Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 21:28
TisKicking
TisKicking is offline
maakt het merk van het geheugen veel uit?

zoja: is ELIXIR aan te raden, of is het one piece of shit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2005, 21:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
ik heb er nog nooit van gehoort maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.
ik heb zelf 2 verschillende merken in me pc. 1 strip van Samsung en 1 strip van een onbekend merk
werkt prima bij mij
Oud 10-05-2005, 21:53
M@rco
M@rco is offline
Hm, ken het niet.

Wat geheugen betreft ben ik altijd geneigd om iets van de bekendere merken te kopen, het prijsverschil met onbekend/A-merk geheugen is het gewoon niet waard. Met Kingston/Corsair/Infineon/Dane Elec/enz kun je er rustig vanuit gaan dat je goed geheugen koopt dat probleemloos werkt, dat vind ik wel een paar euro extra waard.
Oud 10-05-2005, 22:05
Jolt
Jolt is offline
Geheugen merken maken zeker uit, dan weet je of je kwaliteit koopt .

Zou gewoon zowizo voor:

- Corsair
- Kingston
- OCZ
- G.Skill
- Mushkin
- Infeon
- Dane Elec
- Geil
- Twinmos

Of iets dergelijks gaan. Die paar euro is zeker waard, zeker als je levenslange garantie hebt, gegarandeerde speeds op bepaald voltage, bepaalde de timings, als je weet welke chips erop zitte, etc.

Geheugen kost geen drol meer deze tijd, 1024 mb(Pc/3200) heb je al voor minder dan 100 euro, van een kwaliteits merk
Oud 10-05-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 10-05-2005 @ 23:05 :
Geheugen merken maken zeker uit, dan weet je of je kwaliteit koopt .

Zou gewoon zowizo voor:

- Corsair
- Kingston
- OCZ
- G.Skill
- Mushkin
- Infeon
- Dane Elec
- Geil
- Twinmos

Of iets dergelijks gaan. Die paar euro is zeker waard, zeker als je levenslange garantie hebt, gegarandeerde speeds op bepaald voltage, bepaalde de timings, als je weet welke chips erop zitte, etc.

Geheugen kost geen drol meer deze tijd, 1024 mb(Pc/3200) heb je al voor minder dan 100 euro, van een kwaliteits merk

Dane Elec is helemaal niet zo goed, TwinMOS is ook maar een B-Merk.
Infinion is enigzins in kwaliteit achteruit gegaan, maar kan er nog wel mee door..

Corsair, Kingston, Geil en Samsung zijn toch wel de betere,..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:14
Jolt
Jolt is offline
Helemaal niet meer zo goed?
Mis ik wat?

Twinmos is geen b-merk, maar gewoon weg budget, de Speed Premium jongens schijnen zeer goed te zijn. (CH-5, BH-5).

Dane Elec en Infeon en twinmos zijn gewoon weg de budget geheugens.

Ik prefereer toch liever OCZ of G.Skill.
Oud 10-05-2005, 22:14
Verwijderd
Ik heb volgens mij Elixer erin zitten. Was standaard A-merk van óf Funprice of Norrod. Wat de andere geheugending is weet ik zo gauw niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:26
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 10-05-2005 @ 23:08 :
Dane Elec is helemaal niet zo goed (...)
Hoezo niet? Staat toch wel bekend als een goed merk, heb hier ook nog een PC met 1GB Dane Elec geheugen erin. Vooralsnog niets mis mee
Oud 10-05-2005, 22:30
]{ing
]{ing is offline
Infineon & Dane Elec zijn geen budget geheugenmerken. Dan denk ik toch eerder aan M-Tec en dergelijke
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:36
Jolt
Jolt is offline
En Twinmos gebruikt M-Tec geheugen chips, maar Twnmos vind ik niet bepaald een B-Merk merk. Behoort zeker wel tot de A klasse.

Budget vind ik Dane Elec en Infeon wel weer, zelfde geld voor Twinmos. Je betaald geen drol daarvoor.

Voor Corsair, Kingston, OCZ, Geil, Muskin, G.Skill, zit je al gauw boven de 50 euro voor een reepje van 512 mb.
Oud 10-05-2005, 22:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-05-2005 @ 23:36 :
En Twinmos gebruikt M-Tec geheugen chips, maar Twnmos vind ik niet bepaald een B-Merk merk. Behoort zeker wel tot de A klasse.

Budget vind ik Dane Elec en Infeon wel weer, zelfde geld voor Twinmos. Je betaald geen drol daarvoor.

ja het is ook alleen maar omdat ik een keer een brakke m-tec reep had. voor de rest boeit geheugen me niet zo, als erop staat cas 2-2-2 en het werkt ook dan vind ik het al goed. ben niet zo'n fanatieke overclocker..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:45
Jolt
Jolt is offline
Als er cas 2-2-2 opstaat, dan moet hij ook cas 2-2-2 doen . Anders heb je foute reepjes gekregen en rma'en die zooi .

Er zijn maar 2 dingen in een pc waar je niet op mag bezuiningen dat is de voeding en natuurlijk geheugen.
Oud 10-05-2005, 22:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-05-2005 @ 23:45 :
Er zijn maar 2 dingen in een pc waar je niet op mag bezuiningen dat is de voeding en natuurlijk geheugen.
tja gewoon 1 gig cl2 erin van een beetje redelijk merk en het is goed toch

mensen bezuinigen wat mij betreft juist teveel op de monitor. een oude beeldbuismonitor en dan een videokaart van 400 euro.
of zo'n gare tft zonder dvi
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:52
Jolt
Jolt is offline
Tja maar zonder fatsoenlijke videokaart geen fatsoenlijke fps bij games .

Daar zit je dan met je mooie monitor .
Gewoon alles op elkaar afstemmen, c.q kwaliteit kopen.
In een keer goed doen dus . Heb je er het meeste aan.
Oud 10-05-2005, 22:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-05-2005 @ 23:36 :

So what, dan is het nog geen budget. Jij betaalt misschien liever twee keer zoveel voor OMG SUPER ULTRA SPEED!!!111111 OCZ geheugen, maar als je niet overklokt dan heb je daar geen drol aan, dan ben je net zo goed af met 1GB Dane Elec voor 90 euro
Oud 10-05-2005, 22:58
Verwijderd
Je zou het inderdaad bijna vergeten, maar er zijn ook nog mensen die componenten gewoon op stock speed laten draaien. Dat Dane-Elec niet over te klokken is boeit me geen drol, ik heb die PC gewoon om op te werken en anime op te kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:00
Jolt
Jolt is offline
OCZ en G.Skill hebben ook budget merken voor lager dan 100 euro hoor .

Tss gewoon dat 'sommige' modules 'toevallig' leuke chips erop hebben zitten. En natuurlijk de levenslange garantie, maar die heeft corsair ook.

Zelf ook Twinmos gehad, draait als een zonnetje, maar zo als enlight altijd zegt, gratis performance ....ik heb zoveel voor iets betaald, dan wil ik ook de max eruit halen .

Meer dan 180 euro uitgeven voor 1 gig vind ik zowizo maar niks.
Heb je mooi 2 gig voor, kan je beter dat wat je extra betaald in een HDD of videokaart of CPU steken.
Oud 10-05-2005, 23:01
Verwijderd
Ik betaal voor datgene wat ik ervan verwacht en wat ik ervan verwacht is dat het het goed doet op de snelheid die ik ervoor in gedachten heb. Als dat stock speed is, is het zijn geld dus waard geweest. Dat er dan nog meer performance in zit zal me dan worst wezen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:03
Jolt
Jolt is offline
Kijk geheugen maakt kwa snelheid niet zo veel uit, fine getuned, max 10 fps meer bij games, dagelijks gebruik merk je het niet.

Maar, cpu snelheid, stock is die van mij 2000, loopt zonder probleem 2500, stock voltage en andere meuk. Waarom niet denk ik dan?

Tis alleen jammer dat er nog niks uit is gevonden voor je HDD's, wat sneller te laten maken, want dan ben je al gauw 100 euro kwijt voor 36 gb voor een 10k schijfje.
Oud 10-05-2005, 23:04
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-05-2005 @ 00:03 :
Tis alleen jammer dat er nog niks uit is gevonden voor je HDD's, wat sneller te laten maken, want dan ben je al gauw 100 euro kwijt voor 36 gb voor een 10k schijfje.
raid array?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:06
Jolt
Jolt is offline
Moet ik weer een schijf kopen . Geld groeit me niet op mijn rug.
Ik steek mijn geld nu in kleren.

