Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wil denk ik toch geen Europees recht gaan doen, zit zelf te denken aan iets met een economische hoek. En over de steden ga ik nog nadenken, het wordt waarschijnlijk toch Utrecht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nja het is ook nog erg ver weg, moet eerst de 5e maar eens halen, maar ga iig weer een keertje een open dag bezoeken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De universitaire bestuurders willen graag verbreding van de kennis van de studenten. Daarentegen willen de beroepsgroepen (bv. de NOvA) juridische verdieping en een minimumaantal juridische vakken. Een aantal faculteiten denkt dit op te kunnen lossen door interessante juridische keuzevakken of rechtstheoretische vakken te vervangen door een minor buiten de faculteit. Het mogelijke duidelijk zijn dat dit een onwenselijke ontwikkeling is. Het leuke van die BaMa is dat ik (n.a.w.) dit jaar na drie jaar studeren LLB. ben. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar nee, een baan vind je momenteel niet zo gemakkelijk. Zeker niet in de advocatuur, al zijn in Brabant volgens mij wel een stuk minder vacatures beschikbaar. Maar ook een pas-afgestudeerde in Amsterdam komt moeilijk aan de bak zo weet ik. Een kennis van me is reeds begonnen met het volgen van extra cursussen om zich zo te onderscheiden van andere sollicitanten. Ik heb morgen in ieder geval een sollicitatiegesprek. ![]() Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 11:31. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik ben het met je eens, een LLB is geen afgeronde studie. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb mer niet zo in verdiept, eigenlijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt ook rechter worden. De opleidingen voor rechter en officier van justitie zijn gecombineerd. Voor officieren duurt die vier en voor rechters zes jaar. Notarissen tenslotte volgen na hun studie een intern traject, waarin ze eerst kandidaat-notaris worden en uiteindelijk - meestal na een jaar of acht à tien - benoemd worden tot notaris. Voor allevier beroepen geldt dat ook nadat je advocaat, notaris, rechter of officier bent geworden, de eis van éducation permanente geldt. Dus tijdens je werk ook nog een x aantal 'studiepunten' halen, elk jaar weer. Die eis wordt gesteld door de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA), de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) en de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak (NVvR). Voldoe je niet aan die punteneis, dan mag je - in theorie - het beroep niet meer uitoefenen. Dat zijn de typische juridische beroepen. Je kunt ook aan wat minder bekende beroepen denken, zoals bedrijfsjurist of wetgevingsjurist (juridisch medewerker op een departement van de regering dus). Daar gelden uiteraard ook interne opleidingseisen maar die worden niet gecoördineerd door een overkoepelende beroepsorganisatie. Je hoeft niet eerst advocaat-stagiair, kandidaat-notaris of raio (rechterlijk ambtenaar in opleiding) te zijn. Vaak ben je overigens wel 'junior juridisch medewerker' ofzo, maar dat zijn geen officiële termen. Docent tenslotte kun je altijd worden. Je kunt rechtstreeks van de collegebanken meteen het onderzoek in, dan kun je voor je dertigste gepromoveerd zijn. Maar dan ben je wel echt een theoreticus. Je ziet dat veel hoogleraren twee dagen per week op de faculteit zijn en daarnaast nog advocaat, notaris of rechter zijn. Of ze zijn voltijds hoogleraar en vroeger advocaat geweest, dus nu is hun praktijk in ruste (vaak zijn ze dan op papier nog wel advocaat, dus ze kunnen zo terug naar de praktijk als ze willen). Laatst gewijzigd op 27-04-2005 om 13:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik dacht altijd dat je tot rechter benoemt kon worden ![]() En internationaal recht, wat kan je daar allemaal mee? kan je ook iets vertellen hoe het zit met de werkgelenheid? bij voorbaat hartsikke veel dank. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik mis toch wel een beetje de lunch, de borrel, de rondleiding door het kantoor en de tas met promogadgets. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waarom wil jij geen LL.B. zijn?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hoe droog is WO rechtsgeleerdheid Mediocrity | 6 | 20-06-2010 19:01 | |
Algemene schoolzaken |