijn als ie uitkomt? Ik vind het zo sneu als ie daarna dan nog een jaar door moet sparen

Als het nog maar een paar maanden duurt, of zelfs een jaar, dan kan ie (mijns inziens) beter doorsparen inderdaad. Heb ik ook gedaan toen ik voor een gameboy pocket spaarde. Iedereen had een gameboy pocket, maar het duurde heel lang eer ik mn centjes bij elkaar had. Dus was ik wel ongeveer de eerste met een gameboy color. Geluk bij ongeluk, eigenlijk.

Maar goed, hij is inderdaad erg ongeduldig, nu ie eindelijk toestemming heeft (mijn moeder wilde tot op heden perse geen console in huis hebben). Misschien kan ik het wel uit zn hoofd praten, of hem helpen een goedkope tweedehands gamecube op de kop te tikken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 18:25
Otnemem
Otnemem is offline
Citaat:
Wanneer komen die dingen uit dan? 2006 roept -ie steeds, maar die nieuwe Xbox komt toch rond kerst dit jaar al uit? Het lijkt me niet dat Nintendo een jaar wacht dan. En hoe duur zal de Revolution, naar schatting, zijn als ie uitkomt? Ik vind het zo sneu als ie daarna dan nog een jaar door moet sparen
Hm. De Nintendo is altijd een stuk voordeliger dan z'n tegenstrijders, dus ik gok op een 250/ 300 euro, meer zal het echt niet worden, hoe revolutionair 't ook wordt.

Nou ja, 'k denk dat The Revolution op z'n vroegst uitkomt tijdens de kerst, ALS Nintendo besluit de nieuwe Zelda in Oktober wereldwijd te releasen. Als dit niet het geval is, komt hij waarschijnlijk ergens in 't eerste kwartaal op de markt. Denk dan maar aan de maan Maart.

Ik zou mijn gamecube voor een zacht prijsje aan je verkopen, maar 'k moet en zal Zelda nog spelen.
Oud 16-05-2005, 18:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Uit de VS halen vind ik geen goed idee, omdat je met dat gedoe zit met PAL en NTSC. Misschien kunnen nieuwe tv's wel standaart NTSC aan, maar volgens mij zijn er in europa heel veel tv's die dat niet kunnen. En een NTSC->PAL kastje is extra kosten, geeft slechte kwaliteit, moeilijk te vinden, kan kapot gaan ect.

Daarbij heb je ook nog een freeloader nodig om je europese spellen op je amerikaanse gamecube te spelen. Das erritant, want je moet telkens voor je gaat spelen zon cd ff in en uit je cube doen. Bovendien is het extra kosten.

Ik ga na mijn examens een gamecube kopen, maar dan wel een tweedehands. Had er eerder geen behoefte aan, maar vind het wel leuk voor zelda, mario, metroid, ect. Het argument dat de revolution/xbox360 naar europa komt is een slecht argument, want dat kan nog ruim een jaar duren. Kijk naar de PSP en de introductie van de xbox vroeger: De productiecapaciteit is een constante en het is voor de fabrikant riskant om die te hoog in te schatten. Xbox 360 komt misschien met december naar de VS, maar daarna komt japan en daarna pas europa. En hoe populairder dat ding, hoe later hij in europa is. De release van de PSP was voor japan 12 dec. en hij is pas 1 september hier.

Bovendien geniet je nu van een games liberary die al vele zeer goeie (budget) titels bevat en de mogelijkheid om dingen goedkoop tweede hands over te nemen of te lenen van vrienden. Als de revolution uitkomt zijn er misschien 2 spelen van € 60 p.s. die echt de moeite waard zijn.

Overtuig je broertje van een 2de hands gamecube of koopt een pack voor €100 en wat budget/2de hands titels.

Maar das natuurlijk mijn mening..
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 18:55
Allochthony
Allochthony is offline
Ik denc niet dad jy je examans haalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 19:15
Verwijderd
Koop inderdaad gewoon hier een gamecube en als je spellen uit Amerika meeneemt moet je gewoon Freeloader bestellen:

http://www.lik-sang.com/info.php?cat...ducts_id=1964&

En om nou meer dan een jaar te wachten met nu een gamecube kopen omdat ooit ergens in 2006 de revolution uitkomt is ook beetje onzinnig natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:15
Verwijderd
Paar dagen wachten voor de release van de Revolution denk ik.

It's time for E3.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 16-05-2005 @ 20:15 :
Paar dagen wachten voor de release van de Revolution denk ik.

It's time for E3.
Was het maar waar. Er komt alleen een aankondiging en wat meer informatie over de revolution.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 16-05-2005 @ 20:16 :
Was het maar waar. Er komt alleen een aankondiging en wat meer informatie over de revolution.
Wie weet...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:31
CrazY G
CrazY G is offline
de xbox360 release is tog wereldwijd op kerst?
Ik denk dat sony en nintendo ook meteen wereldwijd gaan releasen om niet achter te blijven. En wat betreft productiecapaciteit. Ik denk niet dat ze 2x dezelfde fout gaan maken, wat betreft sony vooral dan
Oud 16-05-2005, 22:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2005 @ 16:39 :
Een moderne TV kan toch zowel NTSC als PAL aan?
Bedoelde de spellen.

@ de rest over de next gen consoles, eind 2005 wilde ze gaan releasen, maar als ze pas leverbaar zijn lijkt mij iets later.

Prijs, Xbox 360 zou rond de 380 dollar kosten, revolution zit daar waarschijnlijk onder, PS 3 zou ik niet weten, ze moeten de prijs wel lager houden, want de PS 2 koste bij de launch 1300 gulden .
Oud 16-05-2005, 23:32
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 16-05-2005 @ 19:55 :
Ik denc niet dad jy je examans haalt.
spelling kost je slechts 0,9 punt
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:26
Spoonie
Spoonie is offline
ik zou wachten tot de revolution
Oud 17-05-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 17-05-2005 @ 19:26 :
ik zou wachten tot de revolution
Ja, meer dan een jaar wachten, handig. Een gamecube is 80 euro ofzoiets nog maar, als je er een jaar mee doet heb je meer dan genoeg waar voor je geld gehad. De revolution kan ook gamecube spellen aan afaik dus de spellen kan je gewoon blijven spelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten