Klein upje voor het goede doel

.
Ik ben het grotendeels eens met Sketch. Er ontbreekt een constant ritme waardoor het op veel plekken niet lekker loopt, vooral de laatste twee strofes lopen erg ruw. Ritme is erg belangrijk voor een gedicht, probeer er wat meer op te letten.
Het is jammer dat je opeens stopt met rijmen en dan daarna weer verder gaat. Ik denk dat je dat hebt gedaan omdat je geen goede rijm kon bedenken, als je zo vastloopt laat het gedicht dan een tijd rusten en ga er een tijdje later weer mee verder. Misschien vind je dan wel een goede zin, of je besluit om een compleet andere strofe te gebruiken, misschien gooi je het zelfs helemaal weg. Als je vast loopt neem er de tijd voor.
De beelden die je gebruikt vind ik niet erg speciaal, maar wel sprekend. De eerste strofe maakt een goed beeld, de lege straat wekt bij mij echt een eenzaamheidsgevoel op, in tegenstelling tot wat Sketch zegt.
Bij de derde strofe kreeg ik het gevoel dat er iets heel moois zou komen, ik verwachte iets, jammer genoeg zijn de twee strofes daarna gelijk weer minder.
De herhaling van herindering stoort een beetje, het is net iets te veel.
Voorderest vind ik ook dat je het af en toe wat te primair verwoordt, net zoals Sketch zegt.