Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2001, 18:53
Optima
Optima is offline

Ik merk, naar mate ik ouder word en meer meemaak, dat ik echt alles onthoud. Vooral als ik me echt in iets interesseer, waar ik vol passie mezelf aan overgeef, als ik van iets hou. Maar helaas brengt dit alleen maar ellende met zich mee. Wanneer ik iets verlies, wanneer iets voorbij gaat, leeft het nog zo levendig voort in mijn gedachten dat ik de ellende van het missen herleef in het kwadraat. Mijn geheugen is me tot last, ik kan niet vergeten, hoezeer ik ook met mijn hart wil, wilskracht baat hier niet. Mijn geheugen is me tot last, alles wat daar in is opgeslagen, de ervaringen, de liefde, de pijn, het geluk, zit me in de weg. Ik wil terug naar blanco, met herinneringen, maar zonder beïnvloeding van deze op mijn huidige leven, herinneringen die in het verleden liggen, en niet in de toekomst.

Nog even geef ik mezelf de kans dit te verwezenlijken. Wil het echt niet lukken vanuit mezelf, dan ontneem ik mezelf mijn geheugen, op de meest drastische manier…
Oud 16-10-2001, 18:56
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
geheugen is inderdaad een kloterig iets, net als gevoel en liefde...

ik herinner me bijvoorbeeld steeds hoe blij ik vroeger was, maar door m'n liefde voor m'n opa en oma, heb ik nu alleen maar ellende!!!

Gevoelens zijn de grootste ellende-brengerrs in mijn leven...

dit gaat ook weer vet cliché klinken, maar: doe jezelf please niks aan!!

als ik het kon, zou ik zo al je ellnde wegnemen en in m'n eigen leven plaatsen... ik verdien immers ellende, jij niet!!
Oud 16-10-2001, 19:12
lithium
lithium is offline
Ik heb het ook wel, nu ik 17 ben (jaja,eigluk nog 3 daagjes) begin ik een beetje terug te kijken naar wat ik tot nu toe heb meegemaakt in mijn leven. En waar ik allemaal over denk zijn negatieve dingen die vroeger zijn geberud en alleen maar de ellende die ik tot nu toe heb meegemaakt.
Ik heb vroeger wel leuke dingen meegemaakt, maar het probleem is dat die herinneringen niet boven komen.
Oud 16-10-2001, 19:17
Nate
Nate is offline
De last van een waardeloos geheugen.

Nog veel erger. Ik wil je hier niet mee afkraken hoor, ik wil gewoon zeggen dat sommige problemen geen probleem hoeven te zijn...
Oud 19-10-2001, 19:31
Verwijderd
ik blow elke dag vier jointjes en ik vergeet alles
Oud 19-10-2001, 20:36
HeavensAngel
HeavensAngel is offline
Citaat:
Optima schreef:

Ik merk, naar mate ik ouder word en meer meemaak, dat ik echt alles onthoud. Vooral als ik me echt in iets interesseer, waar ik vol passie mezelf aan overgeef, als ik van iets hou. Maar helaas brengt dit alleen maar ellende met zich mee. Wanneer ik iets verlies, wanneer iets voorbij gaat, leeft het nog zo levendig voort in mijn gedachten dat ik de ellende van het missen herleef in het kwadraat. Mijn geheugen is me tot last, ik kan niet vergeten, hoezeer ik ook met mijn hart wil, wilskracht baat hier niet. Mijn geheugen is me tot last, alles wat daar in is opgeslagen, de ervaringen, de liefde, de pijn, het geluk, zit me in de weg. Ik wil terug naar blanco, met herinneringen, maar zonder beïnvloeding van deze op mijn huidige leven, herinneringen die in het verleden liggen, en niet in de toekomst.

Nog even geef ik mezelf de kans dit te verwezenlijken. Wil het echt niet lukken vanuit mezelf, dan ontneem ik mezelf mijn geheugen, op de meest drastische manier…
zeeer herkenbaar!!....maar ik heb dat nog niet kunnen verwoorden.....nou ja, korte reactie, maar meer heb ik er ook niet om te zeggen...

Oud 15-01-2002, 12:05
@pie
@pie is offline
Citaat:
Optima schreef:

gewoon doorbikkelen, denk over alles wat in je kop scheefzit net zolang na totdat et rechtzit, tot je ermee kunt leven.. been there, done that..

denk daar maar net zolang over na als je wil, maar die andere oplossing die jij voor ogen hebt lost waarschijnlijk nog minder op..

en als je wil praten kan dat altijd... msn -> zie info
Oud 15-01-2002, 12:15
shania
shania is offline
Ik herken het helemaal. Ik heb ook een goed geheugen, ik herinner me ieder woord van iemand die me ooit verlaten heeft. Ik onthou dingen die belangrijk voor me zijn: gesprekken met mijn psychologe, met mijn beste vriendin, enzovoort. Het kan mij ook echt tot last zijn. Ik merk wel dat mijn vriendin het niet zo goed onthoudt en zich vaak dingen niet herinnerd. Maar met feitenkennis ben ik veel minder goed.
Liefs Shania
Oud 15-01-2002, 18:54
Clair de Lune
Clair de Lune is offline
:~-(((((((((((

...

en dit was 16... oktober... 8 dagen na...
Oud 15-01-2002, 18:55
Bird
Bird is offline
Hoi

Ik weet wat je bedoeld. Het is behoorlijk rottig als je iets meemaakt wat je liever zou vergeten en het blijft maar in je hoofd zitten. Het kan behoorlijk aan je knagen.

Maar het is wel zo dat je leert van je ervaringen. Als je eenmaal de ervaring hebt gehad weet je hoe het is en hoe je het beste kunt reageren zodat de pijn draaglijker wordt. Je kunt dus zeker ook profijt halen uit je geheugen. Al doende leert men (oma vertelt) en door jouw nare ervaringen heb jij er weer iets bijgeleerd.

En geloof me: pijn slijt, hoe erg die ook is. Je zal je nare ervaringen moeten verwerken, en ik weet zeker dat dat je gaat lukken!

Doe jezelf alsjeblieft niks aan, dat is het niet waard, praat met iemand: je beste vriendin, een leraar, whatever, dat lucht vast en zeker op!

Heel veel sterkte ermee!
Oud 15-01-2002, 18:56
basje!
basje! is offline
jaa ik had ook zoiets, net anders. ik heb laatst was ik huiswerk aan het leren ,naast mij stond de tv op een of andere engelse zender en ik probeerde over een vriendin van mij te denken. na een half uur kwam ik erachter dat ik zowel me huiswerk kende, de hele serie had gevolgd en nog een gedachtegang over die vriendin had gehad. lekker handig zou je zegge, maar ik ging zowat flippe, het was best wel heel vreemd. mijn herses zijn een beetje over-actief denk ik.

Citaat:
telief.com schreef:
ik blow elke dag vier jointjes en ik vergeet alles

das best een goed idee inderdaad

Oud 15-01-2002, 19:04
dystopia
dystopia is offline
Oude topic van 3 maanden geleden

Regels voor berichten