En met raid moet je toch ook schijfruimte in leveren?
Heb zowizo een 120 IDE en een 160 SATA schijfje, dus gaat helaas niet.
Oud 10-05-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 10-05-2005 @ 23:26 :
Hoezo niet? Staat toch wel bekend als een goed merk, heb hier ook nog een PC met 1GB Dane Elec geheugen erin. Vooralsnog niets mis mee
Bullshit.
Het staat bekend omdat het Tweakers.net sponsor en daardoor hebben mensen de link gelegd van kwaliteit..

Tweakers.net wordt ook gesponsord door AMD, maar gebruikt wel Intel CPU's.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:10
Jolt
Jolt is offline
Geef dan eens een link/review waar dane elec een slechte naam heeft?
Oud 10-05-2005, 23:27
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 11-05-2005 @ 00:04 :
raid array?
Daarvan gaat de toegangstijd niet omlaag.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:29
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 11-05-2005 @ 00:08 :
Bullshit.
Het staat bekend omdat het Tweakers.net sponsor en daardoor hebben mensen de link gelegd van kwaliteit..

Tweakers.net wordt ook gesponsord door AMD, maar gebruikt wel Intel CPU's.
Uhm...nu doe je zelf wat je hem verwijt. Omdat Dane-Elec een GoT-merk is, is het ineens slecht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2005, 00:00
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 11-05-2005 @ 00:08 :
Bullshit.
Heu, niet alles draait om Tweakers.net. Dane Elec is bijvoorbeeld ook door Intel goedgekeurd om gebruikt te worden in hun eigen moederborden, als het zooi was zouden ze dat niet doen, nietwaar?
Oud 11-05-2005, 00:14
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 11-05-2005 @ 01:00 :
Heu, niet alles draait om Tweakers.net. Dane Elec is bijvoorbeeld ook door Intel goedgekeurd om gebruikt te worden in hun eigen moederborden, als het zooi was zouden ze dat niet doen, nietwaar?
volgens mij werkt dat redelijk vaak ook andersom. jij test je geheugen op hun product en dan zetten ze je naam op de site erbij , naja marketing is niet mijn beste kant
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:27
Jolt
Jolt is offline
Mensen zetten alles op hun site voor een beetje geld.

Tss aasgieren.
Oud 11-05-2005, 16:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mijn ervaring is dat Dane Elec niet erg goed te overclocken is, dus als het je daar om gaat kun je beter ander geheugen nemen. Dane Elec straalt wel uit in stabiliteit en compatibiliteit. Het is getest geheugen, waar de value-chips van infineon en kingston veelal niet getest worden en dus fouten kunnen bevatten. Natuurlijk kun je dat testen en garantie claimen, maar het kan een punt van overweging zijn.
Oud 11-05-2005, 20:28
Jolt
Jolt is offline
Maar de value lijn van Kingston kunnen ook Winbond UTT bevatten, en die zijn dus wel weer goed over te locken, ik heb het nooit zo op die 'goedkopere' lijn, ik wil liever zekerheid.
Oud 11-05-2005, 23:19
Party_P
Party_P is offline
idd die value lijn kan UTT bevatten, dan heb je lekker overclock geheugen.

Mijn Infineon pc2700 was toen ik het kocht vrij goedkoop, maar rete goed met overclocken. Normaal 166mhz op 2,6v, bij mij doet het 245mhz op 3,2 a 3,3v, zeker wel lekker dus, voor cheap geheugen.
Oud 12-05-2005, 08:21
Jolt
Jolt is offline
Moet je wel een moederbord hebben die meer dan 2,8 volt doet, bijvoorbeeld de DFI nf 4, of natuurlijk een OCZ booster, en je kan nog altijd gaan modden, 3,3 volt van je voeding erop zetten. Dat is alleen het nadeel.
Oud 12-05-2005, 13:48
phoxetis
phoxetis is offline
ja mensen, alles wat door een (minimaal) driedaagse nonstop memtest86 test komt, beschouw ik als prima geheugen.

zo niet: fijn terugbrengen...
Oud 12-05-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-05-2005 @ 00:29 :
Uhm...nu doe je zelf wat je hem verwijt. Omdat Dane-Elec een GoT-merk is, is het ineens slecht?
Dat maak je er zelf van..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten