Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 14:49
Namin
Namin is offline
Helluw allemaal,

ik moet voor levensbeschouwing een stukje tekst schrijven over de 1e kruistocht, van ong 300 woorden, en ik wilde een stukje erbij zetten over hoe de islamieten over die 1e kruistocht dachten. Ik heb echt lang zitten zoeken, maar ik kan niets vinden. Heeft iemand tips? Misschien een ander onderwerp wat aan die 1e kruistocht vastzit?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

-xxx- Namin
Oud 29-05-2005, 14:56
Twanos
Twanos is offline
Islam: geloofsovertuiging
Moslim: Iemand die de Islam aanhangt
Islamiet: ???
Oud 29-05-2005, 15:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Twanos schreef op 29-05-2005 @ 15:56 :
Islam: geloofsovertuiging
Moslim: Iemand die de Islam aanhangt
Islamiet: ???
is·la·miet (de ~ (m.), ~en)
1 moslim
Oud 29-05-2005, 15:27
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2005 @ 16:04 :
1 moslim
dat is net zon verzonnen bull shit woord als mohammedanen
Oud 29-05-2005, 15:35
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 29-05-2005 @ 16:27 :
dat is net zon verzonnen bull shit woord als mohammedanen
euh.. het woord moslim is ook verzonnen
of het nou door een persoontje was of door allah
Oud 29-05-2005, 15:38
Sartre
Sartre is offline
Daar is niet zo heel veel over bekend omdat er maar weinig schijvers zijn die daar over schreven in die tijd. Ik heb er wel een artikel over liggen hier. In het westen is heel veel over de kruistochten geschreven, maar in de islamitische wereld veel minder. Zal wel eens dat artikel opzoeken voor je
Oud 29-05-2005, 21:19
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2005 @ 16:04 :
1 moslim
volgens mij staat panikeren tegenwoordig ook in het woordenboek. Als maar genoeg mensen het blijven zeggen is het vanzelf waarheid. (bijv: religie)

maar om toch maar ff ontopic te gaan.
Ik denk niet dat moslims ( ) erg positief tegen de kruistochten aankeken.
Oud 31-05-2005, 09:02
proycon
proycon is offline
Beetje off-topic, maar ik kan het niet laten:

Het lijkt me geen "verzonnen bull shit" woord, beide zijn te herleiden tot dezelfde arabische stam (S L M, ، س ل م ).

Islamiet lijkt me een vernederlandsing van het arabische Islamiyya/ اسلامي (een adjectief)

het woord moslim staat tot christen als het woord islamiet tot christelijke staat.

En het woord muhammed (H M D, ح م د ) betekent zoiets als "prijzende", dus ook geen "onzinwoord".

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 09:07.
Oud 31-05-2005, 16:29
fleety girl
fleety girl is offline
Citaat:
proycon schreef op 31-05-2005 @ 10:02 :
Beetje off-topic, maar ik kan het niet laten:

Het lijkt me geen "verzonnen bull shit" woord, beide zijn te herleiden tot dezelfde arabische stam (S L M, ، س ل م ).

Islamiet lijkt me een vernederlandsing van het arabische Islamiyya/ اسلامي (een adjectief)

het woord moslim staat tot christen als het woord islamiet tot christelijke staat.

En het woord muhammed (H M D, ح م د ) betekent zoiets als "prijzende", dus ook geen "onzinwoord".
Dan is het nog wel verzonnen .
Oud 31-05-2005, 17:03
RanC
RanC is offline
Het lijkt mij niet dat ze stonden te springen om een stel Europeanen die met zwaardjes op hen af kwamen stormen.
Oud 31-05-2005, 17:51
fleety girl
fleety girl is offline
Citaat:
RanC schreef op 31-05-2005 @ 18:03 :
Het lijkt mij niet dat ze stonden te springen om een stel Europeanen die met zwaardjes op hen af kwamen stormen.
Ze stonden wel letterlijk te springen, om ze te verslaan.

Maar ze waren er niet blij mee.

Oud 31-05-2005, 18:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Namin schreef op 29-05-2005 @ 15:49 :
Helluw allemaal,

ik moet voor levensbeschouwing een stukje tekst schrijven over de 1e kruistocht, van ong 300 woorden, en ik wilde een stukje erbij zetten over hoe de islamieten over die 1e kruistocht dachten. Ik heb echt lang zitten zoeken, maar ik kan niets vinden. Heeft iemand tips? Misschien een ander onderwerp wat aan die 1e kruistocht vastzit?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

-xxx- Namin
persoonlijk denk ik dat ze samen een heel groot feest gingen geven
Oud 31-05-2005, 19:17
RanC
RanC is offline
Nou, je had Balian. Dat was een smit uit Frankrijk die eigenlijk de bastaardzoon was van een of andere edelman uit Israel en toen ging die...

Is dit niet meer iets voor het huiswerkforum?
Oud 02-06-2005, 21:30
Blues
Blues is offline
Citaat:
Namin schreef op 29-05-2005 @ 15:49 :
Helluw allemaal,
hoe de islamieten over die 1e kruistocht dachten.
Helluw

WAT DENK JIJ NOU ZELF?
Oud 03-06-2005, 10:37
Namin
Namin is offline
Hé, ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen, niet om elkaar helemaal de grond in te stampen! Wees eens aardig, en veroordeel niet iemand meteen omdat ze een stom topic aanmaakt (nog excuses ervoor, maar ik was radeloos).
Ik moest het de dag erna al afhebben, en mijn lerares is echt onredelijk(komt waarschijnlijk omdat ze al veel heeft meegemaakt in haar leven). Ik mocht geen mening erin verwerken, alleen maar feiten, dus wat ik zelf denk kon ik er niet in zetten. Uiteindelijk heb ik samen met mijn moeder gezocht en ik had een 8,5. Misschien toch niet zo'n stom kind als jullie dachten?
Nou, de groeten van Namin hoor, fijn dat jullie me zo hartelijk verwelkomden.........
Oud 03-06-2005, 10:44
T_ID
T_ID is offline
Tja, je zal jezelf ook wel vleien door te zeggen dat je veel te laat aan je werkstuk bent begonnen.

Had dan gepost onder maatschappelijke vakken met een verzoek om informatie over het onderwerp in plaats van onder religie met een stelling van 'like duh'-niveau.

Regels voor berichten