boh, als ik stoned ben (wat wellicht te vaak is tegenwoordig

) heb ik altijd last van paranoia in meer of mindere mate. het is nooit zo erg dat ik er echt last van heb, en daarbij heb ik zelf donders goed door dat het komt van het tokies roken. het komt het vaakst voor als ik stoned 's avonds naar huis loop. dan heb ik altijd muziek op en kan dus niet goed horen wat er om me heen gebeurt. ik kijk dan veeeel vaker over mn schouder of ik niet beslopen wordt door hordes bloeddorstige pedofielen
Ander voorbeeld:
als ik gesmoked heb, en er komt een incidentje voor met enkele niet nader te noemen heren die met mn fiets lopen te fokken(thugjes

) heb ik nooit een grote bek en ben ik para dat ik geklapt wordt. ook als zij met zn drieen (en ik ook met 2 maten) zijn en elk een kop kleiner (ik ben groot

) ben ik nog steeds erg onwennig in zulke situaties.
Maar als et gebeurt als ik dronken ben dan komt grote bek XL in actie en kunnen ze opzouten.
ook mn maten hebben t zelfde. heb er nooit last van als ik niet gerookt heb. en praktisch sinds mn eerste joint ben ik altijd net iets meer para (ach, je zou het ook "oplettend" kunnen noemen. paranoia is zo'n zwaar begrip).