Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2001, 21:02
voidvision
voidvision is offline
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik moet voor een podium avond een karaoke liedje hebben van nightwish. Ik hoorde dat je met nero 5.5 de stemmen van een mp3tje er af kon halen. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dit moet doen, kan iemand mij daarmee helpen?
Of heeft er iemand een ander idee hoe ik van een mp3tje de stemmen er af kan halen??

Alvast bedankt..
Oud 08-11-2001, 21:49
DeathKnight
DeathKnight is offline
Lijkt me sterk!

Stemmen zitten nog altijd op verschillende toonhoogtes e.d.

Plus dat Mp3 al zwaar compressed is dus daar valt helemaal niet veel relevante informatie uit te halen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:31
Verwijderd
technisch gezien is dat niet mogelijk zonder de muziek dermate te verkrachten dat het niet meer aan te horen is..

verders, mijnheer Deadheart, dat MP3 compressie is, lijkt me duidelijk.. maar jij hoort no way het verschil tussen een 256kbps MP3 en het origineel.. dus wat jij zegt, dat er geen relevante informatie uit te halen is, raakt kant noch wal
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DeathKnight schreef:

Plus dat Mp3 al zwaar compressed is dus daar valt helemaal niet veel relevante informatie uit te halen.
Hoop onzin. Je filterd bepaalde tonen uit het geluid. Of dat nu een wave of een mp3 is maakt geen zak uit. Je hebt duidelijk niet door wat een MP3/.wav uberhaupt is.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 13:21
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
technisch gezien is dat niet mogelijk zonder de muziek dermate te verkrachten dat het niet meer aan te horen is..

verders, mijnheer Deadheart, dat MP3 compressie is, lijkt me duidelijk.. maar jij hoort no way het verschil tussen een 256kbps MP3 en het origineel.. dus wat jij zegt, dat er geen relevante informatie uit te halen is, raakt kant noch wal

Whaaa, dat dacht ik eerst ook met m'n boxjes van 40,-

maar zodra je een beetje installatie hebt staan gaan die mp3's gewoon een stuk minder klinken.

En je hebt gewoon kwaliteitsverlies punt uit. En het verschil is absoluut te horen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 13:33
Verwijderd
och och och, deadheart.. wat ga jij toch ernstig de fout in met die opmerking; ik heb hier thuis mijn Soundblaster Live! geschakeld staan op een Marantz PM17-versterker, en die blazen het geluid door naar óf een setje Mission 701's, óf mijn Sennheiser HD580.. kwaliteit genoeg, dacht ik zo..

verder wil het zo zijn dat er ooit een grote test gedaan is, een stuk of 100 'audiofielen', een Sennheiser HD600 koptelefoon met een speciale voorversterker t.w.v. DM30.000.. álle 128kbps MP3's werden eruit gepikt, dus daar heb je gelijk in.. maar vanaf 192kbps wordt het al héél moeilijk om het te onderscheiden, zo is (op een representatieve manier, naar ik dacht) bewezen dat *geen* van de 100 audiofielen de 256kbps MP3 eruithaalde..

feitenlijk gezien heb je gelijk, compressie is dataverlies.. dat wil echter nog niet zeggen dat je het merkt.. (kun je nagaan hoeveel informatie er eigenlijk op een CD staat, 256kbps haal je er *niet* uit en is ongeveer 1:5/1:4 compressie..)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 16:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

verder wil het zo zijn dat er ooit een grote test gedaan is, een stuk of 100 'audiofielen'
Idd., stond in de C'T geloof ik. NIEMAND kan het verschil tussen een goed geencodeerde 256kbit MP3 en het origineel horen.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Idd., stond in de C'T geloof ik. NIEMAND kan het verschil tussen een goed geencodeerde 256kbit MP3 en het origineel horen.
ik durf zelfs nog wel een stapje verder te gaan, ik vermoed dat de encoder niet eens uitmaakt, hoe hoger de bitrate, hoe minder je te maken hebt met een psycho-akoestisch algorithme wat de boel flink kan verkrachten..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten