Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 09:27
Verwijderd
Het volgende is het geval...

Een vriend van me, waar ik erg veel waarde aan hecht en ook behoorlijk veel gevoelens voor heb gehad, heeft het voor elkaar weten te krijgen mij zeer diep te kwetsen.

Ik zal even de situatie schetsen. Ik ken hem een jaar of vijf nu, 4 jaar terug lag de sfeer tegen een relatie aan, maar door omstandigheden is het toen nooit een echte relatie geworden. Ik heb hem daarna na een jaar inens een stuk minder gesproken, tot ergens in september. Contact werd beter en op een gegeven moment kwamen er gevoelens in het spel. In oktober zag ik hem dan weer... Ontmoeting was erg fijn en het was overduidelijk dat er vonken over en weer vlogen. In december volgde de volgende ontmoeting, en ben dan ook bij hem blijven slapen. Tot half februari ging het contact lekker en zag ik hem wat vaker, echter relatie kon er nog niet vast worden gelegd, aangezien hij met zijn ex in 1 huis woonde. Dat kon ik volledig begrijpen dat dat niet lekker zou werken in een relatie aangezien zij nogal een onaardig en stokend persoon kan zijn.
Ik ben op een gegeven moment aan zijn ouders voorgesteld, en kreeg de volgende dag zelfs een mailtje dat ze het heel erg leuk vonden dat ik langs was gekomen. Allemaal erg positief dus.

Half februari ben ik met wintersport gegaan voor een weekje, en sindsdien ik terug ben is hij ineens heel anders. Elke afsporaak (zelfs die hij voorstelde) zei hij kort van te voren af. Na een zeer vervelende gebeurtenis waar ook hij mee te maken had, zei hij er voor me te zijn, het tegenovergestelde merkte ik er van... Ik ben op een geven moment bij zijn moeder op haar verjaardag geweest omdat ze me daarvoor had uitgenodigd, toen was hij er ook en deed hij ontzettend lief, zorgzaam en verliefderig met me. Zelfs waar zn ouders bijzaten. Hij stelde weer een par data's voor om af te spreken, heb die data's vrij gehouden en weer zei hij alles af...

Nu kwma hij er afgelopen week mee dat hij een huisje voor zich alleen had gevonden en dat hij daarheen zou gaan verhuizen zonder zijn ex dus. Ik was dus enorm blij, had hem aangeboden te helpen met verhuizen enzovoorts. Op een gegeven moment lees ik op een forum dat zijn ex een bepaalde aankoop wil doen voor het nieuwe huis voor haar en haar vriend. Ik was een beetje verbaasd dat ze alweer een nieuwe vriend had, en vroeg dus puur uit belangstelling of ze weer met een nieuwe vriend ging samenwonen (vroeg ik dus aan hem) Daar kreeg ik geen antwoord op, ik dacht dat dat nog wel zou komen. Nou kreeg ik vrijdag een smsje van haar (wat zij in vredesnaam met mijn nummer doet is voor mij een raadsel) die voor hem bedoeld was. Daaruit bleek dat ze toch met hem meeverhuisd. Kortom, hij heeft keihard tegen me gelogen. Zodra ik dat wist heb ik hem laten weten hier niet blij mee te zijn, zelfs gekwetst te zijn. Hij heeft hier nog steeds niet op gereageerd, geen excuses of wat dan ook.

Afgelopen maandag ben ik bij zijn ouders op visite geweest. Ik heb het er met ze over gehad en zij zeggen ook dat hij sinds 2 en een halve maand enorm veranderd is en ook tegen hun een stuk onvriendelijker is. Grote mond tegenover zn ouders, hun met het eten laten zitten enzovoorts. Ze kennen hem sinds zijn ex een aantal dingen heeft uitgehaald niet meer terug zoals hij vroeger was. Naar hun idee zal hij zich binnenkort wel realiseren wat hij heeft veroorzaakt en zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn excuses aanbieden. Zij gaan over 2 weken met hem praten over zijn gedrag naar hun toe, maar ook over de manier waarop hij mij behandeld heeft. Ik heb van hen echter ook gehoord waarom hij samen met haar verhuisd, en de reden is begrijpelijk, echter niet de moeite waard om over te liegen.

Nu is mijn vraag. Hebben jullie een soortgelijke situatie al eens meegemaakt? Denken jullie dat hij idnerdaad zijn excuses zal aanbieden? (hij is een paar jaartjes ouder dan ik, oud en wijs genoeg zou ik zeggen...).

Even voor de duidelijkheid, ik laat niets meer aan hem horen van mezelf, wacht tot hij actie onderneemt.

