Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 18:40
aby
aby is offline
Hey,een vriendin van mij heeft de vraag gesteld of we een sex relatie met elkaar kosten hebben.in het begin dacht ik van tof:ben namelijk al een 1jaar vrijgezel en het is best een mooie en opwindende meid.Maar na een tijdje begon ik me de vraag te stellen of dit wel goed was ,ik vraag me namelijk af ofdat ik nu sex niet anders gaat bekijken.
Zijn hier mensen die hier ervaringen of menigen over hebben?
(men eerste post )tof forum
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:58
Gothic
Gothic is offline
zolang er bij beide geen gevoelens in het spel zijn, afgezien van vriendschap en lust, kan dit prima werken...
Oud 10-05-2005, 19:00
Verwijderd
Je bang maken over de vraag of je anders tegen seks aan gaat kijken door een seksrelatie is niet mannelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:03
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-05-2005 @ 20:00 :
Je bang maken over de vraag of je anders tegen seks aan gaat kijken door een seksrelatie is niet mannelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:05
Verwijderd
Waarom niet? Seks is leuk. Leuke dingen die gratis zijn kom je niet veel tegen in het leven.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:14
Erbenda
Erbenda is offline
Hmtja zolang jullie hetzelfde van elkaar verwachten en er geen (verliefde) gevoelens mee gaan spelen kan het natuurlijk prima. Al moet je er wel 100% achter staan, anders krijg je er alleen maar spijt van. Als je bang bent dat je seks anders gaat bekijken en je denkt dat het niet goed is, zou ik het niet doen...
Oud 10-05-2005, 19:14
aby
aby is offline
Citaat:
Waarom niet? Seks is leuk. Leuke dingen die gratis zijn kom je niet veel tegen in het leven.
ja weet ik wel maar ben bang dat als ik dan later sex ga hebben met iemand waar ik van hou dat er dan geen liefde gaat bij zijn langs mijn kant .
niemand met ervaringen hier over?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:17
Verwijderd
waarom zou er dan geen liefde meer bij zijn? Als je van iemand houdt is er liefde bij de seks, als je niet van iemand houdt niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:18
Vlinderr
Vlinderr is offline
Jup ervaring Ik ben daar niet bang voor gweest, maar het is iig niet zo dat het speciale gevoel(verliefd, super houden van, genieten van elkaar) dat dat opeens weg gaat als je sex als alleen puur sex beschouwd.
Dat blijft gewoon hetzelfde Gewoon genieten van het leven, en dat sex op af en toe een kut wereld als deze bestaat
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:21
Thee Muts
Thee Muts is offline
Wat bij een seksrelatie in het algemeen heel belangrijk is, is dat de verhoudingen tussen beiden niet scheef gaan lopen. Dus dat je beide op dezelfde manier naar de relatie kijkt en weet wat je van elkaar kunt en mag verwachten. Dus maak van te voren duidelijke afspraken, zodat jullie niet voor onverwachtse verrassingen komen te staan en van elkaar weten wat die relatie nou betekend.

Nouja, klinkt zo dus allemaal heel klinisch, en in de praktijk blijkt vaak toch dat de verhoudingen scheef gaan lopen en dat het uiteindelijk (vooral achteraf) problemen opleverd.

Maar goed, voor zolang het goed gaat, is het natuurlijk vooral heel lekker. Ga daar in eerste instantie maar vanuit, de problemen komen achteraf wel. Of het jouw beeld van seksualiteit erg veranderd, kan ik natuurlijk moeilijk bepalen. Ik weet niet hoe je daar nu tegenaan kijkt, wat voor ervaringen je daar al mee hebt en wat jij belangrijk vindt aan seksualiteit/intimiteit.

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
aby schreef op 10-05-2005 @ 20:14 :
ja weet ik wel maar ben bang dat als ik dan later sex ga hebben met iemand waar ik van hou dat er dan geen liefde gaat bij zijn langs mijn kant .
Ik heb er ervaringen mee, ja. En het is bullshit wat je zegt, dus neuk er maar op los.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:37
Mennuz
Mennuz is offline
Probeer er maar eens geen gevoelens bij te krijgen, best lastig lijkt me
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef op 10-05-2005 @ 20:37 :
Probeer er maar eens geen gevoelens bij te krijgen, best lastig lijkt me
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:45
MC Bobie
MC Bobie is offline
als ze lkr is gewoon doen

doe k ook
Oud 10-05-2005, 20:04
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ik ga je niet vertellen wat je wel of niet moet/kunt doen, maar mijn ervaring is, dat het meestal niet alleen bij "pure" seks alleen blijft
Na verloop van tijd raak je zo met elkaar vertrouwt, en op elkaar ingespeeld, dat het behoorlijk moeilijk is om geen gevoelens voor elkaar te krijgen.
Maar als jullie daar dus duidelijke afspraken over maken - Wat let je dan?!

