Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 17:13
Verwijderd
Wat doe jij met een verhaal dat af is?
Zet je het gelijk op letteren?
Laat je het eerst nog even rusten, en lees je het nog een paar keer over?
Laat je het aan je vader/tante/beste vriend(in) lezen?
Print je het uit en stop je het in een map?

++

Bij mij verschilt het nog al eens. Als ik twijfel zet ik het niet direct op Letteren, anders wel. Ikzelf print alles uit en stop het in een map, en als iemand het wil lezen vind ik het oké, maar ik ga het niet aan iedereen opdringen ofzo.

Ohja, maar ik laat het wel lezen aan mensen die goed kunnen schrijven (Maarten, Ramon & Roman), voor enige oprechte feedback, dat vind ik altijd wel fijn, .

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2005, 17:33
Tovenaar
Tovenaar is offline
Ik laat het meestal even rusten, om er een dag later (of nog later) nog eens naar te kijken en dingen te veranderen, ook al ben ik tijdens een verhaal schrijven al ontzettend bezig met elke zin van het stukje tekst. En tegenwoordig zet ik het ook op Letteren, tenzij ik het zelf al onwijs slecht vind (maar meestal krijgen dat soort verhalen al nooit een einde) Uitprinten doe ik niet om het bewaren, wel om het te laten lezen aan
(over)geďnteresseerde ouders en vrienden. Maar echt kennis van zaken hebben die natuurlijk niet echt, ze vinden het meestal toch wel mooi, omdat ik het nou eenmaal geschreven heb. Deskundigen raadpleeg ik eigenlijk alleen op dit forum.

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 18:58
Verwijderd
Ik zet het in een ander lettertype en lees het na, want dan vallen fouten me eerder op. Daarna laat ik het vaak lezen aan mijn geliefde die me durft te zeggen dat het suckt als het suckt en daarna post ik het alsnog, omdat ik geen zin heb om het te laten staan en het toch kwijt wil.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:05
Nijn*
Nijn* is offline
Als ik iets heb geschreven, is het sowieso niet vaak op de computer maar op mijn kladblok. Als ik dan nog de moeite neem het uit te typen, de fouten eruit te halen én er nederlands correcte zinnen van te maken.. dan plaats ik het meestal wel op scholieren, ja.
Vaak laat ik het wel eerst aan een goede vriend of vriendin (of aan doorgewinterde letteraars als Grim) lezen, om een beetje inzicht te krijgen of het p0ep is of niet. Als het meevalt, plaats ik het, anders blijft het ergens in mijn pc zwerven tot het stoffig en vergeten is.
Overigens werkt het anders met stukjes voor het dit-wil-ik-even-kwijt-topic, die zijn meestal direct op de computer gemaakt en die ga ik ook niet helemaal nalopen op fouten etc.

Nijn*
Oud 17-05-2005, 19:38
I C U
I C U is offline
Als ik iets geschreven heb, lees ik het nog eens na, verander hier en daar wat, haal fouten eruit... En dan verdwijnt het of in een map, of typ ik het uit, en misschien dat het op Letteren verschijnt, misschien ook niet. Verschilt per keer. Ik laat het wel vaak aan een vriendin zien, soms heeft ze wel es nuttig advies Tja... Ik hou niet echt een vast patroon aan.
Oud 18-05-2005, 10:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eerst schrijf en herlees ik het.
Dan tik ik het uit en post ik het. Tijdens het tikken zie ik vaak nog wel wat fouten die ik dan meteen verbeter.
Dan reageren jullie (althans, dat hoop ik) en verbeter ik eventueel nog wat.
Dan print ik het uit en stop ik het in een map (als ik het niet vergeet)
Reageren

Regels voor berichten