Jazeker ze komen er weer aan. De volleybalcompetitie is afgelopen en de toernooien staan weer voor de deur. En zoals altijd begin ik dan weer aan vroeger te denken. Ik weet nog wel de eerste keer dat ik naar het Ledub-toernooi ging. De vriend van mijn zus ging er met zijn vrienden heen en hadden een man tekort, dus ik mocht meespelen. Ik was toen 14 jaar ofzo en had nog niet zo heel erg veel toernooien meegemaakt. Zaterdagochtend erheen vertrekken en iemand van de groep had de avond vantevoren teveel gedronken en had een aardige kater. Met opzet gaan de auto's IEDERE rotonde nemen en na 20 minuten rijden hing hij met zijn bovenlichaam uit de auto te spugen. Iedereen draaide een raampje open en begon commentaar te geven. "BROKKELEN!!!!!!" Ik was werkelijk versteld en dacht al dat het een geweldig toernooi ging worden. Dat verhaal heb ik dan ook het hele toernooi nog 34 keer aan moeten horen.
Nu een aantal jaren verder ben ik ongeveer een doorgewinterde toernooispeler geworden. 2 jaar geleden ben ik begonnen met als leiding mee te gaan naar jeugdtoernooien en zelfs dan gebeuren er rare dingen. Een leiding begon achter 16-jarige meisjes aan te rennen en ik werd vervolgens door 2 14-jarigen over mijn wangen gelikt.(waarom ze dat deden is mijn nog steeds niet duidelijk) Uiteraard geef ik meer de voorkeur aan 2 prachtige dames die dat doen VAN MIJN LEEFTIJD.
Sommige dingen gaan nooit vervelen, buitendoeken van een tent andersom erop zetten als iemand ligt te slapen geeft hilarische momenten en om 7 uur 's ochtends je rekruten wekken door hun tent open te ritsen en aan hun voeten beginnen te trekken geeft veel respectvol commentaar. "Godverdomme kutvent!" schijnt dan spontaan het begin van elke zin te zijn. Ik wist niet dat ik zoveel benamingen kon krijgen...
De feesttent is 's avonds toch wel iets waar je moet zijn wil je de roddels de volgende dag kunnen begrijpen. Volgende week is het weer zover dus ik begin alvast mijn tweepersoonsluchtbed te zoeken, je weet immers nooit...