Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ik ben het niet met je eens, zelfprojectatie is niet het eerste wat je doet om een ander te begrijpen. Zoals ik tegen barkrukkie al zei. En Mark is idd anders ![]()
||
Citaat:
Jezelf projecteren op iemand anders (in mijn ogen) is, zoals het woord ook al zegt ![]()
|||
Citaat:
Als je op dezelfde traptrede gaat staat (wat eigenlijk onmogelijk is, maar je probeert je je in te leven op een andermans traptrede) ga je je inleven in iemand anders -- Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Projecteren: het gaat om een persoon > jouw eigen karaktereigenschappen en visies zo omvangrijk en juist vinden, dat je vind dat een ander ook zo zou moeten zijn. Je begrijpt daarom niet waarom een ander 'anders' is. Bah Markie pestkop.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik persoonlijk versta onder zelfprojectatie iets heel anders, namelijk het scheppen van een bepaald beeld van het eigen ik door de ogen van andere mensen; oftewel je imago. In jouw context gezien, is zelfprojectatie dus wel hetgene wat iemand als eerste doet om een ander te begrijpen; hij / zij leeft zich in de ander in ten einde zijn / haar gedachtengangen en gedrag te begrijpen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Velen zullen zich afvragen waarom hun partner niet de dingen doet die hij / zij verwachten, maar het gebruiken van een trappen-systeem is toch iets voor de wat meer arrogant aangelegde persoontjes vermoed ik ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben helemaal niet arrogant.
||
Citaat:
Een trappen-systeem is er, gebaseerd op iets. IQ, EQ, kennis, whatever. Natuurlijk maakt dat de mensen lager op de trap, niets minder waard, kwa persoon. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Er is wel een trappensysteem, maar de toepassing ervan is iets heel anders. Ik kan het rot vinden als iemand niet hetgene doet wat ik graag zou willen, maar de gedachte dat iemand meer 'zoals mij' zou moeten zijn, komt toch echt niet in mij op.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Maar het leeuwendeel van de tijd weet ik, en dat meen ik echt, ‘dat hij anders is en op zijn manier wel degelijk aandacht en waardering aan mij geeft’. En daar zit het hem in." Wie zegt dan in vredesnaam dat ik me qua EQ hoger opstel dan Mark?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat doen dus velen, I know .. maar stellen ze zich daardoor impliciet een niveau hoger? |
![]() |
|
|