Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 17:12
Aristidis
Aristidis is offline
Ik werk bij de HEMA en nu heeft bijna elke HEMA in Nederland wel toiletten. Vaak zit er een toiletjuffrouw bij, maar in ons geval is de HEMA te klein om dat te veroorloven. Bij ons, maakt het personeel dat in de koffieshop werkt de wc's elke dag schoon.
Het geld dat alle mensen in het wc potje doen, gaat echter naar de baas en daar zien wij niks van terug.
Nu is mijn vraag; mag dit, of heeft degene die de wc's schoonmaakt hier recht op, aangezien de mensen daarvoor betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Aristidis schreef op 21-05-2005 @ 18:12 :
Ik werk bij de HEMA en nu heeft bijna elke HEMA in Nederland wel toiletten. Vaak zit er een toiletjuffrouw bij, maar in ons geval is de HEMA te klein om dat te veroorloven. Bij ons, maakt het personeel dat in de koffieshop werkt de wc's elke dag schoon.
Het geld dat alle mensen in het wc potje doen, gaat echter naar de baas en daar zien wij niks van terug.
Nu is mijn vraag; mag dit, of heeft degene die de wc's schoonmaakt hier recht op, aangezien de mensen daarvoor betalen.
Dat is toch geen fooi? Je mag 't geld uit de kassa toch ook niet houden? Mensen betalen voor het gebruik van de wc, dat is gewoon niet gratis. Net zoals ze voor een kopje koffie moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:21
snoopy
snoopy is offline
Idd. De toiletjuffrouw mag dit, volgens mij, ook niet houden hoor. Die krijgt gewoon een salaris, net als jij.
Oud 21-05-2005, 18:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
'geld uit wc-pot'.... ik las dat eerst wat anders dan dat je bedoelt.
Oud 21-05-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-05-2005 @ 19:33 :
'geld uit wc-pot'.... ik las dat eerst wat anders dan dat je bedoelt.
Had ik ook, toen ik de tekst las dacht ik nog dat TS misschien veel geld had gevonden/verloren in een wc-pot bij de Hema
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:00
TRXD
TRXD is offline
Het zou je baas wel sieren als hij (een deel van) het geld aan jullie zou geven. Aangezien het blijkbaar dus geen verplichte bijdrage is kun je het volgens mij wel degelijk zien als soort van fooi.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 20:00
Balance
Balance is offline
Het lijkt mij gewoon één van je taken en ik zie niet in waarom je dan meer zou moeten krijgen oid.
Oud 21-05-2005, 20:54
Verwijderd
Je krijgt toch loon, of niet dan?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
TRXD schreef op 21-05-2005 @ 21:00 :
Het zou je baas wel sieren als hij (een deel van) het geld aan jullie zou geven. Aangezien het blijkbaar dus geen verplichte bijdrage is kun je het volgens mij wel degelijk zien als soort van fooi.
Naar de wc gaan bij Hema's kost altijd een paar cent, dat is een verplichte bijdrage.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:13
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-05-2005 @ 22:04 :
Naar de wc gaan bij Hema's kost altijd een paar cent, dat is een verplichte bijdrage.
Bij de twee HEMA's waarvan ik het weet is het 50, dat noem ik niet een paar
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 21-05-2005 @ 23:13 :
Bij de twee HEMA's waarvan ik het weet is het 50, dat noem ik niet een paar
Ach, voor de één is 20 cent al veel, voor de andere is 10 euro niets 50 cent is in ieder geval nog geen euro
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 00:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De topic titel is trouwens wel cool
Oud 22-05-2005, 09:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-05-2005 @ 23:37 :
Ach, voor de één is 20 cent al veel, voor de andere is 10 euro niets 50 cent is in ieder geval nog geen euro
Maar wel 1 GULDEN beetje veel moet ik zeggen :-s
Oud 22-05-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-05-2005 @ 10:37 :
Maar wel 1 GULDEN beetje veel moet ik zeggen :-s
Zeur niet
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:33
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-05-2005 @ 22:04 :
Het wordt niet gecontroleerd bij ons, niet iedereen betaalt daarom ook en van mensen die iets drinken in de koffieshop en daarna na de wc gaan zonder te betalen, wordt dat gedoogd.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Aristidis schreef op 22-05-2005 @ 12:33 :
Het wordt niet gecontroleerd bij ons, niet iedereen betaalt daarom ook en van mensen die iets drinken in de koffieshop en daarna na de wc gaan zonder te betalen, wordt dat gedoogd.
Ja, en? Dat betekent niet dat het geld voor jou is. Mensen horen eigenlijk wel te betalen, als ze dat niet doen en het wordt gedoogd, best, maar het geld dat wél wordt gegeven wordt dan niet ineens fooi ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:36
strawberryangel
strawberryangel is offline
De hema maakt kosten door mensen naar de wc te laten gaan, ook al zijn het kleine kosten zoals schoonmaakmiddelen. Die moten ook ergens van betaald worden, je baas steekt dat wc-geld heus niet in zijn eigen zak.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 22-05-2005 @ 14:36 :
De hema maakt kosten door mensen naar de wc te laten gaan, ook al zijn het kleine kosten zoals schoonmaakmiddelen. Die moten ook ergens van betaald worden, je baas steekt dat wc-geld heus niet in zijn eigen zak.
ook kosten als verbruikt water ed.
maar goed, al steekt hij het wél in zijn eigen zak, dan nog heeft hij daar gewoon recht op. Hij heeft mensen in loondienst en één van hun taken is het schoonmaken van de wc. Het doet er verder niet toe of de baas er aan verdient of niet.
Oud 22-05-2005, 13:43
strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2005 @ 14:39 :
maar goed, al steekt hij het wél in zijn eigen zak, dan nog heeft hij daar gewoon recht op. Hij heeft mensen in loondienst en één van hun taken is het schoonmaken van de wc. Het doet er verder niet toe of de baas er aan verdient of niet.
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:47
MB
MB is offline
Ik pleur er altijd 5 of 10 cent in, ik ga geen 50 cent betalen om ff te zeiken...

