Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2005, 15:31
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Ik heb afgelope week een broek uit de uitverkoop gekocht van indian rose, hij was 60 euro. Nu zitten er van die hippe verslijtplekken in. Toen ik thuis kwam zag ik dat er een erg grote bij de kontzakken zit. Als ik hiermee ga zitten scheurt ie uit. Das logisch. Nu ben ik vandaag terug naar de winkel geweest om m te ruilen tegen een andere in dezelfde maat. Want ze hebben het niet allemaal zó erg. Maar ik mocht m niet ruilen, niet eens tegen dezelfde broek. Want ik had nu eenmaal díe broek gekocht. De eigenaar was van mening dat je met zon broek niet moet fietsen en niet kan gaan zitten...
Waarvoor heb ik dan een broek?

Als klant heb ik toch recht op een goede broek, of ik hem in de uitverkoop heb gekocht of niet?
Wat zijn mijn rechten in zo'n geval?

Edit: een tijdje geleden pastte ik daar een broek met erg veel van die plekken, toen waarschuwden ze me ook van dat áls ik m kocht m niet mocht ruilen ofzo omdat die uitscheurden en ze er echt niks aan konden doen.
Dat hebben ze deze x niet gezegd.

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 15:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2005, 15:36
Verwijderd
Ik weet wel dat je in veel winkels de kleren-met-korting niet mag ruilen. Ik zou denken dat er niet veel aan te doen valt helaas.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:37
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Nee maar als je iets koopt, ook al in de uitverkoop dat moet het toch ook gewoon goed zijn? Tenzij het er bij staat of gezegd is...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:38
Verwijderd
Wat is goed...? Ik weet niet of ze echt verplicht zijn te melden dat zo'n broek snel uitscheurd ed...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:40
Verwijderd
Altijd moeilijk. Op zichzelf mag een winkel bepalen wat hij wil wat betreft ruilen, geld terug enzovoorts. De meeste winkels hebben een beleid dat ze in de uitverkoop gekochte spullen niet terugnemen of ruilen. Ik denk echter dat je ook in de uitverkoop gewoon mag eisen dat je product geruild wordt voor een ander.

Het gaat immers wat je als koper op grond van de overeenkomst mag verwachten. Dat je bij een artikel in de uitverkoop minder mag verwachten dan bij de volle prijs is logisch. Maar niemand koopt natuurlijk een broek die helemaal kapot gaat, ook niet in de uitverkoop. Dus ik zou menen dat je gewoon recht op een nieuwe broek uit de uitverkoop

Maarja, zie je recht maar eens te halen bij een onwillige verkoper en bij een artikel van een paar tientjes. Het wordt helemaal moeilijk als je vantevoren mocht verwachten dat die broeken uitscheuren.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:41
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
van een broek mag je toch wel verwachten dat je er gewoon mee kan gaan zitten enzo? Het is nog een merkbroek ook en niet een van de goedkoopste...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:42
Verwijderd
Ja, dat bedoel ik. Ik denk dat je wel in je recht staat maar zoals ik zei, wat doe je als ze gewoon weigerachtig blijven?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:44
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2005 @ 16:42 :
Ja, dat bedoel ik. Ik denk dat je wel in je recht staat maar zoals ik zei, wat doe je als ze gewoon weigerachtig blijven?
de reactie was meer voor leonoor bedoeld, maar jij zat er tussen.

