Advertentie | |
|
![]() |
|
http://members.chello.nl/wkoolstr/So...stantisme.html
Redelijk overzicht van het ontstaan van de verschillende protestantse kerken. Dan heb je nog katholieken. (herkenbaar door veel pracht en praal in de kerk, en maria verering) Verder heb je nog de evangelisen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Edit: Ik lees niet goed, laat maar ![]() Anyway, ook mijn ervaring is dat Katholieken wat losbandiger zijn en het geloof met een korrel zout nemen. Ik denk dat dat mede komt omdat ze een perfect instument kennen wat zeker helpt als het gaat om vrijer en blijer leven: De biecht. Maak je een fout? Kijk je naar de vrouw van een ander? Geen probleem, even biechten en daar ga je weer. No problemo (in het ergste geval koop je je gewoon een weg de Hemel in). Bij Protestanten heb ik het idee dat als je een fout maakt, dat je dan gedoemd bent. Ze zijn strenger en stellen eisen waar een normaal mens niet naar kan handelen. "One strike, you're out"-gedachte. Ik ken ook niet zoveel Protestanten. Amsterdam is een Katholieke stad ![]() Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 14:52. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In elk geval bedankt voor alle reacties tot dusver, ik begin het onderscheid tussen de stromingen een beetje in te zien. Ik weet dat het 'm vooral in de details zit, maar daar ben ik ook juist in geïnteresseerd. Als jullie boeken oid. weten waar het duidelijk in staat uitgelegd, ik ben benieuwd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Je woont in Leiden, zat je op GSR?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tussen zwaar en licht, denk ik aan tussen zwarte kousen en atheistisch. Alhoewel ik zulke vrijzinnigen niet eens meer christenen kan noemen.
||
Citaat:
De gergem is niet de zwaarste, je hebt ook nog de oud gereformeerde gemeente, de gereformeerde gemeente in nederland, en de oud gereformeerde gemeente in nederland. Over die wetjes dat heb je goed, alleen ben ik dus van mening dat die wet over hoedjes nog steeds geld, maar dat terzijde. Ook dat over de eerbied heb je goed. Ik snap even niet goed hoe je dat bedoel over dat anders denken. Maar je hebt wel gelijk als je bedoeld dat gergemmers over het algemeen erg rechtlijnig denken. In de zin van dat ze over 'grote' zaken in de Schrift hetzelfde denken. En bij ons hoef je als niet christen geen hoedje op en rok aan, maar als je blijft komen, dus lid wordt van onze kerk, word er wel verwacht dat je een hoedje op doet en en rok aan trekt. Maar zoveel niet-christenen komen er niet in onze kerk (de Veluwe, he ![]() @ Hugo Chrétien: bedoel je de Gergem met 'zwarte kousen'?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
alpha cursus Verwijderd | 36 | 10-09-2011 07:32 | |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
De Kantine |
Saainfeld #326 Uice | 500 | 26-08-2008 11:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |