Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2002, 16:30
lady_x
lady_x is offline
Denken jullie dat BDE werkelijk bestaat? Hebben jullie al zoiets meegemaakt (het zien van het licht aan de eind van de tunnel, je geest dat zich uit je lichaam trekt, je hele levensverhaal die in je geest voorbijflitst...)? Of kennen jullie iemand die zo'n ervaring gehad heeft?
Oud 05-06-2002, 16:33
my baby
my baby is offline
ik denk wel dat het bestaat want je hoort vaak genoeg dat iemand dat heeft meegemaakt....

zeker weten doe ik het niet hoor......
tjah kwenie denk dat ut wel bestaat.
kus my baby
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 16:43
Verwijderd
hmmm tja, ik denk dat ut wel bestaat.
mijn opa heeft zowiets gehad. dat was toenie geopereerd werd bij zun hart. mijn opa is echt zown typ dat nix geloofd zonder dat ut bewezen is voor zun ogen. heel wetenschappelijk enzow. het verbaast me gwoon dat ie christelijk is, maargoed, in de tijd dat hij geboren werd was dat natuurlijk heel gewoon. dus tja, ik geloof hem wel. hij zach toen echt heel veel kleuren en fel licht oid.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 16:51
woefke
woefke is offline
levens verhaal voorbijflitsen heb ik gehad het begon met dat ik op een springkasteel zat en er dat een nogal mollig meisje ik ga naast haar zitten maar ik ben zo mager dus wij zitten wat te praten en we zaten op een koepel dus er zat een deuk ik omdat zij met haar volle gewicht erop zat dus ik zat ik die deuk en zij springt er met volle geweld af en ik vlieg er dus met ee nzwier vanaf langs achter en toen was het ter wijl ik viel zag ik mezelf eerst in de tuin op een fietsje van vroeger dan zag ik mezelf turnen en dan zag ik mezelf op de schoolbank zitten endan was ik beneden maar onderweg zei ik maar tegen mezelf ach ja als je nu beneden bent ben je dood naja ik had daar geen moeite mee wat ik zelf al raar vond ik kwam beneden en verschoot dat ik leefde ik weet toen nog niet goed wat er nu juist gebeurd is er stonden ineens allemaal mensen rond mij ik ween loop kei hard weg naar m'n ouders in de winkel en ik zei wat er gebeurde zij verschoten eerst wel want ze wisten echt niet wat er was gebeur t verder heb ik daar niets vanover gehad

greetz woefke
Oud 05-06-2002, 16:55
Verwijderd
Citaat:
woefke schreef:
levens verhaal voorbijflitsen heb ik gehad het begon met dat ik op een springkasteel zat en er dat een nogal mollig meisje ik ga naast haar zitten maar ik ben zo mager dus wij zitten wat te praten en we zaten op een koepel dus er zat een deuk ik omdat zij met haar volle gewicht erop zat dus ik zat ik die deuk en zij springt er met volle geweld af en ik vlieg er dus met ee nzwier vanaf langs achter en toen was het ter wijl ik viel zag ik mezelf eerst in de tuin op een fietsje van vroeger dan zag ik mezelf turnen en dan zag ik mezelf op de schoolbank zitten endan was ik beneden maar onderweg zei ik maar tegen mezelf ach ja als je nu beneden bent ben je dood naja ik had daar geen moeite mee wat ik zelf al raar vond ik kwam beneden en verschoot dat ik leefde ik weet toen nog niet goed wat er nu juist gebeurd is er stonden ineens allemaal mensen rond mij ik ween loop kei hard weg naar m'n ouders in de winkel en ik zei wat er gebeurde zij verschoten eerst wel want ze wisten echt niet wat er was gebeur t verder heb ik daar niets vanover gehad
Wat leestekens zou het makkelijker leesbaar maken.
(Als je dyslectisch bent heb ik niets gezegd. )

M'n geest die zich uit m'n lichaam trekt, m'n hele levensverhaal die in m'n geest voorbijflitst heb ik wel gehad. Ik heb ook een keer een 'engel' aan m'n bed zien staan, maar dat bleek naderhand (toen ik helemaal wakker was) een verpleegster te zijn. Ik geloof er iig wel in, tenzij er een wetenschappelijke verklaring voor bestaat dat het niet bestaat.