En het lijkt me tamelijk logisch dat jij daar niks van terugziet, het is geen fooienpot
Oud 22-05-2005, 13:48
Suey
Suey is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 22-05-2005 @ 12:33 :
Ik werk ook bij de hema, en bij ons moet je een muntje in de deur doen anders gaat ie niet open, is trouwens maar 10 cent.
Verder is het nogal logisch dat je dat geld niet krijgt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 13:53
Gimme more beer
Citaat:
Maar ik denk dat die baas daar zelf ook in loondienst is. Ik neem tenminste aan dat er over een chef of manager wordt gesproken.
Oud 22-05-2005, 15:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-05-2005 @ 14:53 :
Maar ik denk dat die baas daar zelf ook in loondienst is. Ik neem tenminste aan dat er over een chef of manager wordt gesproken.
Ja maar hij zal het echt niet in zijn eigen zak steken.

Ik vind het nogal onterecht om hierover te gaan zeuren. Voor de tijd dat de wc wordt schoongemaakt, word jij gewoon doorbetaald. Dus je krijgt er al geld voor. Verder is dat geld inderdaad voor dingen als chloormiddelen, water ed.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 15:36
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-05-2005 @ 16:30 :
Ja maar hij zal het echt niet in zijn eigen zak steken.
Lees de post die ik quote eens goed.
Oud 22-05-2005, 23:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Ik ken de structuur bij de Hema niet, maar ik denk dat de "baas" daar toch ook gewoon in loondienst is en dan lijkt het me toch dat hij/zij het geld niet zomaar in zijn eigen zak kan steken, want ja, de HEMA maakt toch kosten op de toiletten en het geld moet dan ook het bedrijf ten goede komen.
Oud 22-05-2005, 23:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sommetje schreef op 23-05-2005 @ 00:32 :
Ik ken de structuur bij de Hema niet, maar ik denk dat de "baas" daar toch ook gewoon in loondienst is en dan lijkt het me toch dat hij/zij het geld niet zomaar in zijn eigen zak kan steken, want ja, de HEMA maakt toch kosten op de toiletten en het geld moet dan ook het bedrijf ten goede komen.
Kon je Gimme more beer niet beter quoten?

En ja, ik weet ook wel dat hij waarschijnlijk gewoon filiaalmanager is en al is dat niet zo, dat hij dan kosten heeft (dat heb ik notabene zelf gezegd!!).
Mijn post was enkel bedoeld om te laten zien dat al ZOU hij de baas zijn en hij steekt alles in zijn zak; dan nog mag hij dat doen. De TS heeft daar niks mee te maken.
Oud 23-05-2005, 00:32
Verwijderd
Het geld dat in de kassa's gaat, gaat ook niet naar de kassamiep. (Als het goed is, tenminste.) Waarom zou dit wel naar jou gaan?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 07:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-05-2005 @ 16:36 :
Lees de post die ik quote eens goed.
Wat Balance zei: je misplaatste haar punt helemaal. Het deed er verder niet zoveel aan toe of hij nou zelf ook in loondienst is of niet.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 08:55
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 23-05-2005 @ 00:59 :
Kon je Gimme more beer niet beter quoten?

En ja, ik weet ook wel dat hij waarschijnlijk gewoon filiaalmanager is en al is dat niet zo, dat hij dan kosten heeft (dat heb ik notabene zelf gezegd!!).
Mijn post was enkel bedoeld om te laten zien dat al ZOU hij de baas zijn en hij steekt alles in zijn zak; dan nog mag hij dat doen. De TS heeft daar niks mee te maken.
Nee, je zegt "al zou hij het in eigen zak steken" en als manager mag hij dat gewoon niet doen. Die kosten maakt hij niet, die maakt zijn baas.
Oud 23-05-2005, 10:00
gurl19
gurl19 is offline
Die wc's heeft de baas ook moeten betalen, net zoals het water en de schoonmaakartikelen. Dus ik vind dat je er ook geen recht op hebt

Ik werk ook bij de hema, daar moet je gewoon 20ct in de deur doen. En daar zien we natuurlijk ook niets van terug.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-05-2005 @ 09:55 :
Nee, je zegt "al zou hij het in eigen zak steken" en als manager mag hij dat gewoon niet doen. Die kosten maakt hij niet, die maakt zijn baas.
dat klopt, maar in datzelfde stukje had ik het dus ook over 'de baas' en niet over 'een filiaalmanager' of wat dan ook. Ik ging daar dus uit van de persoon die helemaal bovenaan staat.
Oud 23-05-2005, 16:26
Freestyler*
Freestyler* is offline
lijkt me niet dat je daar recht op hebt. Je krijgt toch loon.

Voor toiletjuffouws bestaan er trouwens ook verschillende constructies naar mijn weteb.
Oud 23-05-2005, 20:55
Mara
Mara is offline
Lijkt me vrij logisch dat je dat niet krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten