Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 23:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hey,

Ik ben sinds een dag of 4 vrijwel continue misselijk, al een keer of 4 moeten overgeven nu, veel last van m'n buik, hoofdpijn, borsten zijn pijnlijk/gespannen/gevoelig, slaap vrij veel, snel moe, last van hartkloppingen, voel me vaak duizelig/beroerd.

Ik ben wel sinds een week gestopt met het slikken van medicatie, wegens niet aanslaan, maar heb dit netjes afgebouwd en in overleg met de arts. Ook zat ik deze week precies in m'n stopweek, en m'n menstruatie was vrij hevig, veel heviger dan normaal. Kunnen dit nog bijverschijnselen zijn door het afbouwen? Of iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn? Bloedarmoede misschien?

Alvast bedankt,
Kelz.
Oud 17-05-2005, 23:58
Apomes
Apomes is offline
Ik zou het niet weten, maar als het bloedarmoede is moet je foliumzuur innemen en dat gedurende enkele maanden !
Oud 18-05-2005, 06:36
Roos
Roos is offline
Ga naar de dokter. Het kunnen wel 100 dingen zijn
Oud 18-05-2005, 08:48
Stefanie
Stefanie is offline
Het kan wel ja. Ondanks dat het niet aansloeg was je lichaam wel gewend aan dat spul. Overleg het met je huisarts en/of psych. (ik weet niet precies wat je slikte?)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:11
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ stefanie: Paroxentine 20mg, maar een zeer lage dosering in verhouding tot wat 'gebruikelijk' schijnt te zijn. Toen ik het slikte had ik ongeveer dezelfde klachten; ik sliep zo'n 15 uur per dag, veel last van hoofdpijn, veel honger, en idem continue misselijk.

Omdat de hoeveelheid slaap per dag niet langer in verhouding stond met mijn normale dagelijkse bezigheden (School, paarden etc.), ben ik toen gestopt. Wel zei mijn psych dat ik een extreem hevige reactie gaf op de AD in vergelijking met de meeste gebruikers. Hierdoor krijg ik binnenkort hoe dan ook nog een second opinion omdat ze zijn beginnen te twijfelen aan de al eerder gestelde diagnose. Maargoed dat was even offtopic.

@ Apomes: Klopt, mijn moeder slikt ook zo'n complete ijzerwinkel om bloedarmoede tegen te gaan, waaronder geloof ik ook foliumzuur of iets dergelijks.

Ik moet volgende week toch weer langs bij de huisarts, dus dan vraag ik ook even naar deze klachten. Het kon zijn dat hier toevallig iemand wist wat het mogelijk kan zijn, natuurlijk, en vragen kan geen kwaad. Ik ben nooit zo artsen-loperig, ze willen ook al een hele tijd bloedprikken om te kunnen controleren op bloedarmoede, suikerziekte, pfeiffer etc. Dus dat moet binnenkort toch maar eens gebeuren dan

Bedankt iig alvast

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:35
snoopy
snoopy is offline
kan het niet gewoon buikgriep zijn? Heb ik ook.

en continu is gewoon zonder e, sorry dat moest ik even zeggen...
Oud 18-05-2005, 09:49
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ snoopy: haha oeps
Hmm.. zou ik even het 1 en ander over moeten lezen, vriendin van mij heeft het dit jaar al 2 keer gehad en die was echt hondsberoerd. In iedergeval bedankt voor je reactie.
Oud 18-05-2005, 11:13
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
HvJ schreef op 18-05-2005 @ 10:49 :
@ snoopy: haha oeps
Hmm.. zou ik even het 1 en ander over moeten lezen, vriendin van mij heeft het dit jaar al 2 keer gehad en die was echt hondsberoerd. In iedergeval bedankt voor je reactie.
dit is ook al de 2e keer dat ik t heb, dit jaar. Veel overgeven en de hele dag misselijk. Klinkt dus als wat jij hebt, en de rest van je klachten kan gewoon door je menstruatie komen.

Regels voor berichten