Bedankt voor het lezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 09:46
myrtjuh13
myrtjuh13 is offline
Nou lieve meid, ik denk dat je het even moet bezinken, want binne kort tijd krijg jij geen excuus. Misschien gaat hij over een paar weken (als hij ook met zn ouders heeft gepraat) zich realiseren wat hij heeft gedaan. Het ziet er niet echt naar uit dat je ooit nog wat met um zal krijgen.
Aangezien hij al een hele tijd afspraken wil ontwijken lijkt het mij duidelijk dat hij jou niet zo ziet zitten. Ik denk dat hij wel weet (misschien nu nog niet maar anders over een tijdje wel) wat ie met jou heeft gedaan en dat dat zeer onterecht is. Misschien krijg je een klein excuus, maar meer zou ik niet verwachten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 09:51
Verwijderd
Een relatie wil ik al niet eens meer met hem.

Maar de vriendschap hoop ik te kunnen behouden.

Het rare vind ik nogal, dat hij zelf ook steeds kwam met ideeen voor afspraken. Maar goed...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 09:55
fractuur
fractuur is offline
Ik zou niet al te veel verwachten als ik jou was, dat voorkomt nog meer pijn. Misschien kan je hem laten weten hoe jij erover denkt, en dat jij vanaf nu niets meer met hem te maken wil hebben. Of zoiets, ik zou iig even wat afstand nemen, want het wordt wel een pijnlijk geheel zo. Succes!

Edit: Jij denkt dat die vriendin er wat mee te maken heeft?
Oud 04-05-2005, 10:09
ScrapMetal
ScrapMetal is offline
of hij kan niet beslissen zelf wat ie moet doen of hij is onder de duim van dat ex

imho
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 10:19
Verwijderd
Ik weet dat hij gedeeltelijk afhankelijk is van die ex, en daarom is zij dus ook meeverhuisd...

Zij heeft mij al eerder in een kwaad daglicht bij hem proberen te zetten, dit heeft ze ook gedaan met zijn ouders, dus dat hij nare dingen over hen ging denken. Dus ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze er inderdaad wat mee te maken heeft... hoe toevallig is ehtd at je per ongeluk mijn nr in je telefoon hebt staan, terwijl je niets metd at nr te maken hebt en dan per ongeluk een sms aan hem naar mij stuurt...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 10:20
Verwijderd
en op het feit dat het alleen maar te pijnlijk word...

dat is het al te erg, heb hier enorm veel verdriet van. Het gaat me niet eens meer om een relatie, maar om de vriendschap die nou na 5 jaar ineens verpest lijkt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:12
The0
The0 is offline
Ik denk dat je maar hebt te accepteren dat hij dus geen vriendschap met je lijkt te willen. Daarbij vind ik het ook wel ernstig toevallig dat de ex van die jongen precies uit alle nummers perongeluk het jouwe uit haar mobiel koos ipv dat van die jongen..
Oud 04-05-2005, 14:04
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk dat die jongen diep in zijn hart al lang wist dat hij bij zijn ex wilde blijven. Om jou niet te kwetsen, sprak hij met je af. Ook al wist hij van te voren dat hij die afspraken niet na zou komen.
Klinkt heel onlogisch, maar ik denk dat dat zijn gedachtegang is.
Nu jij er op zo'n brute wijze achter bent gekomen dat hij weer met zijn ex gaat samenwonen, denk ik dat hij terug in zijn schulp kruipt. Hij heeft tegen je geloven en durft jou nu niet onder ogen te komen.
Ik zou zeggen: vergeet hem. Hij is het jou toch allemaal niet waard? Laat hem lekker vereenzamen met zijn ex. Misschien komt hij er ooit achter wat hij nu allemaal aanricht (tegenover jou, tegenover zijn ouders).
Heel veel sterkte!
Oud 22-05-2005, 09:30
Shitonya
Shitonya is offline
Nog nooit zo'n situatie meegemaakt gelukkig, want dan zou ik hem allang al hebben " gedumpt" als gewone vriendin.
En alleen omdat hij wat jaartjes ouder is wil nog niet automatisch zeggen dat hij daarom ook wijzer is, wat wel blijkt in dit geval.
Contact verbreken lijkt me, ik denk niet dat hij snel of binnenkort nog zal veranderen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 12:19
Verwijderd
ik wilde nog even bednaken voor de reacties. Ik heb geen contact meer met hem opgenomen. Heb nog wel contact met zijn ouders, dat zal ik dan ook behouden. Ik krijg van zn moeder wel dingen te horen, dat hij baalt van zijn ex, dat hij mij mist en dergelijke, maar vind het nu eerer laf van hem dan andere dingen.

Ik zoek geen contact meer, en als hij geen toenadering zoekt, dan komt dat nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:08
dezeisvrij
dezeisvrij is offline
Hmm het enige nadeel is, aan die aanpak...

Als hij ooit weer contact zoekt...

hoe ga jij dan reageren...

Want waar het nu op lijkt, is dat zijn ouders je een leuke meid vinden en proberen het goed te maken tussen jou en hun zoon.

Blijkbaar heeft hij een keuze gemaakt.. Waar hij (volgens zijn ouders) spijt van heeft. Waarschijnlijk durft ie zelf geen contact op te nemen omdat hij zich schaamt.

Relaties zijn prettig als ze daar zijn... Als ze afgelopen zijn is het meestal niets.

Als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn kom je elkaar weer tegen.

Reageren

Regels voor berichten