Ja daar ben ik dus ook bang voor, want het is gewoon zon kleine winkel met merkkleding en de eigenaar is gewoon zon eikel die zoveel mogelijk wil verdienen....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:45
Verwijderd
Ja, dat is dus gewoon kut. Eigenlijk moet je gewoon altijd op je tellen passen bij dat soort winkels, ik ken ze wel, van die kleine middenstanders voor wie elk teruggebracht artikel letterlijk uit hun eigen portemonnee komt
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:46
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2005 @ 16:45 :
Ja, dat is dus gewoon kut. Eigenlijk moet je gewoon altijd op je tellen passen bij dat soort winkels, ik ken ze wel, van die kleine middenstanders voor wie elk teruggebracht artikel letterlijk uit hun eigen portemonnee komt
Ja precies, maar ik koop daar eigenlijk altijd mn broeken... Uitverkoop of niet, en ik ben er toch eigenlijk tochwel vaste klant. Ze kennen me daar, en mn zusje ook. Dus ja, mij zijn ze als klant wel een beetje kwijt nu...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:49
Verwijderd
Je kunt nog eens proberen terug te gaan en gewoon te zeggen dat je het geen stijl vindt. Je hebt een broek gekocht waar je in feite niets aan hebt terwijl hij toch vrij duur was. Eventueel kun je nog laten doorschemeren dat je er altijd komt en dat je daar nooit meer iets koopt, maar uiteindelijk kun je natuurlijk weinig in zo'n situatie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:51
Verwijderd
Je kunt ze natuurlijk altijd zeggen dat ze niet klantvriendelijk zijn en je je broeken voortaan ergens anders gaan kopen (moet je wel ook doen dan). Als ze idd alles voor het geld doen ed, dan zullen ze dan misschien overstag gaan. Maar verder kun je weinig doen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 21:04
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2005 @ 16:49 :
Je kunt nog eens proberen terug te gaan en gewoon te zeggen dat je het geen stijl vindt. Je hebt een broek gekocht waar je in feite niets aan hebt terwijl hij toch vrij duur was. Eventueel kun je nog laten doorschemeren dat je er altijd komt en dat je daar nooit meer iets koopt, maar uiteindelijk kun je natuurlijk weinig in zo'n situatie.
Nouja mn dat heeft mn mama ook gedaan, en ze kreeg dus zonder problemen een nieuwe broek mee en excuses van de eigenaar...
Ik ben dus gewoon behandeld als een klein kind....
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 22:58
Verwijderd
Goede reclame, die eigenaar is echt een handelaar kun je merken.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 23:17
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Lekkere winkel zeg. Helaas zijn veel ondernemers zo, over internetshops nog maar niet te spreken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 09:51
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Mocht je dit soort dingen meemaken, dan gewoon naar de winkel gaan. En daar net zo lang blijven totdat ze een goede oplossing voor jou zoeken. Verhef daarbij je stem een beetje - het moet niet ordinair worden, maar andere klanten moeten het nčt kunnen horen.
Als het personeel ziet dat andere klanten weglopen omdat jij daar stampij aan het maken bent over slechte service, zijn dingen vaak bijzonder snel geregeld.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 10:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-07-2005 @ 16:31 :
De eigenaar was van mening dat je met zon broek niet moet fietsen en niet kan gaan zitten...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 19:34
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 09-07-2005 @ 10:51 :
Mocht je dit soort dingen meemaken, dan gewoon naar de winkel gaan. En daar net zo lang blijven totdat ze een goede oplossing voor jou zoeken. Verhef daarbij je stem een beetje - het moet niet ordinair worden, maar andere klanten moeten het nčt kunnen horen.
Als het personeel ziet dat andere klanten weglopen omdat jij daar stampij aan het maken bent over slechte service, zijn dingen vaak bijzonder snel geregeld.

lijkt me ook
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2005, 21:30
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Gadje schreef op 08-07-2005 @ 22:04 :
Nouja mn dat heeft mn mama ook gedaan, en ze kreeg dus zonder problemen een nieuwe broek mee en excuses van de eigenaar...
Ik ben dus gewoon behandeld als een klein kind....
Had laatst ook zo iets, toevallig ook met een indian rose broek bij zo'n klein winkeltje (niet eens uitverkoop). Er was iets aan de hand met die ehm geen idee hoe je ze noemt eigenlijk, die ijzeren dingetjes die op je broek gezlagen zijn bij zakken enz op zo'n hoekje bovenin (duidelijke beschrijving he ) eentje zat er los dus ik ging ermee terug, heel verhaal mr ze deden niets en ik moest het maar vast slaan ofzo. Nieuwe broek mocht ik niet en terug sturen dat ging ook even niet.
Mn ma was een paar dagen later ook in dat winkeltje en vroeg er even naar wat ze moest doen als ze dat had, terug brengen en omruilen zeiden ze dus stond ik een uurtje later daar met mn broek en ruilden ze hem geirriteerd om
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle wat is je favoriete jeansmerk en waarom?
ikbenLINDA
104 07-06-2016 00:47
Algemene schoolzaken Enquete kledinggedrag
Meunsel
9 28-03-2010 17:12
Lifestyle het nieuwe wat heb je [Nieuw] topic
Ceespop
500 01-02-2007 17:51
Lifestyle Heb jij moeite om..
Pan Am
73 06-11-2004 09:58
Psychologie Lucht je hart topic #8
Verwijderd
500 16-07-2004 18:56
Lifestyle jeanssss
deesmees
115 14-08-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.