Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De meeste golven of zee ontstaan door de verstoring van het wateroppervlakte door de wind. De snelheid van een golf op het strand is overigens evenredig met de waterdiepte, op zee hangt dit af van de golffrequentie. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed , ik kan r ook naast zitten. ![]()
||
Citaat:
Die kanteling kan je gerust verwaarlozen, hij kantelt een heel klein beetje over duizenden jaren. Het feit dat hij nu ten opzichte van de as van de zon behoorlijk gekantelt staat heeft geen invloed op het water.
||
Citaat:
![]() Verder denk ik dat golven inderdaad vooral door de wind tot stand komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De draaiing van de aarde is één van de belangrijkste factoren (zo niet het belangrijkst) die spelen in wind. Dat komt namelijk door traagheidskrachten/effecten. Als de lucht naar een bepaald gebied stroomt zal het dus een ´gekromde´ beweging maken ten opzichte van het aardoppervlak. (omdat het aardoppervlak draait, denk hierbij aan het lopen naar het midden van een carousel, dat gaat niet rechtstreeks, omdat elk gedeeltje van de cirkel van de carousel een andere snelheid heeft en je een beetje gebrekkig begint te lopen) Stel de aarde zou stilstaan en niet ronddraaiien? Dan zou er ook geen wind meer zijn. Want die zou zich naar alle ´uithoeken` van lagere druk stromen....en dan?? Is de druk overal gelijk en gaat er geen lucht meer stromen. Door die traagheidseffecten komt de lucht niet aan waar het naar toe wil stromen omdat het aardoppervlak draait.(het zit tenslotte niet MASSIEF vast aan het aardoppervlak de luchtkolom) De wrijving van de luchtkolom en van nog grotere betekenis het water op het aardoppervlak zorgt er ook voor dat de aarde steeds minder snel ronddraait. Scheelt maar heel erg weinig, maar in de loop van miljarden jaren zal de aarde op den duur dus stil komen te staan. Groetjes Ben(die het een beetje vaag uitlegt, maar zijn best heeft gedaan zo in de vakantie ![]()
||
Citaat:
Een ander belangrijk punt wat je ook nog over het hoofd ziet is het feit van aardbevingen.(Tsunami?) ![]() ps: Mijn persona en posts , zijn wel een deel van mij , maar komen niet overeen met wie ik , in geheel , werkelijk ben. Ik mag hier graag over de grens van de werkelijkheid gaan , door te speculeren zoals je wellicht al gemerkt hebt ![]()
Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 23:30. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Lieve Golf Letter | 3 | 30-04-2005 09:19 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |