Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 12:56
bam
bam is offline
Oostenrijkse 'surfer' stuit op militair geheim VS

Uitgegeven: 1-6-2002 10:49

WENEN - Een 17-jarige Oostenrijker is op het internet gestuit op Amerikaanse militaire geheimen. Tot zijn eigen verbazing kon hij ongehinderd de details lezen van het recente ontwapeningsakkoord tussen de Amerikaanse president Bush en zijn Russische collega Poetin. Dat meldt de Oostenrijke Kronenzeitung in de editie van zaterdag.

Al enkele minuten nadat de 'surfer' op de gegevens van het Pentagon stuitte, werd bij gebeld door een FBI-agent in de VS. Die wilde direct weten hoe de jongen zich toegang tot de site had verschaft. Kort daarop stond de Oostenrijke politie aan de deur van de internetter. Die bestookten de tiener met vragen, aldus de krant.

Bron:http://nu.nl/document?n=57437

Dit zegt weer es wat over het zo bekende "Pentagon"

Wat zal Amerika doen?
Jongen zwijg plicht opzeggen?

zal wel weer een hype onstaan rond die persoon.
Oud 02-06-2002, 14:15
psygnosos
psygnosos is offline
Snap alleen niet hoe ze via zijn IP-adres aan zijn telefoon nummer gekomen, en waarom de FBi dat kind dan belt....De FBI is alleen voor binnen Amerika, moet de CIA niets doen dan?
Oud 02-06-2002, 14:53
Narrator
Narrator is offline
Cool..

Ik vraag me af wat voor details de jongen nog meer heeft kunnen lezen...

De FBI beld trouwens wel snel op zeg...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 18:50
arrebar
arrebar is offline
ja ach amerika is gewoon sneu
wel cool dat dat gewoon te vinden was
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:11
Verwijderd
Domme Amerikanen.
Maar het kan wel makkelijk dat de FBI dat nummer achterhaald. Als je zo'n site hacked gaan ze binnen de minuut al opzoek. En dat duurt in totaal misschien 5 minuten voor dat ze je hebben. Het is opzich wel logisch dat de FBI belt, het betreft voornamelijk de binnenlandse veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 19:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
psygnosos schreef:
Snap alleen niet hoe ze via zijn IP-adres aan zijn telefoon nummer gekomen
IP -> ISP -> heeft klantgegevens
Oud 02-06-2002, 19:25
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Domme Amerikanen.
Kan iedereen overkomen. Ik heb ook wel 'ns fouten op een site gezien waardoor ik meer kon dan ik mocht. Dan meld je dat uiteraard.
Oud 02-06-2002, 19:28
Stff
Stff is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Kan iedereen overkomen. Ik heb ook wel 'ns fouten op een site gezien waardoor ik meer kon dan ik mocht. Dan meld je dat uiteraard.
het hoort met dit soort dingen dus eigenlijk niet te gebeuren, een geheim document wat zo te bezichtigen is
Oud 02-06-2002, 19:50
bam
bam is offline
Wat ik me nu net zit te bedenken is dat de oosterijkse politie wel heel snel bij die jongen is
vergleken met onze politiemannetjes.
Oud 02-06-2002, 20:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
bambix schreef:
Wat ik me nu net zit te bedenken is dat de oosterijkse politie wel heel snel bij die jongen is
vergleken met onze politiemannetjes.
Wat is dat nu weer voor domme opmerking? Ten eerste is onze politie heel capabel, alleen de politieleiding niet; en ten tweede staat nergens vermeld precies hoe lang de Oostenrijkers erover deden.
Oud 02-06-2002, 21:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Wat is dat nu weer voor domme opmerking? Ten eerste is onze politie heel capabel, alleen de politieleiding niet; en ten tweede staat nergens vermeld precies hoe lang de Oostenrijkers erover deden.
1) het was de fbi.
2) wat geeft fbi het recht op de gegevens van die jongen
Oud 02-06-2002, 21:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:

1) het was de fbi.
1) Ook. "Kort daarop stond de Oostenrijke politie aan de deur van de internetter."
2) Om 'm te screenen en evt. in de gaten te houden. Beetje para enzo ja.
Oud 02-06-2002, 21:27
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:

het feit dat hij militaire geheimen van de VS bezit. Duh. Da's best wel illegaal namelijk. Of mag de Nederlandse politie mijn adres ook niet weten als ik net iemand neergeschoten heb
Oud 02-06-2002, 22:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

het feit dat hij militaire geheimen van de VS bezit. Duh. Da's best wel illegaal namelijk. Of mag de Nederlandse politie mijn adres ook niet weten als ik net iemand neergeschoten heb
wie zegt dat dat een geheim is als het gewoon op het internet staat. daarnaast hadden ze blijkbaar al eerde rinfo over hem ofzo?
Oud 03-06-2002, 06:59
Naz
Naz is offline
Citaat:
Joostje schreef:

wie zegt dat dat een geheim is als het gewoon op het internet staat. daarnaast hadden ze blijkbaar al eerde rinfo over hem ofzo?
dat is nou juist het speciale aan deze zaak, hij kon gewoon bij lle geheimen van de fbi, en nee daarvoor hadden ze nog geen info over hem, je zult verbaasd staan hoe snel je aan gegevens kan komen als je zoveel macht hebt als de fbi
Oud 03-06-2002, 12:45
T_Robson
T_Robson is offline
Ik denk dat dat kereltje is omgekocht, in ieder geval zullen die Amerikanen er alles aan doen zodat die jongen niet alles zal vertellen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 15:14
bam
bam is offline
Citaat:
McCaine schreef:
ca·´pa·bel (bn.)
  • 1 voor zijn werk geschikt => bekwaam, kundig, competent
    2 in staat, bij machte

ik had het toch echt over de snelheid van het arriveren van de politie.

mijn ervaringen zijn daar zeer slecht in.

In het verhaal staat binnen enkele minuten werd hij opgebeld
en kort daarop arriveerde de politie
enkele minuten is rond de 3 a 4 minuten
kort daar op gok ik ook rond de 4 a 5 minuten?
dat zijn 8 a 9 minuten
dat vin ik nog aardig snel

Laatst gewijzigd op 03-06-2002 om 15:17.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 18:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik vind het maar een schimmig verhaal. Hoe betrouwbaar is die Kronenzeitung eigenlijk?
Oud 03-06-2002, 19:01
Griller
Griller is offline
Vraagje ... als het zo geheim is waarom zetten ze het dan op een internetsite?????
Oud 04-06-2002, 07:30
Naz
Naz is offline
informatie van de fbi gaat al jaren over het internet zover ik weet... dat normale mensen hier toegang tot hebben is dus ook een enorme fout, anders was het niet speciaal geweest
Oud 04-06-2002, 18:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Griller schreef:
Vraagje ... als het zo geheim is waarom zetten ze het dan op een internetsite?????
Citaat:
Naz schreef:
informatie van de fbi gaat al jaren over het internet zover ik weet... dat normale mensen hier toegang tot hebben is dus ook een enorme fout, anders was het niet speciaal geweest
Alle informatie van het DOD (Dep. of Defense) ook.

Militaire informatie... ik vermoed dan dat dit het Air Force systeem betreft, dat is vrij zwak. Overigens heb ik ook maandenlang via een beveiligde verbinding geheime gegevens over de Naval Base Norfolk, Va. gezien.
Kon zien waar welk schip lag, wat ze daar deden, en voor hoelang.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:11
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Militaire informatie... ik vermoed dan dat dit het Air Force systeem betreft, dat is vrij zwak. Overigens heb ik ook maandenlang via een beveiligde verbinding geheime gegevens over de Naval Base Norfolk, Va. gezien.
daar komt je nick zeker vandaan
Oud 05-06-2002, 14:46
bam
bam is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

En de informatie stiekem doorverstuurd naar landen in de lijst van het "As van het Kwaad"
Oud 05-06-2002, 16:40
Verwijderd
Citaat:
T_Robson schreef:
Ik denk dat dat kereltje is omgekocht, in ieder geval zullen die Amerikanen er alles aan doen zodat die jongen niet alles zal vertellen.
Was ik die jongen maar geweest. *zucht* Dan was ik nu rijk geweest
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:06
Alex Fernando
Alex Fernando is offline
Citaat:
perseus schreef:

Was ik die jongen maar geweest. *zucht* Dan was ik nu rijk geweest
of dead
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2002, 17:16