Laatst gewijzigd op 05-06-2002 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 17:01
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik heb ook een keer een 'engel' aan m'n bed zien staan, maar dat bleek naderhand (toen ik helemaal wakker was) een verpleegster te zijn.
Oud 05-06-2002, 17:26
woefke
woefke is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Wat leestekens zou het makkelijker leesbaar maken.
(Als je dyslectisch bent heb ik niets gezegd. )

M'n geest die zich uit m'n lichaam trekt, m'n hele levensverhaal die in m'n geest voorbijflitst heb ik wel gehad. Ik heb ook een keer een 'engel' aan m'n bed zien staan, maar dat bleek naderhand (toen ik helemaal wakker was) een verpleegster te zijn. Ik geloof er iig wel in, tenzij er een wetenschappelijke verklaring voor bestaat dat het niet bestaat.

Sorry dat ik zonder leestekens typ. Ik typ meestal aan 1 stuk door. Sorry !
Oud 05-06-2002, 18:03
CryperA
CryperA is offline
Heb er laatst nog een boek over gelegen (redelijk saai boek iig maar ja, ik verwachtte teveel ofzo ) anyways, daarin stonden verhalen in over mensen met BDE.

Ook bv. dat ze op de operatietafel lagen en ineens boven hun lichaam zweefden. Dat ze naar de wachtkamer gingen en hoorden wat hun familieleden bv. zeiden. Nadat de operatie dus gelukt was, konden zij het gewoon vertellen.
Oud 05-06-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
CryperA schreef:
Ook bv. dat ze op de operatietafel lagen en ineens boven hun lichaam zweefden. Dat ze naar de wachtkamer gingen en hoorden wat hun familieleden bv. zeiden. Nadat de operatie dus gelukt was, konden zij het gewoon vertellen.
En dan vraag ik me af, klopten die dingen die ze gehoord hadden?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 18:17
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

En dan vraag ik me af, klopten die dingen die ze gehoord hadden?
Mensen waren verbaast dat die mensen dat wisten...Dus het klopte inderdaad.
Oud 05-06-2002, 18:31
lady_x
lady_x is offline
Ik geloof niet echt dat het kan, het is gewoon een gedachte.
Het licht dat sommigen zien als bijnadoodervaring is niet het licht aan het eind van de tunnel maar is gewoon een stuk van het netvlies dat anders reageert door een hersenverlamming of een shok, en zo zien ze een zwarte ruimte met een licht puntje.
Ook als je de dingen uit je verleden ziet voorbij flitsen is het slechts een deel van je hersenen die gewoon anders gaat reageren en alles wat er nog te herinneren valt, weer naar boven haalt.
Er zijn geen bewijzen voor en mensen denken dan iets spectaculairs gezien te hebben maar dat is het eigenlijk helemaal niet..
Oud 06-06-2002, 09:38
Verwijderd
ik denk dat je gelijk hebt lady_x!
dat je als je zo diep in slaap bent, gewoon zown licht gaat zien ofzow... dat van die verhalen dat ze boven hun lichaam gaan zweven enzow... tja, ik geloof daar niet zo in.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:27
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
tenzij er een wetenschappelijke verklaring voor bestaat dat het niet bestaat.
Kijk discovery-channel

Maar oke, tis al wetenschappelijk opgewekt. Ik heb dus weinig te zeggen behalve dan dat 't gewoon een soort van electrische stroompjes is in een bepaalt stuk van je hersens en je elektro-magnetische straling om je heen. Als je dat dan wordt gemanipuleert (wat 1 duur woord ) kan je diegene dus in zo'n status krijgen. Ik spreek je dus nie tegen .
Oud 06-06-2002, 16:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:

Maar oke, tis al wetenschappelijk opgewekt. Ik heb dus weinig te zeggen behalve dan dat 't gewoon een soort van electrische stroompjes is in een bepaalt stuk van je hersens en je elektro-magnetische straling om je heen. Als je dat dan wordt gemanipuleert (wat 1 duur woord ) kan je diegene dus in zo'n status krijgen. Ik spreek je dus nie tegen .
Maar WAT veroorzaakt (veroorzaken) dan die elektrische stroompjes? (ergens moet een oorsprong zijn; en een duf antwoord als "je hersenen" daar doe ik niks mee, want wat zit er dan in die hersenen die dat doen?

Gatara
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten