Ik weet het nu voor 98 % zeker.. mijn vriend heeft borderline.
Voor mensen die er wat van weten en/of er zelf mee te maken hebben zullen begrijpen dat ik het er ontzettend moeilijk mee heb.
Er zijn periodes waarop mijn vriend me beledigt me kleineerd en me wegduwt.. mij het gevoel geeft dat ik nix waard ben en dat ik nix van heb begrijp.
Het andere moment houd hij me stevig vast en huilt hij dat hij me niet kwijt wil.
In tussen verzint hij dingen die zouden kunnen gebeuren waar niemand op zou komen.. hij is soms zo bang voor dingen die eigenlijk niet kunnen gebeuren.
Omdat ik het na een lange en moeilijke periode waarin ik hem keer op keer uit de put moest helpen en zelf nergens heen kon met mijn problemen, niet meer zag zitten, wilde ik het uitmaken.. maar toen vertelde iemand me over borderline en heb ik heel veel dingen daar over gelezen.. alles komt 100% overeen met wat mijn vriend heeft. Ik ben er dus vrijwel zeker van dat hij dat heeft.
Nu alleen hij nog.. Ik wil met hem gaan praten, maar ik weet al hoe hij gaat reageren, namelijk: Ik heb nix bijzonders, ik ben gewoon nix waard, ik doe alleen mensen pijn en ik ben het niet waard om te leven...
Ik ben dus erg bang dat hij me niet wil geloven, niet naar me wil luisteren. maar ik zie ook dat het zo niet meer door kan gaan.
Mijn vraag: heeft iemand er ervaring mee, en heeft iemand tips voor wat ik nu zou kunnen doen
Alvast heel erg bedankt