Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Samenwonen is een beslissing die vaak te snel en onoverwogen genomen wordt. Wat mij betreft hoeft het niet zonodig, liever een werkende relatie dan binnen no time ruzie (als je realistisch bent weet je dat het zo loopt)
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus het is echt niet zo dat mensen 'zomaar' scheiden hoor, hoewel het wel wat gemakkelijker is dan vroeger. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mocht ik zwanger zijn geworden toen ik 17 was, dan was mijn moeder er vast niet blij mee geweest, maar er zou geen druk worden uitgeoefend op mij om maar snel te gaan trouwen. Zo is dat ook met samenwonen. Mensen denken te makkelijk. Hoevaak zie je een koppel na 4 maanden al besluiten te gaan samenwonen? Een jaar later hebben ze te dicht op elkaar gezeten voor te lange tijd en gaan ze weer uit elkaar. Mensen trouwen en scheiden alsof het een spelletje is. De druk van de kerk, van de maatschappij en zeker ook van de familie is veel minder geworden. En natuurlijk komt dat omdat religie de laatste decennia veel minder belangrijk is geworden (en daarmee bedoel ik dat de kerk veel minder invloed heeft op het leven van mensen dan vroeger) en als gevolg daarvan zijn de normen en waarden gaan veranderen. Niemand kijkt er meer van op als mensen gaan scheiden. Niemand kijkt er meer van op dat tienermeisjes zwanger raken van jongens die ze eigenlijk helemaal niet kennen. Niemand kijkt op van abortussen. Omdat niemand er meer van opkijkt, is de drempel om bepaalde dingen te doen (of juist niet te doen) veel lager, aangezien je dan nog steeds 'normaal' bent in de huidige maatschappij. Ik zou bijna zeggen dat het abnormaal wordt om een heel leven bij iemand te blijven.
Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 18:10. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En scheiden blijft iets moeilijks, dat zal, denk ik, nooit veranderen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk wel dat mensen die niet zo piepjong trouwen wat meer levenservaring hebben - een stabielere persoonlijkheid en levenshouding, zo je wilt. En dan is de kans dat je gaat scheiden wel minder groot. Maar zeker niet nul, natuurlijk. Dat zal geen normaal mens beweren. |
![]() |
||
Citaat:
Dan daarbij, als je al samenwoont verschillende jaren (zo of echt officieel), dan is de stap van kinderen nemen niet klein ofzo. Een beetje mens hoort NA TE DENKEN voordat er kids komen. Want er is niets zo stom als zomaar kinderen hebben en niet weten hoe of wat. Natuurlijk zijn er mensen zoals jij beschrijft, maar ik denk niet dat je daarmee het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking te pakken hebt. Dus simpel: - Niet trouwen (nergens voor nodig) - Altijd blijven nadenken - Kinderen nemen als je het aankan en niet als 'je 't wel leuk lijkt', want dan krijg je nog een koude douche.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet dat je het al uitgelegd hebt, enz., ik denk zelf alleen dat iemand voor zichzelf beter uit kan maken hoe het in zijn of haar situatie zit dan dat jij er standaard 'regels' voor kunt bedenken. |
![]() |
||
Citaat:
Dan heb je ook nog de 'julia roberts' typetjes. Die ineens hun biologische klok horen aflopen en dan ineens toch beseffen dat ze kinderen willen. Met hun partner die ze misschien net een jaartje kennen meteen een paar kindjes gaan maken. (Vraag me trouwens af hoe hoog de scheidingen liggen bij dit soort types, maargoed) De ouders zijn onderhand helemaal verschimmeld als dat kindje een keertje 10 wordt, dus ook niet echt handig... Het beste is gewoon kijken of je een leuke vent/vrouw kan vinden. Iemand waarmee het klikt. Vanaf je 18e hebben de meeste btw een betere kijk op wat leuk en niet leuk is. Dan na een jaartje of drie/vijf kijken of samenwonen een beetje wil lukken. Sla je elkaar de hersenen in dan moet je eerst even gaan kijken waar dat nou precies aan ligt. Kijken of je eraan kunt werken, vooral WEL jezelf blijven en kijken of je er al aan toe bent? Dannnnn zou je na een tijdje misschien aan kindjes kunnen beginnen (als dat lukt natuurlijk, want je weet t nooit......) Handig is dan trouwens wel dat je weet voordat je gaat samenwonen of iemand ooit kids wil ![]() Maarja zelf vind ik, begin alsjeblieft niet later dan 35 aan kinderen. Ik bedoel dan is het EERSTE kind 10 en dan ben jij al 45, en wanneer de TWEEDE of de DERDE 10 wordt?? 50?? Maarja dat zeg ik nu....maja btje jong zijn is vaak wel prettiger voor de kinderen zelf ![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voordeel is wel dat ze je supergoed in de gaten houden vanuit het ziekenhuis. Toch is het lastig om dat punt van jou mee te nemen in je afweging. Want straks krijg je toch een gehandicapt kind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Hoe je dat doet met koken? Om de beurt? Hoe anders? - Opruimen idem. Het is lijkt me toch redelijk normaal dat je gewoon je eigen spullen opruimt en je huis niet laat verslonzen. Desnoods maak je met z'n tweeën een schema, maar zo'n probleem hoeft dat echt niet te zijn. - Ik zie mijn vriend veel minder dan voorheen. En buiten dat, als we heel veel bij elkaar zijn hebben we het nog steeds gezellig. Als je niet bij elkaar kunt zijn voor langere tijd moet je niet samenwonen en misschien ook niet aan een relatie beginnen. - Als je ruzie hebt, dan laat je elkaar een beetje met rust ofzo. - En na een break-up ga je toch gewoon uit elkaar? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het wordt nog beter: op je 45ste zijn je kinderen het huis uit en kan jij je tijd steken in trips naar Boston, het opknappen van een oldtimer en cello spelen. Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 11:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 15:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk, het is tactisch om heel jong kinderen te krijgen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Als mensen gaan samenwonen is dat niet altijd per se om hun hele leven samen te blijven. En tja, ik geloof dat ik denk dat je niet je hele leven bij een persoon kan blijven. Of dat je toch af en toe een ander moet nemen. Open huwelijk ofzo? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #119 Dott | 500 | 17-11-2011 12:57 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #103 indigo | 471 | 26-11-2009 08:46 | |
Liefde & Relatie |
Als je het samenwoonvirus nog niet hebt (of kindervirus ^^) Verwijderd | 106 | 05-11-2009 22:13 | |
Liefde & Relatie |
Samen wonen Verwijderd | 42 | 13-09-2007 22:05 | |
Werk, Geld & Recht |
Samenwonen Daantje_0705 | 5 | 29-06-2005 17:22 | |
Liefde & Relatie |
samenwonen sweet dreams | 42 | 01-10-2003 20:28 |