Veel plezier!
Oud 10-05-2005, 20:33
gurl19
gurl19 is offline
Het kan idd. Het kan best leuk zijn, ook wel zoiets gehad. Alleen het was toen mijn ex. Van mij kant waren geen verliefde gevoelens. Maar het voelde wel heel vertrouwd. Hij zei dat hij ook geen gevoelens had, en had later ook wel scharrels. Maar onbewust voel je wel jaloezie.

Dus het kan zeker wel leuk worden, maar je moet geen gevoelens voor mekaar hebben.
En op je laatste vraag in te gaan. Daarna kun je best wel weer sex met iemand hebben op wie je verliefd bent hoor. Tenminste ik wel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 22:27
snuggles
snuggles is offline
Citaat:
Sparkle. schreef op 10-05-2005 @ 21:04 :

Na verloop van tijd raak je zo met elkaar vertrouwt, en op elkaar ingespeeld, dat het behoorlijk moeilijk is om geen gevoelens voor elkaar te krijgen.
Maar als jullie daar dus duidelijke afspraken over maken - Wat let je dan?!
das precies mijn ervaring. en idd, gewoon altijd duidelijk zijn, dan werkt het wel ach probeer het gewoon, als het niet bevalt kan je altijd stoppen
Oud 11-05-2005, 01:58
Verwijderd
Best leuk alleen het loopt vaak verkeerd af, dus bedenk goed wat die vriendschap je waard is en maak inderdaad goeie afspraken.
En seks met liefde is altijd leuker dan seks zonder liefde en dat gaat niet weg hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 02:07
Kevin D.
Kevin D. is offline
Denk goed na, het is heel anders en niet niks..

Maar why not
Oud 11-05-2005, 06:13
Verwijderd
Als ik een vriendin vind om sex mee te hebben dan lijkt me dat ik na een tijdje haar toch wel meer dan simpelweg knap ga vinden en dus ook meer voor haar ga voelen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:53
deringmeester
deringmeester is offline
ik heb er zeker ervaring mee.
ik heb (dit is GEEN ego post) 4 van die relaties gehad en ik heb het altijd heel erg leuk gevonden. Maar ik moet ook zeggen dat sex voor mij daardoor een stuk minder bijzonder is geworden. De eerste paar keer was wel ff wennen enzo maar later werd het gewoon lol hebben.
Als ik nu met 1 van die dames sex heb is er geen ''echte'' liefde in het spel maar gewoon goede vriendschap.
Dus het mijn kijk op sex heel erg veranderd.
Maar nogmaals, het is leuk. En misschien wordt het ooit wel een relatie...
veel plezier/sterkte
Oud 11-05-2005, 08:45
Muchacha
Muchacha is offline
Ik vind ook dat het moet kunnen. Het enige nadeel vond ik: als je seks hebt, ga je sowieso intiemer doen met elkaar, na de seks ga je knuffelen ofzo. Maar dat hield ik wel beperkt tot het bed, anders wordt de grens tussen vriendschap en liefde wel heel vaag. Maar ja, het is kut omdat je soms ook wel behoefte hebt aan affectie, en die kan je dan enkel krijgen met seks. Snap je?
Voor de rest is het inderdaad belangrijk dat je afspraken maakt: ga je nog rotzooien met anderen ondertussen? Zo ja, wordt dit verteld? Hoe zit het als de ene gevoelens krijgt voor een ander? Of als je gevoelens krijgt voor elkaar? ...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:00
juno
juno is offline
Citaat:
aby schreef op 10-05-2005 @ 20:14 :
nee hoor, niks aan de hand. Sex met liefde wordt niet minder mooi omdat je ooit sex zonder liefde hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 10:12
little nemo
little nemo is offline
ik heb t wel met wat meisjes gedaan en het is altijd goed bevallen. ook al blijft het wat raar als je na een tijdje een vriendinnetje krijgt en je seksvriendin dus weer als gewone vriendin moet zien. dus tip: zorg dat de seks niet de overhand krijgt in de dingen die jullie doen, maar blijf ook gewoon vriendschappelijke dingen doen en gedraag je daarin niet als vriendje-vriendinnetje
Oud 11-05-2005, 10:24
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
aby schreef op 10-05-2005 @ 19:40 :
Hey,een vriendin van mij heeft de vraag gesteld of we een sex relatie met elkaar kosten hebben.in het begin dacht ik van tof:ben namelijk al een 1jaar vrijgezel en het is best een mooie en opwindende meid.Maar na een tijdje begon ik me de vraag te stellen of dit wel goed was ,ik vraag me namelijk af ofdat ik nu sex niet anders gaat bekijken.
Zijn hier mensen die hier ervaringen of menigen over hebben?
(men eerste post )tof forum
ik denk dat zoiets wel kan, maar wel dat je echt van elkaar weet dat het puur om de lust gaat en er niets meer bij komt kijken. Wanneer dit wel het geval is, (dat een van jullie op de ander verliefd wordt bijvoorbeeld) zou ik er meteen mee kappen. Want dan kwets je elkaar alleen nog maar.
Oud 11-05-2005, 12:30
Maurice
Maurice is offline
ik zou er niet aan beginnen.
Oud 11-05-2005, 12:43
Optima
Optima is offline
Ja ik heb een tijdje een sexrelatie gehad, omdat ik gewoonweg geen zin had in een gewone relatie

Ik had een ware aversie tegen relaties ontwikkeld. Ik heb er geen tijd voor, en al die hysterische gevoelens af en toe, kon ik ook niet gebruiken. Ik had daarentegen wel bepaalde behoeftes, en die wilde ik toch wel bevredigd hebben.

na een tijdje een sexrelatie gehad te hebben, kwam ik erachter dat ik min of meer verslaafd was geraakt. Als hij een keer niet kon, raakte ik geirriteerd. Hetpunt met een sexrelatie, is dat seks zonder liefde op het moment zelf wel lekker is, maar daarna zit je met een leeg gevoel. dat lege gevoel kun je alleen maar opvullen door: nog meer seks. Een neerwaartse spiraal dus

Ik ben nog niet toe aan een relatie, maar ik zou nu liever een normale vriend willen hebben dan een seksrelatie.
Oud 11-05-2005, 14:00
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Optima schreef op 11-05-2005 @ 13:43 :
Hetpunt met een sexrelatie, is dat seks zonder liefde op het moment zelf wel lekker is, maar daarna zit je met een leeg gevoel. dat lege gevoel kun je alleen maar opvullen door: nog meer seks. Een neerwaartse spiraal dus
Hm ja, herkenbaar. Ik heb een tijdlang een seksrelatie met mijn ex gehad (wat wellicht nog gevaarlijker is dan met een gewone vriend) en ik begon me inderdaad steeds rotter te voelen als we weer bij elkaar waren geweest. De seks zelf was zo heerlijk vertrouwd en op dat moment kreeg je echt het gevoel van de relatie zelf weer terug. En als je dan na de seks weer in je uppie thuis zit, merk je pas hoe verschrikkelijk je al dat andere daaromheen ook mist. En dus probeer je dat wanhopig weer terug te halen, waarbij je alleen maar steeds weer gekwetst wordt.
Oud 12-05-2005, 16:33
Built to last
Built to last is offline
jullie 17jarige knulletjes heerschen de pan uit hoor!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:28
aby
aby is offline
Citaat:
wat bedoel je daarmee?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:59
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
aby schreef op 12-05-2005 @ 22:28 :
wat bedoel je daarmee?
Hij wil ook een sekzrelatie
Oud 13-05-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Sparkle. schreef op 10-05-2005 @ 21:04 :
Ik ga je niet vertellen wat je wel of niet moet/kunt doen, maar mijn ervaring is, dat het meestal niet alleen bij "pure" seks alleen blijft
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 20:27
olsen
olsen is offline
seks - liefde= lust

Het is prima om lust met elkaar te delen. Maar dan moet je er wel niet teveel achter zoeken.
Oud 13-05-2005, 20:50
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
olsen schreef op 13-05-2005 @ 21:27 :
seks - liefde= lust

Het is prima om lust met elkaar te delen. Maar dan moet je er wel niet teveel achter zoeken.
yesss
Geniaal, groot licht! hoe kom je erop?
Oud 14-05-2005, 11:33
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Built to last schreef op 12-05-2005 @ 17:33 :

Ik zou er ook nooit aan beginnen. Seks zonder gevoelens is toch minder dan seks met gevoelens. En ja al 2 keer gehad, maar dan als in een one night stand. Tijdens is het wel leuk en kan ik er wel van genieten, maar veel minder als wanneer ik echt van iemand hou. Achteraf na die one night stands voelde ik me ook behoorlijk een slet, dus dat doe ik dus echt nooit meer
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 14:23
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-05-2005 @ 12:33 :
Achteraf na die one night stands voelde ik me ook behoorlijk een slet, dus dat doe ik dus echt nooit meer
Offtopic: Zolang je het niet elke avond met een andere doet, vind ik niet dat je je een slet moet voelen hoor! Seks is leuk...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten